Norwegian med Bangkok og New York fra Oslo

Status
Not open for further replies.
Andreas da, har jeg sagt hvilken vei de fraktes - når man bruker mellom indikerer ikke hvilken retning, hvis det hadde stått fra og til hadde retningen vært indikert. :)

Andreas da, har jeg sagt hvilken vei de fraktes - når man bruker mellom indikerer ikke hvilken retning, hvis det hadde stått fra og til hadde retningen vært indikert. :)

Tror det er flere portugisere i Portugal enn i Canada. ;)

Nå handler ikke dette om Transat, men de betjener hovedsaklig det kanadiske markedet. Jeg hadde dem som kunder en stund, så jeg kjenner dem godt. ;)

Ja jeg aner ikke hvorfor de er dratt inn engang (muligens noe og ha med a330ene og gjøre). Men jeg veit de har flydd litt til Azorene.

By the way, er jo ganske mange selskaper som kjøpte A330 før noen hugget hull i skuta. Har hørt at bla. Jet Airways har hatt lyst til og enten selge hele bestillingen, eller bare selge delivery sloten sin. Så kansje DY få gjort det på denne måten? Kan nevnes at (etter det jeg ser på, usikker på om det stemmer) Oman Air, Monarch, HSH Nordbank, Guggenheim, Corsairfly, Air Mauritius og Air Caledonie venter på 2 fly.

Hvor de faktisk får de fra blir jo spennende og se. :wow:

Da hørte jeg i dag fra Oxford Training i Stockholm at DY har bestilt kursplass til 30 piloter i mars. Så da virker jo dette ganske spikret.
Dette skulle tyde på at de stiller med flight deck crew til to A330, og disse pilotene bør være klare før sommeren 2010. (Man regner typisk 7 CPT'er og 7 FO'er til hver longhaulmaskin.)

Tally-Ho

Men er det marked for to aktører til BKK? Leser jo på tripreports forumet at belegget på TG er svært varierende, fra stappfult til under halvfult.

Thomas Cook forøkte seg på leisuremarkedet til BKK tidligere, og selv uten konkurranse fra Thai ble det ikke noe voldsomt volum. Phuket har derimot vært en stor suksess. Krabi ser foreløpig ikke ut til å komme i nærheten av Phuket.

Hvis Thai ikke fyller flyene nå til BKK, som man har gått inn i hovedsesongen, hvordan skal så to operatører klare det vinge mot vinge i sommer (DY+Thai)?

Og til sommeren kan vi fort være oppe i en oljepris som ligger over smertegrensen for noen.
Feel Air uttalte da de planla dette, at de hadde 70-80 dollar fatet som utgangspunkt for å gå break even.

Tally-Ho

Ja, dette med oljepris er den ukjente "X".. Hvis verdenskøkonomien tar seg opp i halve takten av hva den raste, vil oljeprisen snart passere $ 100 igjen, og jeg nekter å tro at OPEC etc skrur opp produksjonen i sammme takt..

Dette er kun synsing, like dårlig/elendig som da vi synset om at prisen vil gå fra 140 til 200 sommer 2008..:cry:

Uansett jeg har null tro på at det er marked for en ekstra 300+ seters daglig til BKK og NYC sommer 2010.

Jeg har følelsen at CO snart drar inn 764/772 på OSL.. Tommy777 nevnte også "krigskasse"...De får snart et nytt marked, alle EB/Star avhengige som før fløy via CPH/ARN bare for poeng og status siden de ikke tilhørte noe Skyteam program.

Nå gidder de ikke det lenger denne tungvinte veien... 752 neste sommer blir altfor liten... Kanskje marked for to slike, men folk vil helst ha "stoore" fly..

Ser konturene av disse A332'ene.....naar det gjelder markedet saa er jo Norwegian en del av det stoerste "fordelsprogrammet" i Norge.....som heter "lommeboka mi"....og dette lojalitets programmet gaar paa aa vaere lojal til det som er best for meg og lommeboka mi....det finnes nok noen faa som som synes KLM og AMS er det beste i verden, men de aller fleste som velger KLM gjoer det ut fra Lommeboka mi....og disse er like lojale som en Lemur.....og vil fort bli gode DY kunder naar butikken aapner til JFK og BKK.....saa jeg tror at med det solide Bonusprogrammet Lommeboka mi og gode priser er Dy paa god vei....

Er det noen fare for at selv Norwegian dumper OSL, og kjører langdistanse fra CPH/ARN i steden?

Ja, hvis artikkelen stemmer, så starter de opp på CPH og at de kommer til å vurdere OSL og ARN senere. Folk her på berget blir vel skuffa?

Er det noen fare for at selv Norwegian dumper OSL, og kjører langdistanse fra CPH/ARN i steden?

Jeg tror nok OSL vil vaere nummer 1 hos DY for langruter...MEN CPH og ARN kan komme som tillegg....og ja det kan vaere dager hvor det ikke flyes fra OSL men i fra CPH eller ARN....saa det bli via CPH for DY....:p

Å ha en slot betyr i grunnen ikke så mye mer enn at de har mulige intensjoner. Slots behøver ikke benyttes...

Ja, hvis artikkelen stemmer, så starter de opp på CPH og at de kommer til å vurdere OSL og ARN senere. Folk her på berget blir vel skuffa?

Jeg tror ikke du skal legge Champisen på kjøl TCAS for den feiringen. Det ligger mye i denne saken som mange vet, men ikke poster;)

Deromot ligger det i kortene at Osl vil bli suppelert med avganger fra ARN og CPH. Det tror jeg også er et fornyftig skritt og en smart måte å spre produktet til alle de tre hovedsteder.

Således gjør jo Norwegian det SAS i alle år har fortalt oss at er umulig!

Ser konturene av disse A332'ene.....naar det gjelder markedet saa er jo Norwegian en del av det stoerste "fordelsprogrammet" i Norge.....som heter "lommeboka mi"....og dette lojalitets programmet gaar paa aa vaere lojal til det som er best for meg og lommeboka mi....det finnes nok noen faa som som synes KLM og AMS er det beste i verden, men de aller fleste som velger KLM gjoer det ut fra Lommeboka mi....og disse er like lojale som en Lemur.....og vil fort bli gode DY kunder naar butikken aapner til JFK og BKK.....saa jeg tror at med det solide Bonusprogrammet Lommeboka mi og gode priser er Dy paa god vei....

Vel, så spørs det hvor mye billigere DY virkelig kan bli. Med en t/r pris på 2900 kroner er det ikke akkurat balubatjohoo igjen etter at alle skatter og avgifter er betalt. Og ikke glem at DY har en destinasjon, mens KLM og alle andre har hundrevis av destinasjoner som ofte kun koster noen få hundrelapper ekstra å komme seg til mens dersom man velger DY må man betale en ny billett og det blir garantert over en tusenlapp t/r for å komme seg videre

Status
Not open for further replies.
Back