Norwegian mellom USA og Karibia

Må da være resorts på disse øyene også? Har inntrykk av at jetBlue har grei suksess med "charter-lignende" ruter til regionen.

Og på flere reisemål i nærheten går det mest i spansk :-)

Må da være resorts på disse øyene også? Har inntrykk av at jetBlue har grei suksess med "charter-lignende" ruter til regionen.

Joda det finnes, men det er langt mindre utbygd enn på andre øyer i Karibien. Du finner bare små uavhengige hoteller og selvsagt Club Med. Ellers er leie av privat hus eller leilighet vanlig for de som reiser dit.

Den enkelste måten å komme til andre øyer er L'express des iles http://www.express-des-iles.com/ som jeg har reist med. Den går nede fra St Lucia opp til Guadelupe. St. Lucia og Dominica er engelsksprålig, ellers går ruten kun til franskspråklige øyer. Dominica er veldig mye fjell og skog med lite utbygd turisme. St. Lucia har mere turisme, strender og kjedehotell.

Last edited:
Slik vil forøvrig rutekartet til det amerikanske kontinentet se ut...

map

Bilde: gcmap.com

På Martinique er det vel bare en resort: http://capest.com. Det var nettopp mangelen på resorts og kjedehoteller som gjorde Martinique så flott, synes jeg. I stedet mange slitte og sjarmerende fiskelandsbyer og en drøss med flotte strender. Omtrent ingen kunne ordentlig engelsk.

På Martinique er det vel bare en resort: http://capest.com. Det var nettopp mangelen på resorts og kjedehoteller som gjorde Martinique så flott, synes jeg. I stedet mange slitte og sjarmerende fiskelandsbyer og en drøss med flotte strender. Omtrent ingen kunne ordentlig engelsk.

Jeg var også der 4 dager i mars, i forbindelse med et cruise vi var på.
Startet og avsluttet der.
Fantastisk flott øy synes jeg.
Leide bil i 2 dager og fikk sett hele øya.
Hadde overhodet ingen problemer med språket, og jeg kan ikke fransk :-)
Jeg reiser mer enn gjerne tilbake dit for en uke.

På Martinique er det vel bare en resort: http://capest.com.
Reiser man nordover derifra kommer man til Le Robert. :cool:
IMG_5890.jpg

Dette er en liten resort på 50 rom. Det er faktisk en håndfull resorts som er større enn dette. Pierre & Vacances med 337 rom og Club Med med 289 er de største. Forskjellen på martinique er at de ikke er så store som andre steder, at det ikke er internasjonale kjeder og at resortene ikke ligger linet opp etter hverandre, men ligger spredt rundt på øya. Det gjør disse øyene forskjellige fra mange andre øyer.

Norwegian skal ha pluss i boka for å bruke fantasien ihvertfall. Et strålende marked å gjøre seg kjent i og kanskje senere komme med LH flights i tillegg. I motsetning til tunggrodde selskap så hiver de seg rundt og satser. Sikkert mange her i tradisjon tro som ønsker at de mislykkes men det er nok gjort noen "under hånden" undersøkelser og jeg mener vel at det jobber like mange dyktige folk i Norwegian som i andre selskap(kanskje tom dyktigere). Selv har jeg vært endel ganger på de ulike karibiske øyer og jeg kan kun bestille øl på fransk. Det har gått meget fint med engelsk og spansk. Om 10 år tror jeg faktisk inovative Norwegian vil være en "major player" i intl luftfart hvis de fortsetter ekspansjonen sin videre. De negative kan alltids håpe på at de går dukken el gaper over for mye men selv så tror jeg dette er en sunn satsning og som sagt maken til gratisreklame som Norwegian har fått i USA skal man lete lenge etter.

Norwegian skal ha pluss i boka for å bruke fantasien ihvertfall. Et strålende marked å gjøre seg kjent i og kanskje senere komme med LH flights i tillegg. I motsetning til tunggrodde selskap så hiver de seg rundt og satser. Sikkert mange her i tradisjon tro som ønsker at de mislykkes men det er nok gjort noen "under hånden" undersøkelser og jeg mener vel at det jobber like mange dyktige folk i Norwegian som i andre selskap(kanskje tom dyktigere). Selv har jeg vært endel ganger på de ulike karibiske øyer og jeg kan kun bestille øl på fransk. Det har gått meget fint med engelsk og spansk. Om 10 år tror jeg faktisk inovative Norwegian vil være en "major player" i intl luftfart hvis de fortsetter ekspansjonen sin videre. De negative kan alltids håpe på at de går dukken el gaper over for mye men selv så tror jeg dette er en sunn satsning og som sagt maken til gratisreklame som Norwegian har fått i USA skal man lete lenge etter.

Veldig godt sagt. Ellers kanskje bedre å si. Godt skrevet:-)

Flott at Norsk luftfart kan utvikle seg i et internasjonalt konkurransemiljø.

Og Norsk luftfart er mye mere enn de ca 1800 med gyldig kommersiellt pilotsertifikat.

LN-NIG som første fly har satt kursen mot USA og Karibien i vinter. 2 fly til følger etter i morgen.

Back