Norwegian med angrep på flyklagenemda

Re: Norwegian med angrep på flyklagenemda

Kan man sige at Norwegian Longhaul ikke er er norsk selskab ???
Jeg tænker på de jo "bor" i Irland..og at det i bund og grund bare er navnet
som er norsk....
Det er ikke ment som en ironisk kommentar...men nogen har måske andre synspunkter
Hilsen Ole

Kan man sige at Norwegian Longhaul ikke er er norsk selskab ???
Jeg tænker på de jo "bor" i Irland..og at det i bund og grund bare er navnet
som er norsk....
Det er ikke ment som en ironisk kommentar...men nogen har måske andre synspunkter
Hilsen Ole

Norwegian Longhaul eier/driver vel bare flyene, det er vel DY som selger billettene. Så går ut fra at det er "det norske" Norwegian som er motpart her uansett.

Flyklagenemnda tar ingenting til retten og kan ikke representere noen. Det er ikke slik det fungerer.

Den enkelte passasjer må ta saken sin til retten (evnt via forliksrådet dersom det ikke er noen unntak for denne nemnda) - med den risiko og de kostnader det medfører.

Det var i grunnen det jeg trodde selv også. Da tviler jeg på at vi ser denne saken i rettsapparatet.

Det var i grunnen det jeg trodde selv også. Da tviler jeg på at vi ser denne saken i rettsapparatet.
-Helt til det dukker opp en skikkelig "ambulance chasing lawyer" som kan samle alle troppene til et gruppesøksmål. De ser ut til å en svært god sak spør du meg..

-Helt til det dukker opp en skikkelig "ambulance chasing lawyer" som kan samle alle troppene til et gruppesøksmål. De ser ut til å en svært god sak spør du meg..

Du blander juriststanden her til lands med et land hvor de har telefonnr a la 1-800-RENT-A-LAWYER :colgate:

Den klareste saken siden saken mot filmen "The Never Ending Story".

Ville Lasse Sandaker-Nielsen ha betalt samme pris for dette eller ville han ha bedt om kompensasjon?

Attachments

• Norwegian.jpg
    Norwegian.jpg
    19 KB · Views: 607

Da blir det rettsak. Og flyklagenemda sponser advokat - for først gang i nemdas historie.

Norwegian-kunder får dekket advokatutgifter

Vi har allerede sagt ja til å dekke utgiftene i en klagesak som vi vil få prøvd rettslig. Vi ønsker et par saker til slik at søksmålet får et bredest mulig grunnlag, sier styreleder Finn Haugen i Transportklagenemnda for fly

Burde ikke det være Forbrukerrådet og ikke Flyklagenemda sin jobb dette?

Rimelig satt på spissen det bildet der.

Man har betalt for en 15 år gammel bruktbil, forventet å få en ny Audi/BMW og fått tilbud om refusjon/ombooking eller å kjøre den 15 år gamle bruktbilen som tross alt er ren og pen.

Konstaterer at enkelte har veldig lite å gjøre som faktisk gidder å dra dette videre for noen små hundrelapper. Folk har vanvittige luksusproblemer i dette landet her.

Jeg ble like skuffa som alle andre som forventet Dreamliner i fjor sommer, men gjett hva, det ble stranda i Thailand for det, for 3000 kr t/r (uten forsinkelser).

Rimelig satt på spissen det bildet der.

Man har betalt for en 15 år gammel bruktbil, forventet å få en ny Audi/BMW og fått tilbud om refusjon/ombooking eller å kjøre den 15 år gamle bruktbilen som tross alt er ren og pen.

Konstaterer at enkelte har veldig lite å gjøre som faktisk gidder å dra dette videre for noen små hundrelapper. Folk har vanvittige luksusproblemer i dette landet her.

Jeg ble like skuffa som alle andre som forventet Dreamliner i fjor sommer, men gjett hva, det ble stranda i Thailand for det, for 3000 kr t/r (uten forsinkelser).

Det er mange måter å se dette på, men det overrasker meg at du som tydeligvis også er aktiv på Flyprat, ikke er oppmerksom på at det er et betydelig antall andre her inne som er svært opphengt i flytypen de reiser med.
For de er reisen en del av opplevelsen.

I din verden så kan et flyselskap skalte og valte med passsjerene uten at dette trenger ha noen form for konsekvens. Nedgradering fra første klasse med flatseng til siste rad på økonomi? - pytt pytt - en kommer jo frem - er det syting? Er det en bortskjemt tulling som ikke skjønner at han kun har betalt for transport fra A til B?

Det er mange måter å se dette på, men det overrasker meg at du som tydeligvis også er aktiv på Flyprat, ikke er oppmerksom på at det er et betydelig antall andre her inne som er svært opphengt i flytypen de reiser med.
For de er reisen en del av opplevelsen.

Så for å tilfredsstille et presumptivt mindretall skal man altså innføre en rettspraksis som vil kunne gjøre det mer lukrativt å innstille flygningen enn å gjennomføre den med en annen flytype.

Jaja. Nordmenn liker nå å plage seg selv på de merkeligste måter.

Det handler vel mer om å sørge for at selskaper holder det de åpenbart har solgt i sin markedsføring, jf. "Dreamliner-opplevelsen". Hadde Norwegian hatt vett nok til å utelate den slags svulstige beskrivelser fra kontrakten mellom flyselskap og passasjer, ville dette vært en ikke-sak.

Helt greit at dette blir prøvd rettslig.

Så for å tilfredsstille et presumptivt mindretall skal man altså innføre en rettspraksis som vil kunne gjøre det mer lukrativt å innstille flygningen enn å gjennomføre den med en annen flytype.

J

Dette ville ikke vært noen sak hvis ikke DY reklamerte med 'The Dreamliner Experience' så tungt som de gjorde og fortsatt gjør. Se under for eksempel på 'Hi Fly-rute' og Dreamliner-rute. Samme dag, samme destinasjon. Når kunden forventer det øverste og mottar det nederste, synes jeg ikke det er rart at mange klager.

dream.jpg

Dette ville ikke vært noen sak hvis ikke DY reklamerte med 'The Dreamliner Experience' så tungt som de gjorde og fortsatt gjør. Se under for eksempel på 'Hi Fly-rute' og Dreamliner-rute. Samme dag, samme destinasjon. Når kunden forventer det øverste og mottar det nederste, synes jeg ikke det er rart at mange klager.

Normal praksis har vel da vært at man får tilbud om å rebooke til en avgang der man får Dreamliner experience, eller at man kan kansellere og få pengene tilbake hvis selve flyopplevelsen er det viktige (jeg forstår imidlertid at dette ikke er enkelt for kunden, men samme typen argument har vært fremført i andre sammenhenger). Dette i den grad man får beskjed om at flyet er byttet ut. Ut over det må man vel kunne forvente at endringer skjer av operative årsaker, selv om reklamerer med sånn & slik opplevelse.

Jeg har egentlig tenkt at dette er en "ikkesak", men når jeg ser hvordan de framhever Dreamliner, personlig underholdningssystem m.m. inkludert i billettprisen, som MOW viser, synes jeg det er greitt de får en smekk på fingrene.

Normal praksis har vel da vært at man får tilbud om å rebooke til en avgang der man får Dreamliner experience, eller at man kan kansellere og få pengene tilbake hvis selve flyopplevelsen er det viktige (jeg forstår imidlertid at dette ikke er enkelt for kunden, men samme typen argument har vært fremført i andre sammenhenger). Dette i den grad man får beskjed om at flyet er byttet ut. Ut over det må man vel kunne forvente at endringer skjer av operative årsaker, selv om reklamerer med sånn & slik opplevelse.

Dette er ikke enkelt for kunden i det hele tatt.
Selv om Norwegian "generøst" tilbyr ombooking eller pengene igjen, så blir de aller fleste "stuck" i erstatningsflyet.
Få reiser til USA på impuls, og da er det ordnet ferie/fri fra jobb, hoteller, ofte forhåndsbetalt etc etc. Jeg oppfatter Norwegian sitt "generøse" tilbud om ombooking eller pengene igjen som utelukkende et "spill for galleriet".

Back