Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer'

Denne saken får meg til å stusse litt over hvordan media kan brukes.
Hvis Vizeum har en strategi for å fremme Norwegian som merkevare er det vel naturlig å tenke seg at Facebook er bare en av metodene.

I de siste månedene er det blandt annet i NRK fremmet nyhetsaker som jeg rett og slett vil kalle "drittpakker".
En sak jeg ble skikkelig forbannet på var da Kveldsnytt hadde som hovedsak at "SAS bryter markedsføringsloven og villeder kundene". Dette mht til punktlighet.

Hvis Vizeum er villig til å bruke skitne midler til å sverte SAS for å fremme sin kunde, vil jeg jo tro at de også kan stå bak andre svertesaker?
 
Denne saken får meg til å stusse litt over hvordan media kan brukes.
Hvis Vizeum har en strategi for å fremme Norwegian som merkevare er det vel naturlig å tenke seg at Facebook er bare en av metodene.

I de siste månedene er det blandt annet i NRK fremmet nyhetsaker som jeg rett og slett vil kalle "drittpakker".
En sak jeg ble skikkelig forbannet på var da Kveldsnytt hadde som hovedsak at "SAS bryter markedsføringsloven og villeder kundene". Dette mht til punktlighet.

Hvis Vizeum er villig til å bruke skitne midler til å sverte SAS for å fremme sin kunde, vil jeg jo tro at de også kan stå bak andre svertesaker?

Det er ikke unormalt at medierne bruges sådan, men man skal have ret gode personlige kontakter for at kunne placere negative historier om konkurrenten uden at det opfattes negativt mod en selv. Men det sker hele tiden - og sikkert hos alle/de fleste selskaber/mediebureauer.

Når det er sagt, så er det vel ikke mediebureauet der normalt laver PR, men derimod flyselskabets egen PR-afdeling eller et hyret PR-bureau.

Som nævnt sker det, men det er noget man skal være meget varsom med - for det kan hurtigt stille dig selv i et dårligt lys.
 
Hvis Vizeum er villig til å bruke skitne midler til å sverte SAS for å fremme sin kunde, vil jeg jo tro at de også kan stå bak andre svertesaker?

For å ta det litt mer generelt: media eksisterer ikke for å drive objektiv folkeopplysning. Som de fleste andre arbeidsplasser eksisterer de for å betale folks lønninger og å gi avkastning til sine eiere. I disse tider hvor media konsentreres mer og mer så skal det spares mer og mer, og da er det enklere å ta i mot "ferdigpakker" uten å gå så nøye igjennom de. Dette skjer alle steder, hele tiden.

-A
 
Vi går inn i sluttfasen av enda en måned og nok engang ligger DY ett hakk foran, er det slutt på 'flaksen' nå?

SAS Rute 2214 2174 40 98.2% 456 79.4% 8
Norwegian Rute 1746 1739 1 99.9% 315 82.0% 7
 
Og paa ankomstsiden ser det slik ut ....

SAS Rute 2230 2162 50 97.8% 542 75.7%
Norwegian Rute 1753 1741 3 99.8% 496 71.7%


Sluttfasen?? Nuvel - det er da kun den 20. i dag, da ...
 
Nå er posten min mer rettet mot de som siden September i fjor hardnakket har påstått at det ikke holder å kunne påberope seg noen seier ved kun å slå konkurrenten på punktlighet én måned, vel nå nærmer det seg tredje.
All mulig honnør til SAS som lander på rute, men som handling er det hyggelig å se at flyene faktisk går når de skal også.
 
Ikke nok med at flyene går oftere på rute med DY, sjansen er 17 ganger større for at det faktisk går! SK blir grust på regulariteten ut av OSL.

Tja, mon tro om det holder ut april også.. sikkert bare flaks.. Gjeesp.. ;)
 
Ikke nok med at flyene går oftere på rute med DY, sjansen er 17 ganger større for at det faktisk går! SK blir grust på regulariteten ut av OSL.

Tja, mon tro om det holder ut april også.. sikkert bare flaks.. Gjeesp.. ;)

Så var det bruk av prosenter og gangetabell, ikke alle som er like stødige.... ;-)

Du mener faktisk at om det går 17 DY flighter, så er det 16 SK innstillinger og bare en SK flight som går?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Da tar jeg en skål for OSL mest punktlige enda en måned, dette begynner bli kjedelig :drink

Akan hjelper deg :cool:

Fra spøk til alvor. At flyene går på rute er viktig for hele OSL mtp nye aktører som snuser mot nord. All honnør til samtlige i handling rundt om som får dette til.
 
Da tar jeg en skål for OSL mest punktlige enda en måned, dette begynner bli kjedelig :drink

Så får vi andre drekka for bedre ankomst punktlighet (som pax merker bedre) , Som noen ville si "gruses" DY med kun 8min forsinkelse, mot DY sin 1/6 time forinket.

http://www.osl.no/osl/omoss/_statis...11&selected_year=2011&selected_month=4&type=A

ForsideFlytiderDirekteruterBagasje og innsjekkingTransport og parkeringServicetilbudButikker og serveringNæringsliv og eiendomOm ossLedige stillingerKontakt ossPresseStatistikkDagens punktlighetDagens regularitetPunktlighetFor våre naboerArkitektur og kunstFlydataMiljøOm Oslo Lufthavn ASRapporterT2Besøk ØstlandetPunktlighet
Fra Januar Februar Mars April Mai Juni Juli August September Oktober November Desember 2007 2008 2009 2010 2011 Til Januar Februar Mars April Mai Juni Juli August September Oktober November Desember 2007 2008 2009 2010 2011 Punktlighet per flyselskapAnkomster april 2011Selskap Type Planlagt (ant) Gjennomf. (ant) Innstilt (ant) Regularitet (%) Forsinket (ant) Punktlighet (%) Gjens. fors. (min)
SAS Rute 2477 2404 50 98.0% 549 77.8% 8
Norwegian Rute 2058 2045 3 99.9% 515 75.0% 10
 
Så var det bruk av prosenter og gangetabell, ikke alle som er like stødige.... ;-)

Du mener faktisk at om det går 17 DY flighter, så er det 16 SK innstillinger og bare en SK flight som går?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

DY kansellerer under 1 pr 1000 avganger
SK kansellerer over 18 pr 1000 avganger
 
Last edited by a moderator:
DY kansellerer under 1 pr 1000 avganger
SK kansellerer over 18 pr 1000 avganger

..trykka du feil på kuleramma di eller er skjermen din for liten på mobilen? :drunk:

Du får ta deg et mattekurs, for påstanden
Ikke nok med at flyene går oftere på rute med DY, sjansen er 17 ganger større for at det faktisk går

er TOTALT feil.
Dersom SAS kansellerer 18 av 1000 og DY 1 av 1000, så sannsynligheten 1,73% større for at DY går enn SK går, ikke 1700% slik som du skriver.
 
Hvis SK kansellerer 18/1000 og DY 1/1000 er det vel fort 18 ganger større sjanse for at SAS kansellerer enn flyvning enn at DY gjør det.
 
<mod>
Nå er det ryddet litt her - kan dere i fremtiden holde dere til å diskutere sak og evt. feil i fakta og ikke hamre løs på hverandre?
</mod>
 
Back
Top