Nå vet ikke jeg om "8 flighter" er 8 eller 16 sektorer, men, hvor mange en trenger å kalle ut for å dekke dette avhenger av sektorlengden. Si at en "flight" er tur-retur, blir det 16 sektorer som må dekkes. Er disse korte nok (innenfor ca. 1.5 timer flytid) kan en klare 4 sektorer, og dermed dekke dette med utkalling av fire crew. Det virker ganske mye spør du meg, om de virkelig baserer operasjonen på det. Er det lange sektorer som må dekkes kan de kun fly to sektorer og da trengs det åtte crew...
Så har du problemet med de som da velger å jobbe på fridager. De får da flytid som ikke var planlagt (skulle en tro), og ligger de på 90-100 timer siste 28 dager, ja så må de sannsynligvis fjernes fra flyginger senere i programmet siden de nå har flydd disse timene som "ekstra". For flygende vil som regel 100 timer siste 28 dager og 900 timer siste 365 være begrensende da disse ikke kan rokkes på.
Så uansett hva de gjør, er det kun å forflytte et problem som vil komme igjen før eller siden lenger ute i programmet. Jeg vil gå ut ifra at Norwegian trenger 4-5 crew per fly gitt timeantallet jeg vil anta de flyr.