• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian - (Nye) IC ruter

Re: Norwegian - Nye IC ruter

Hvorfor har Norwegian i hovedsak valgt ettermiddagsavganger og tildels sene ettermiddagsavganger for flyene til USA ? Ved retur til Europa blir det nattflyvning med ankomst langt utpå formiddagen og tildels ettermiddagen. I economy er det jo ganske vanskelig å få sove, så ved ankomst Norge ville jeg vært utslitt. De eneste unntakene er flyvning til Fort Lauderdale og Bangkok hvor de har fornuftige flytider etter min smak. Jeg vurderer San Francisco og ville heller tatt SAS med flybytte i København !

Uten at jeg vet det, kan det fort ha noe med hvilke tider som var "ledige" over dammen.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Hvorfor har Norwegian i hovedsak valgt ettermiddagsavganger og tildels sene ettermiddagsavganger for flyene til USA ? Ved retur til Europa blir det nattflyvning med ankomst langt utpå formiddagen og tildels ettermiddagen. I economy er det jo ganske vanskelig å få sove, så ved ankomst Norge ville jeg vært utslitt. De eneste unntakene er flyvning til Fort Lauderdale og Bangkok hvor de har fornuftige flytider etter min smak. Jeg vurderer San Francisco og ville heller tatt SAS med flybytte i København !

Kombinasjon av billigere slotter og hvilke som var ledige??
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Det er nok hovedsaklig for å få ruteprogrammet til å gå i hop både øst- og vestover uten for mye tid på bakken. Da er man nødt til å gjøre visse kompromisser tidsmessig. Ettersom man ikke selger transfer til andre selskaper behøver de ikke å ta hensyn til disses avgangstider.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Om det er dårlig eller ikke er jo smak og behag. Personlig foretrekker jeg sene avganger når jeg reiser østover
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Hvorfor har Norwegian i hovedsak valgt ettermiddagsavganger og tildels sene ettermiddagsavganger for flyene til USA ? Ved retur til Europa blir det nattflyvning med ankomst langt utpå formiddagen og tildels ettermiddagen. I economy er det jo ganske vanskelig å få sove, så ved ankomst Norge ville jeg vært utslitt. De eneste unntakene er flyvning til Fort Lauderdale og Bangkok hvor de har fornuftige flytider etter min smak med avgang vestover om morgen/formiddag og østover slik at man ankommer tidlig morgen. Jeg vurderer San Francisco og ville heller tatt SAS med flybytte i København !

Valgt og valgt fru Blom. De tar vel det de kan få, og evt det billigeste, og plasserer det inn i en plan for å få utnyttet Latelinerene så optimalt som mulig.
Er det billig nok, og/eller om man markedsfører rutene billige nok, kommer pax av seg selv. Ser jo ikke ut som om DU har problem med fyll av fly. Men tiden vil jo vise om det går i +.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Om det er dårlig eller ikke er jo smak og behag. Personlig foretrekker jeg sene avganger når jeg reiser østover

Er som Someone sier, smak og behag. Syns det er helt perfekt å ta fly fra USA mellom 21-24.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Er som Someone sier, smak og behag. Syns det er helt perfekt å ta fly fra USA mellom 21-24.

Ditto. To grunner:
-To timer etter avgang, dvs etter mat og drikke, har man kommet til normalt sovetidspunkt.
-Sover man lite, slipper man en lang dag før det er kveld i Norge igjen.
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Og denne uka fikk OSL sin første forbindelse til Den amerikanske vestkysten i tillegg til en ny rute til MCO. Hvem hadde trodd OSL skulle tilby 4 ukentlige til California samt 5 ukentlige til Florida for bare noen få år siden.

Grattis OSL og DY!
 
Re: Norwegian - Nye IC ruter

Nå er det et par huller i vinterprogrammet

Mon ikke de sidder og regner på CPH-BKK? De har "lovet" denne rute lige siden annonceringen af FLL som destination fra Skandinavien. Passer jo også godt til vinterprogrammet.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Norwegian dytter inn en ekstra ukentlig avgang på OSL/ARN-BKK

Oslo – Bangkok
DY7201 OSL1315 – 0600+1BKK 788 7
DY7201 OSL1410 – 0655+1BKK 788 136

DY7204 BKK0105 – 0730OSL 788 1
DY7202 BKK0900 – 1510OSL 788 247

Stockholm – Bangkok
DY7205 ARN1315 – 0530+1BKK 788 3
DY7205 ARN1420 – 0635+1BKK 788 247

DY7206 BKK0730 – 1325ARN 788 4
DY7206 BKK0935 – 1520ARN 788 135

Kilde: http://airlineroute.net/2014/06/05/dy-bkk-w14/
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ett fly som skal stå i Bangkok hele mandagen. Nattflyving hjem igjen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

DU med store ekspansjons-planer i Madrid fra 2016.

CAPA Center Of Aviation

USA
- New York
- San Francisco
- Los Angeles

Sør-Amerika
- Buenos Aires
- Santiago
- Natal
- Rio de Janeiro

Asia
- Kina
- Japan
- Thailand
- Singapore

Afrika
- Tanzania
- Sør-Afrika
 
Back
Top