Norwegian kutter cargo sammarbeidet med Road Feeders

MartinL

ScanFlyer Dusty
Med nærmest umiddelbar virkning fra 31 juli! Noen som vet hvorfor og hvem som tar seg av cargo delen til Norwegian etter dette?

Jetpak og Norwegian har inngått en intensjonsavtale om flyfrakt. – Vi ønsker å forbedre og videreutvikle vårt frakttilbud til kundene. Jetpak har lang erfaring og vi ser fram til et godt og fruktbart samarbeid i tiden framover, sier adm. direktør Bjørn Kjos.
http://www.boarding.no/art.asp?id=32641

Så mye frakt kan de ikke ha på sine flygninger. Da holder ikke 20min turnaround.

Men vi på SVG som skal ta ut frakten kan ikke velge om vi vil ta den ut eller ei. ;)

Og samarbeidet med Roadfeeders ser ikke ut tilå være avsluttet på SVG i hvertfall.

Sammarbeidet med road Feeders fortsetter i en overgangsfase slik at kundene ikke skal bli berørt! Det vil derfor fortsatt være mulig å sende frakt med Road feeders noen uker fremover.

Snakket med en i Norwegian med ansvaret for dette. Han sa sitat "vi måtte gjøre noe når vi tjente minst av alle flyselskap på frakt".

Blir JetPak nå billigere med det nye samarbeidet?

Det kan jeg aldri tenke meg !!! Jetpak er og blir den dyreste flyfraktløsningen i Skandinavia,og Dy ( og SAS) tjener nok bra penger på dette produktet. Det positive for Sas er at dette vil generere mere inntekt på vanlig flyfrakt hvor det ikke haster så mye som hos Jetpak.:lol:

Last edited:
Denne må du forklare?

Nå vet jeg ikke hvor mye frakt DY har har med før, men hvis det nå blir dyrere å frakte med DY grunnet Jetpack (sånn jeg tror det blir da det ikke blir noen annen frakt enn Jetpack produktet) så vil jo kundene fortsatt ha frakta billig .. ergo der kommer SK inn ;)

Dagens! :D

Så dere tar det med om det bare skaper en liten forsinkelse? ;)

Kan jo si at i SAS/SGS så ser vi ann destinasjonen før det blir bestemt om vi tar en forsinkelse av flyet for å få med all frakt. En god lagleder ser før flyet lander om en turnaround tar lenger tid enn 25 min. og starter prossessen tidlig. Er det snakk om destinasjoner med mange avganger, prioriteres det å få flyet ut på rute.

Sammarbeidet med road Feeders fortsetter i en overgangsfase slik at kundene ikke skal bli berørt! Det vil derfor fortsatt være mulig å sende frakt med Road feeders noen uker fremover.

Avtalen med oss gikk ut fredag klokka 23.. ingen overgangsfase etter dette ^_^

Nå vet jeg ikke hvor mye frakt DY har har med før, men hvis det nå blir dyrere å frakte med DY grunnet Jetpack (sånn jeg tror det blir da det ikke blir noen annen frakt enn Jetpack produktet) så vil jo kundene fortsatt ha frakta billig .. ergo der kommer SK inn ;)

Har vært litt fraværende i det siste, men skal prøve å forklare:
Jetpak er såpass høyt priset at hvis Sas Cargo,ihvertfall prøver, å lage et konkurerende produkt , så vil de ha enorme innteksmuligheter på dette, og samtidig ha "kontrollen" på kunden og kunne råde han/henne til den type frakt som er hensiktmessig. Det er ikke alltid det er nødvendig å betale Jetpak kr.2000 for å få en pakke frem på tid, hvis det kan holde med halv pris og komme frem neste samtidig. Jeg har vel adri greid å begripe hvro Sas solgte Jetpak for noen år siden.:(

Back