Jeg foreslår at du utdyper dine kommentarer. Synspunkter og kommentarer på hvorfor du synes dette er for jæ**** gjør seg bedre enn sure oppstøt.....:angry:
Hvordan skal Norwegian finansiere dette? Det er jo snakk om helt andre operasjoner enn å fly Boeing 737 på et lavpriskonsept i Europa, og Norwegian må jo ha lån til himmelen allerede. Om de skal fly daglig til både New York og Bangkok trenger de mer enn to fly, slik som tidligere omtalt. Det vil overraske meg om Thai Airways, Continental Airlines, Feel Airline, US Airways, charterselskaper og Norwegian klarer å tjene penger mellom Oslo og Bangkok og New York. Vi får se hvem som til slutt starter opp og hvem som er lurest - dette ser mest av alt ut som et skremmeskudd fra Norwegians side overfor Feel. Og i konkurransen mellom dem er det jo åpenbart at Norwegian vinner, særlig om de også har tenkt å ha bra med frekvenser, i motsetning til Feel som baserer seg på weekendreisende.
Man kan mene så mangt om SAS og andre her, men de sto tross alt for arbeidsbetingelser som gjorde at man kunne bli gamle i jobben.
Det sier seg selv at low cost carrierne ofte har andre løsninger på dette.
Men over til noe langt viktigere. Vil forumet's egen Kaptein Stein fly for DY på A330 nå?-A
Mener jeg leste at det var ca 100.000 årlig fra Osl til Kina.
Husk at e24 lanserte deler av saken ETTER at jeg la ut tråden at en nyhet ville bli presentert i dag
Beklager om du føler deg skuffet P.A.VIKING, men jeg har respekt for at ikke alle synes at dette er en stor nyhet![]()
Jeg tror det er bedre å bli gammel pilot i DY enn i SAS om dagen. I SAS har de endt opp med helvariabel arbeidsnøkkel etter hva jeg er fortalt mens Norwegian kjører fast 5-4-5-4 med tidligste innsjekk første dag 1300 på senskift og seneste utsjekk 1700 siste dag på tidlig skift.
Jeg tror det kan bli et samarbeid om videreforbindelser med JetBlue om Norwegian velger JFK.
Hvis DY virkelig kommer til å starte opp i mars 2010. Hva vil kreves for å klare det? Det er bare 3.5 måned igjen. Oppstart med leasing av både fly og crew det første halvåret/året, for på den måten å ha en raskt retrettmulighet hvis det viser seg å ikke fungere? Vil de i så fall fly på eget AOC? Vil DY i det hele tatt ha stor nok feed fra eget nett for å sette igang så raskt? DY sa jo selv for noen få dager siden at de må ha større trafikk for å feede egne langruter, og da må de vel først vokse seg større i både i DK og SE....det er ikke gjort i løpet av noen få måneder.
Jeg har mine tvil til mars 2010, men høsten 2010 er kanskje mer realistisk.
Hvor lang tid vil det ta før DY får ETOPS-godkjenning med A330? Hvor mye lenger blir turen til NYC så lenge det ikke er på plass?
Norwegian vil velge Airbus A330-200 som materiell til oppstarten av sine interkontinentale ruter.
Jeg leste bare det du skrev i første post, men etter å ha lest artikkelen i Aftenposten så er det jo akkurat det samme som stod på E24 i går, men journalisten har bare valgt en annen vinkling med at DY ønsker seg 787 på sikt og at oppstart blir i løpet av 2010 eller 2011Ellers så står det ingenting i Aftenposten om at de har fått slots, bare at de har søkt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.