- Norwegian med 11 nye 738'er i 2009

Og det er DA jeg ramler av lasset :) hvorfor ikke kalle neste maskin NOG når det er neste ledige reg' i serien de allerede har registrert?

Det kan være at flåteplanen er gjort om underveis ... ? ;)

NOG var vel opprinnelig planlagt å være en brukt maskin, mener jeg å huske ....

Jeg blir bare mer og mer forvirret av de registreringsnumrene jeg.. :drunk: :o

Last edited:
LN-NOO er LN-NOO, ikke N289CG lengre. Den ble painta i CHR, flydd til QLA og står der nå for pre-delivery såvidt jeg kan skjønne. Slik jeg forstår det er den ferdig malt med LN-NOO påført, men så er dette da fra diverse søk på ulike nettsider og google da men :)

N289CG er aktiv rego av exOY-SEJ. For de som ikke tror dette, vennligst benytte N-Inquiry av FAA! Ikke tror sa mye pa Google eller Skyliner, en god del er ogsa feil inne pa disse "kilder".

Slik ankom dette i QLA fra CHR, og - med meget stor sjanse - slik vil det ogsa forlatte QLA med retning OSL.

SE-RHB har blitt LN-NON. Jeg har sett en bilde med schablonen for rego klistret til flyet rett for maling, sa ja, dette er definitiv LN-NON som er RHB sitt nye reg.
SE-RHA er forsatt aktive med svensk rego mens flyr under norsk AOC.

For meg er det litt frustrerende a se at man poster info - som etter kort tid dukker i tullprat - og deretter blir det posted samme mis-info igjen. Höyt pa tida at söke-funksjonen iverksettes igjen:exclaimation

Det kan være at flåteplanen er gjort om underveis ... ? ;)

NOG var vel opprinnelig planlagt å være en brukt maskin, mener jeg å huske ....

Ikke helt, NOF skulle egentlig ha vaert NOG...

Last edited:
..jeg mener også å ha lest et sted at LN-NOx serien i tillegg er leaset, dvs Not Owned. Hvilken serie blir DY's egne, med første leveranse i sensommer?

Det blir vel LN-DY* det tror jeg...

Last edited:
Etter en litt sök fant jeg den info som jeg var ikke helt sikkert i noen dager för.

Kay Hagby skrev i en av sine tidligere flynytt at DY har na reservert 24 stykker i LN-NO* serien. Siden LN-NOA og LN-NOK er brukt, har de alle andre. (Alfabet har 26 bokstaver, for de som er ikke helt sikker pa dette;))

Dermed vil vi se en ny LN-NOR.

Her kommer listen med dette hva er offisielt alrede:

• LN-NOL fabrikk-ny fly som leies fra ILFC
  • LN-NOM (SE-RHA) omregistrering due
  • LN-NON (SE-RHB)
  • LN-NOO (N289CG) ; (OY-SEJ) omregistrering due
  • LN-NOP (*****) omregistrering due
  • LN-NOQ (*****) omregistrering due
  • LN-NOR +++ den 5. "ny-lease" +++

Jeg satte limit til denne fly som ikke ble inkludert i den opprinnelige lease-deal for 11 fly.

LN-NOG / NOH / NOI og NOJ leveres ogsa i 2009.

Her var det mye spennende. Blir artig å følge med de nye flyene til DY i tiden framover...:D

Kommer de nye 800 maskinene de skal eie selv med PTV?
Mener å huske det ble slått opp som noe stort når avtalen ble skrevet?

Etter en litt sök fant jeg den info som jeg var ikke helt sikkert i noen dager för.

Kay Hagby skrev i en av sine tidligere flynytt at DY har na reservert 24 stykker i LN-NO* serien. Siden LN-NOA og LN-NOK er brukt, har de alle andre. (Alfabet har 26 bokstaver, for de som er ikke helt sikker pa dette;))

Dermed vil vi se en ny LN-NOR.

Her kommer listen med dette hva er offisielt alrede:

• LN-NOL fabrikk-ny fly som leies fra ILFC
  • LN-NOM (SE-RHA) omregistrering due
  • LN-NON (SE-RHB)
  • LN-NOO (N289CG) ; (OY-SEJ) omregistrering due
  • LN-NOP (*****) omregistrering due
  • LN-NOQ (*****) omregistrering due
  • LN-NOR +++ den 5. "ny-lease" +++

Det vil bli LN-NOS for femtemannen.

Back