Norwegian mellom USA og Karibia

De to siste avgangene for sesongen fra Karibia til JFK i dag 1 mai.
NIH og NII lander på OSL som DY8890 og 8892 kl 04.20 mandag morgen.

Noen som vet hvorfor NIG dro hjem allerede 3. april?
 
De hadde en reservemaskin i vinter, da det var overskuddskapasitet hjemme. Den måtte tilbake til Europa da sommerprogrammet begynte.
 
Nytt neste vinter blir 2x ukentlig Fort Lauderdale-Guadalope og en ekstra frekvens fra JFK. Så ingen Atlanta denne gangen. ;)
 
Vil det bety et fly til og kanskje flere nyheter, eller har du blitt såpass sikre på operasjonene der at de nå benytter seg litt av reservekapasiteten de hadde der i fjor?
 
Per nå er det kun LN-NIG/-NIH som er satt opp til å fly Karibien-USA, men jeg regner med siden de satser fra FLL også, så vil nok et tredje fly også komme inn i ruteprogrammet.
 
LN-NHA er det tredje flyet som skal stasjoneres i Karibien, LN-NIG (10/11/16-25/03/17) og LN-NHA (17/12/16-25/03/17) på PTP-USA og LN-NIH (10/11/16-25/03/17) på FDF-USA.
 
Da er LN-NHA også på vei til tjeneste i Karibien. De første avgangene for sesongen på fredag.
 
LN-NGX på tur over til USA med en stopp underveis på Island. Blir vel da 6 fly i trafikk der borte, rute og charter.
 
LN-NGX på tur over til USA med en stopp underveis på Island. Blir vel da 6 fly i trafikk der borte, rute og charter.

Sju faktisk, LN-NIG, -NIH, -NII, -NHA, -NGX, -NGY, -NGZ. Tre på rute, og fire på charter.
 
Kliss like fly - hva er årsaken til at NII og NHB byttes mot hverandre?

Godt spørsmål egentlig. Må jo koste mye å ferge fly frem og tilbake over Atlanteren.

Normal rotasjon, sikkert fordi at -NHB skulle på sjekk eller noe i den duren.

Hvis det er planlagt vedlikehold så er det rart det ikke er tatt høyde for det og benyttet fly som er ferdig vedlikeholdt før de ferges over til USA i november.

Sikkert noen lure grunner, men for et utrent øye ser dette ut som unødvendige kostnader.
 
Godt spørsmål egentlig. Må jo koste mye å ferge fly frem og tilbake over Atlanteren.



Hvis det er planlagt vedlikehold så er det rart det ikke er tatt høyde for det og benyttet fly som er ferdig vedlikeholdt før de ferges over til USA i november.

Sikkert noen lure grunner, men for et utrent øye ser dette ut som unødvendige kostnader.


Karibiarutene kan også ses på som merkevarebygging - å få så mange ruter i lufta som overhodet mulig på kontinentet for å få merkenavnet Norwegian kjent. Å måtte svelge ekstra kostnader for å få den globale flåteplanen til å gå opp er vel tatt med i beregningen :)
 
Back
Top