Norwegian - (Nye) IC ruter

Re: Norwegian - Nye IC ruter

Hvorfor har Norwegian i hovedsak valgt ettermiddagsavganger og tildels sene ettermiddagsavganger for flyene til USA ? Ved retur til Europa blir det nattflyvning med ankomst langt utpå formiddagen og tildels ettermiddagen. I economy er det jo ganske vanskelig å få sove, så ved ankomst Norge ville jeg vært utslitt. De eneste unntakene er flyvning til Fort Lauderdale og Bangkok hvor de har fornuftige flytider etter min smak. Jeg vurderer San Francisco og ville heller tatt SAS med flybytte i København !

Uten at jeg vet det, kan det fort ha noe med hvilke tider som var "ledige" over dammen.

Hvorfor har Norwegian i hovedsak valgt ettermiddagsavganger og tildels sene ettermiddagsavganger for flyene til USA ? Ved retur til Europa blir det nattflyvning med ankomst langt utpå formiddagen og tildels ettermiddagen. I economy er det jo ganske vanskelig å få sove, så ved ankomst Norge ville jeg vært utslitt. De eneste unntakene er flyvning til Fort Lauderdale og Bangkok hvor de har fornuftige flytider etter min smak. Jeg vurderer San Francisco og ville heller tatt SAS med flybytte i København !

Kombinasjon av billigere slotter og hvilke som var ledige??

Det er nok hovedsaklig for å få ruteprogrammet til å gå i hop både øst- og vestover uten for mye tid på bakken. Da er man nødt til å gjøre visse kompromisser tidsmessig. Ettersom man ikke selger transfer til andre selskaper behøver de ikke å ta hensyn til disses avgangstider.

Om det er dårlig eller ikke er jo smak og behag. Personlig foretrekker jeg sene avganger når jeg reiser østover

Hvorfor har Norwegian i hovedsak valgt ettermiddagsavganger og tildels sene ettermiddagsavganger for flyene til USA ? Ved retur til Europa blir det nattflyvning med ankomst langt utpå formiddagen og tildels ettermiddagen. I economy er det jo ganske vanskelig å få sove, så ved ankomst Norge ville jeg vært utslitt. De eneste unntakene er flyvning til Fort Lauderdale og Bangkok hvor de har fornuftige flytider etter min smak med avgang vestover om morgen/formiddag og østover slik at man ankommer tidlig morgen. Jeg vurderer San Francisco og ville heller tatt SAS med flybytte i København !

Valgt og valgt fru Blom. De tar vel det de kan få, og evt det billigeste, og plasserer det inn i en plan for å få utnyttet Latelinerene så optimalt som mulig.
Er det billig nok, og/eller om man markedsfører rutene billige nok, kommer pax av seg selv. Ser jo ikke ut som om DU har problem med fyll av fly. Men tiden vil jo vise om det går i +.

Om det er dårlig eller ikke er jo smak og behag. Personlig foretrekker jeg sene avganger når jeg reiser østover

Er som Someone sier, smak og behag. Syns det er helt perfekt å ta fly fra USA mellom 21-24.

Er som Someone sier, smak og behag. Syns det er helt perfekt å ta fly fra USA mellom 21-24.

Ditto. To grunner:
-To timer etter avgang, dvs etter mat og drikke, har man kommet til normalt sovetidspunkt.
-Sover man lite, slipper man en lang dag før det er kveld i Norge igjen.

Og denne uka fikk OSL sin første forbindelse til Den amerikanske vestkysten i tillegg til en ny rute til MCO. Hvem hadde trodd OSL skulle tilby 4 ukentlige til California samt 5 ukentlige til Florida for bare noen få år siden.

Grattis OSL og DY!

Nå er det et par huller i vinterprogrammet

Mon ikke de sidder og regner på CPH-BKK? De har "lovet" denne rute lige siden annonceringen af FLL som destination fra Skandinavien. Passer jo også godt til vinterprogrammet.

Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Norwegian dytter inn en ekstra ukentlig avgang på OSL/ARN-BKK

Oslo – Bangkok
DY7201 OSL1315 – 0600+1BKK 788 7
DY7201 OSL1410 – 0655+1BKK 788 136

DY7204 BKK0105 – 0730OSL 788 1
DY7202 BKK0900 – 1510OSL 788 247

Stockholm – Bangkok
DY7205 ARN1315 – 0530+1BKK 788 3
DY7205 ARN1420 – 0635+1BKK 788 247

DY7206 BKK0730 – 1325ARN 788 4
DY7206 BKK0935 – 1520ARN 788 135

Kilde: http://airlineroute.net/2014/06/05/dy-bkk-w14/

Ett fly som skal stå i Bangkok hele mandagen. Nattflyving hjem igjen.

DU med store ekspansjons-planer i Madrid fra 2016.

CAPA Center Of Aviation

USA
- New York
- San Francisco
- Los Angeles

Sør-Amerika
- Buenos Aires
- Santiago
- Natal
- Rio de Janeiro

Asia
- Kina