- Norwegian med 11 nye 738'er i 2009

Se der ja, er vel KKM og KKJ som forsvinner tror jeg, da de er eldst.

KKM ble bygget i 1990 og KKJ i 1997, så disse er ikke eldst. KKR og KKW ble bygget i 1988 og KKF, KKG og KKS i 1989. Flyenes tid hos Norwegian avhenger nok uansett mer av kontraktstid enn alder på maskinene.

Vedlikehold har også en del og si. En godt vedlikeholdt maskin fra f.eks -89 kan være bedre å beholde enn en dårlig vedlikeholdt maskin fra f.eks -95

Men det som også kan spille en faktor er hvem flyet har flydd for og ikke minst hvor? Inneriks i Norge eller innenriks i USA......

Off-Topic: BSSW, du har PM ;) (Noe helt annet)

Det kan være lurt å lese litt i tråden før du spør, Aleksander.
På den måten hadde du fått svar på begge spørsmålene dine..

(NOO kom i dag, NOQ kom ikke, NOO er ex OY-SEJ)

Jeg leste absolutt alle:D Men det var så mangen forskjellige svar om hvilke regger som var hvilke. Takker for de korrekte av deg:D For og si det sånn, Reg diskutering er J*vlig synes jeg. Blir forvirret når det er så mange forskjellige svar hvis du skjønner.

Du er ikke den eneste som har falt av logikken her for lenge siden. ;) Jeg bare følger strømmen nå...

Hva slags reaksjoner kommer hvis jeg nå sier at neste maskin etter NOQ er LN-NOG mon tro? :D

NOO og NOQ er jo ikke fabrikk nye:P Vet noen om hvor mange som er fabrikk nye og hvilke som her leaset/kjøpt fra andre selskaper? Eller har alle fabrikk nye kommet?

Last edited:
Eller bruke litt sökefunksjonen her. Det finnes en god antall topic om dette. Blant annent er det skrivet noko om dette en side för i denne topic. Litt haar-reisende nar det kommer likevel slike innlegg.

Back