Jeg vil påstå at Norwegians forbedrede punktlighet i stor grad skyldes bedre ruteplanlegging. Slik jeg ser det så er DY flinkere enn SK til å justere rutetidene på avganger som sliter med forsinkelser, f.eks ved å legge inn en ekstra 5-minutter på bakken. Dessuten er Norwegians rutetider jevnt over fem minutter lengre enn SK. Medregnet at DY har 5 minuttere kortere turnaround, så gir det 5 minutter ekstra på en rundtur OSL-BGO/SVG/TRD. Det blir noen minutter «å ta av» i løpet av en hel dag.
SK har mye å hente på å legge inn litt ekstra marginer i rutetidene og redusere antall crewbytter. Ikke bare tar crewbytte ekstra tid, men det gir også forsinkelser når man ofte bare har 25 minutter å få snudd maskinen på.
SK har mye å hente på å legge inn litt ekstra marginer i rutetidene og redusere antall crewbytter. Ikke bare tar crewbytte ekstra tid, men det gir også forsinkelser når man ofte bare har 25 minutter å få snudd maskinen på.
Last edited: