I Norge er det vanskelig å bli "kvitt" en ansatt, men faktisk lettere med en hel gruppe/flere. SAS forsøkte seg med noe lignende i 2004(?) Alle SAS ansatte, for flygende med ansienitet tilbake til 1979, skulle få sparken med mulighet til å søke på jobbene sine i Braathens AOC. Mest kritisk for ca - pilotene ble reddet av felles listen.
I forbindelse med store nedbenamminger (og også omorganiseringer) er dette en av flere vanlige måter å gå fram på. Alle ansatte «mister» jobben og må «søke» på sin egen jobb. Det er en lovlig måte å gjennomføre nedbemanninger på, forutsatt at det blir gjort riktig.
 
	 
		 
 
		 
 
		 Alle mener at pilotene (norwegian i denne sammenheng) er veldig triggerhappy når det kommer til aksjoner, men det er vel bare å sette seg litt grundigere inn i historikken og se at det ikke er så veldig korrekt... Selvsagt ønsker ikke pilotene å streike hvis det forhandles på rimelige krav fra begge parter! Blir man overkjørt uten noen reell forhandling stiller saken seg helt annerledes! Det er vel bare å oppfordre norwegian og NPU til gjensidig edruelige og moderate kollektivforhandlinger utover høsten!
 Alle mener at pilotene (norwegian i denne sammenheng) er veldig triggerhappy når det kommer til aksjoner, men det er vel bare å sette seg litt grundigere inn i historikken og se at det ikke er så veldig korrekt... Selvsagt ønsker ikke pilotene å streike hvis det forhandles på rimelige krav fra begge parter! Blir man overkjørt uten noen reell forhandling stiller saken seg helt annerledes! Det er vel bare å oppfordre norwegian og NPU til gjensidig edruelige og moderate kollektivforhandlinger utover høsten! 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		