Norwegian - (Nye) IC ruter

Re: Norwegian - Nye IC ruter

hvor mange nightmareliners vil de have næste sommer?

Oakland er nå ikke en spesielt kurrant plass da... Bare sånn for å komme med det nødvendige sure oppstøtet.

Men så er det tøft at de satser. Det skal de jaggu ha. Det mangler ikke baller.

Tar vel stort sett like lang tid å komme seg fra SFO til embarcadero som fra OAK til samme sted.....

Edit: med BART

Last edited:

Oakland er nå ikke en spesielt kurrant plass da... Bare sånn for å komme med det nødvendige sure oppstøtet.

Er det så mye verre enn SFO? Om en f.eks. bare skal hive seg i en taxi og fraktes til hotellet i San Franciso? Ev med BART som foffen nevner?

Blir travelt på OSL på lørdager til sommeren da, med FLL, MCO og BKK innen to timer ;-)

Interessant at Norwegian vurderer at LAX fra OSL kun er en sommerrute med én ugentlig, mens CPH/ARN er tre ugentlige hele året. Er markedet virkelig så meget mindre til LAX? Alle andre IC ruter er med stort set ens ugentlige frekvenser fra alle tre lufthavne.

Er det så mye verre enn SFO? Om en f.eks. bare skal hive seg i en taxi og fraktes til hotellet i San Franciso? Ev med BART som foffen nevner?

Bart går ikke til Oakland. Du får en buss på slutten. Taxi er dyrere med Bay bridge som ett kjempeproblem med trafikk og bompenger.

I tillegg er det tilnærmet null connections fra Oakland.

De må ha fått ett kjempetilbud av OAK, tipper de flytter til SFO etter den sponsing er avsluttet

Oakland er nå ikke en spesielt kurrant plass da...

Ser at det tar 10 minutter lenger med bil å komme seg derfra enn fra SFO til Silicon Valley, og det er jo ikke så galt... Tipper det er det mest sannsynlige scenariet for egen del hvis jeg skal bortover der...

Bart går ikke til Oakland. Du får en buss på slutten. Taxi er dyrere med Bay bridge som ett kjempeproblem med trafikk og bompenger.

I tillegg er det tilnærmet null connections fra Oakland.

De må ha fått ett kjempetilbud av OAK, tipper de flytter til SFO etter den sponsing er avsluttet

Var dette jeg tenkte på. I tillegg er ikke tilbudet på flyplassen all verden, og nærområdet... Don't think so.
For 50$ kan man ta taxi til Holiday Inn Express i Valnøtt Sprekken. Der er det koz.

Jeg tror som Tommy at de kommer til å flytte. Det er noe som heter å spate seg til fnat. Men nå har vi snart en helt ny tråd.

Ligger allerede ute;
Fikk booket 5 personer tur / retur OAKLAND for latterlige NOK 16000,-

B-B-B-B-Billig.....

lurer på om jeg skal trå til med L.A til sommeren jeg da.. Får se etter noen billige hoteller, ikke helt thailand-priser der borte i tinsel-town..

Friskt dette, også med tanke på switch til at USofA er in og ikke Asia som ble trukket frem ved lansering av langruter for noen år siden. Regner med at crew fra BKK får npen lange slinger her.

hvor mange nightmareliners vil de have næste sommer?
De som har sittet på ARN siste døgnet vil nok kunne slutte seg til den navneendringen....

Uansett, ruteprogrammet forutsetter etter det jeg kan se nå følgende leveranseplan:

EI-LNC: November (men vil tro den kommer allerede i oktober)
EI-LND: Februar
EI-LNE: April
EI-LNF: Mai

Forøvrig legger man jo merke til at OAK og OSL-LAX kun er sommerrute. Betyr at ett fly vil bli frigitt til andre destinasjoner høsten 2014 i tillegg til at DY vil få levert ytterligere ett fly sommeren/høsten 2014. Kanskje vi da får se destinasjoner på den sydlige halvkule(?). Vil vel fort ta 4-5 måneder før vi har svaret på det.

Herlige destinasjoner. Kan vi mer bereiste ane at vi unngår dette når vi skal reise neste år med legacy carriers

Attachments

• HOMER.jpg
    HOMER.jpg
    16.4 KB · Views: 849
Back