Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer'

Jeg vil påstå at Norwegians forbedrede punktlighet i stor grad skyldes bedre ruteplanlegging. Slik jeg ser det så er DY flinkere enn SK til å justere rutetidene på avganger som sliter med forsinkelser, f.eks ved å legge inn en ekstra 5-minutter på bakken. Dessuten er Norwegians rutetider jevnt over fem minutter lengre enn SK. Medregnet at DY har 5 minuttere kortere turnaround, så gir det 5 minutter ekstra på en rundtur OSL-BGO/SVG/TRD. Det blir noen minutter «å ta av» i løpet av en hel dag.

SK har mye å hente på å legge inn litt ekstra marginer i rutetidene og redusere antall crewbytter. Ikke bare tar crewbytte ekstra tid, men det gir også forsinkelser når man ofte bare har 25 minutter å få snudd maskinen på.
 
Last edited:
SK har vel Sodexho cleaning på OSL, plus gjerne normalt crewbytte; og catering bytte.
Alt på 30min; fullt inn fullt ut... Juhu.... Convertion fra innlandsrute <-> utlandsrute
med påfølgende shoppingsbrosjyrer i setelommer... Tenkte seg till full 738 inn-ut.
Rutetabellene viser at SK opererer med 50min turnaround på utestasjonene (kef, lon, cdg, ams osv...).
 
SK har vel Sodexho cleaning på OSL, plus gjerne normalt crewbytte; og catering bytte.
Alt på 30min; fullt inn fullt ut... Juhu.... Convertion fra innlandsrute <-> utlandsrute
med påfølgende shoppingsbrosjyrer i setelommer... Tenkte seg till full 738 inn-ut.
Rutetabellene viser at SK opererer med 50min turnaround på utestasjonene (kef, lon, cdg, ams osv...).

Vet ikke helt hvor du vil med dette innlegget, men SAS har ikke catering bytte på OSL såfrfemt ikke maskinen skal fra innland til utland eller omvendt.

"alt på 30min" : shoppingbrosjyrer tas ikke av eller lastes på for HVER flyvning.
De ligger i flyene og dette er godkjent av myndighetene, selv om det er bilder og varer som selges kun på utland.
Brosjyren er oppdelt i Domestic, intra-scan, europe og charter.

%0 min T/A på europadestinasjoner har det vært i mange mange år, og ikke noe unormalt i det. Dette kan skyldes slot, connections inn til OSL osv.
 
Er det å forstå at det ikke er noen krav til tråddisiplin i denne "Småprat" seksjonen? Det virker som det er et nytt emne som har satt seg....
 
Da var det som noen av oss trodde (håpet). Det var byråets ansatte som gjorde dette på privat initiativ — altså verken etter egen ledelses eller Norwegians ordre. Flaut, tankeløst og merkelig uprofft.

Ro ro til fiskeskjær..... ;)
 
Vi har allerede beklaget overfor SAS og tatt en runde internet på hvordan vi skal fremstå i fremtiden i sosiale medier, sier Lyberg.

internet = internt ?
Også Kampanje kan begå feil ser det ut til ;)

Så tilbake til dette med å påvirke i sosiale medier. Jeg tror de fleste selskap, også innen flyindustrien, opererer med påvirkere. Noen ganger er det mislykket på grunn av at det er dumt gjennomført som det helt klart har vært gjort fra enkelte overivrige Vizeum-er. Vi skal ikke lukke øynene for at dette forumet er påvirket heller fra både den ene og den andre. Det kan også være at noen her er utnyttet som nyttige idioter. Informasjon og spesielt styrt informasjon kan farge noen og en hver. Det viktige motvåpen mot slik påvirkning er kritisk sans, nesegrus beundring er det i hvert fall ikke.
 
Nei, min kommentar var til Vizeum's forklaring - beklager at det var litt uklart.

Men er det egentlig noen grunn til å tro at Norwegian har bestilt en slik mediestrategi? (ergo, er det noen grunn til å tro at dette er en rotur)
 
Vi skal ikke lukke øynene for at dette forumet er påvirket heller fra både den ene og den andre. Det kan også være at noen her er utnyttet som nyttige idioter. Informasjon og spesielt styrt informasjon kan farge noen og en hver. Det viktige motvåpen mot slik påvirkning er kritisk sans, nesegrus beundring er det i hvert fall ikke.

Ja, helt klart. Problemet her synes å være at om man utøver normal kritisk sans i feil retning så synes det som at man blir stemplet som pro den ene eller det andre. I min verden så argumenterer man og stempler ikke.
 
Kanskje - kanskje ikke.

http://www.vizeum.no/wordpress/2008/06/norwegian-har-valgt-vizeum-som-sitt-nye-mediebyra/

Hvis ikke, vi jeg si at firmaets ansatte (fire stk) har drevet en privat kampanje for å stille en av deres kunder i dårlig lys. I mitt firma hadde slikt ikke blitt tatt nådig opp. Vi har hatt denne diskusjonen flere ganger. Slikt virker som en boomerang for arbeidsgiveren.

Når ansatte i et profesjonelt mediebyrå gjør slikt er det enten overlagt - eller totalt inkompetent på en måte som indikerer at vedkommende ikke har noe i en slik jobb å gjøre.

Hadde det vært en enkeltperson hadde det kanskje ikke vært så ille, men når det dreier seg om fire personer i en tydelig koordinert kampanje .....

Jeg har etterhvert jobbet så mye med sosiale media at slikt irriterer meg ....

http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article2121506.ece

-A
 
Jeg synes dog stadig vi mangler at se hvilke konsekvenser dette får ;)

DY har jo tidligere udtalt flg. ifm. Cimber/Anders And-billet-sagen:

- Jeg kan sige det sådan, at i Norwegian ville organiseret sabotage mod en konkurrent få konsekvenser, siger Johan Bisgaard Larsen.

- Vi ser fremad nu og håber på en sund konkurrence i fremtiden, siger Johan Bisgaard Larsen, Norwegian.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/01/29/141822.htm

Til info så drejede den sag sig om at Cimber Sterling-ansatte, venner og familie havde købt DY-kampagne billetter til 1 kroner uden at ville bruge dem. Det var også sket på eget initiativ - akkurat som Vizeums medarbejdere har gjort.
 
Men er det egentlig noen grunn til å tro at Norwegian har bestilt en slik mediestrategi? (ergo, er det noen grunn til å tro at dette er en rotur)

Nei, men tror nok at det ikke var noen privatreise som ble planlagt. Husk på at det bare er en av FB-meldingene som nevnes, det var en til på samme tema. Så det ble helt klart gjort som en del av jobben, men dermed ikke sagt at det var godkjent av ledelsen i Vizeum. De har nok en intern oppvask.
 
Er det en oversikt over hvilke grunner som forsinker flyene. Er det noe som går igjen gang for gang for f.eks DY.
 
Back
Top