Norwegian kjøper Widerøe

Re: Widerøes flåte

Det må være subtilt. WF har code shares med KL, AF, AY etc. Da kan det ikke være stor Norwegian-logo overalt.
Mange selskaper har codeshare med mange selskaper uten at de toner ned egen logo av den grunn.

Mange selskaper har codeshare med mange selskaper uten at de toner ned egen logo av den grunn.

Jo, men nettverksselskaper ønsker nok ikke å være assosierte med et selskap som inntil nylig nærmest dyrket å bli sammenlignet med FR og U2

Jo, men nettverksselskaper ønsker nok ikke å være assosierte med et selskap som inntil nylig nærmest dyrket å bli sammenlignet med FR og U2

Det var før, det. Ingen som bryr seg om det lenger. Når SAS kan hyre inn Smartlynx .....

Det var før, det. Ingen som bryr seg om det lenger. Når SAS kan hyre inn Smartlynx .....

Jeg bryr meg, SAS torturerer Beagles, Norwegian har kjøpt LN-MOW, Kimo i Lahaina er borte, Platantation Inn i Lahaina er borte - Polaris og jeg tok totalt feil, Global Warming er 100x hva vi fryktet

Jeg bryr meg, SAS torturerer Beagles, Norwegian har kjøpt LN-MOW, Kimo i Lahaina er borte, Platantation Inn i Lahaina er borte - Polaris og jeg tok totalt feil, Global Warming er 100x hva vi fryktet

Nja, tenkte mer på det rent konseptmessige. SAS er et godt eksempel. De har gått fra et logopoliti som pøste ut kompensasjoner når man ikke fikk 34’’ i Euroclass eller hotmeal til Heathrow til å hyre inn bunnslam som Smartlynx ..
Men stort sett alle majors går den veien ….

Nja, tenkte mer på det rent konseptmessige. SAS er et godt eksempel. De har gått fra et logopoliti som pøste ut kompensasjoner når man ikke fikk 34’’ i Euroclass eller hotmeal til Heathrow til å hyre inn bunnslam som Smartlynx ..
Men stort sett alle majors går den veien ….
Langt fra alle SAS leads Down the wrong path heldigvis kan noen av oss velge Andre alternativer

Først må jo oppkjøpet skje. Men tror mer på en «Proud Norwegian», «A Norwegian airline» eller noe sånt.

Det må være subtilt. WF har code shares med KL, AF, AY etc. Da kan det ikke være stor Norwegian-logo overalt.

Tror faktisk at Widerøe kommer til å flere passasjerer inn til seg via Norwegian enn alle de andre code-Share selskapene til sammen.

Tror faktisk at Widerøe kommer til å flere passasjerer inn til seg via Norwegian enn alle de andre code-Share selskapene til sammen.

Det er flere som skal ha appelsinjuice enn champagne på mitt lokale supermarked. Stopper dem ikke fra å ha begge deler.

Re: Norwegian kjøper Widerøe

Jeg hadde gått for champagne;-) Men tilbake til poenget - tror ikke en synliggjøring av eierskap på Widerøe sine fly vil skremme vekk andre selskap…eller sagt på en annen måte - de som vil ha appelsinjuice:-)

Norwegian har levert sin søknad og argumentasjon til Konkurransetilsynet

https://e24.no/naeringsliv/i/APMQzq...e-hvis-de-ikke-faar-kysse-den-groenne-frosken

Kommer sikkert i mål til slutt, men tilsynet er ikke helt enig enn så lenge

https://e24.no/naeringsliv/i/xgj4dR...roee-kjoep?referer=https://www.aftenposten.no

Konkurransetilsynet varsler stans av Norwegians kjøp av Widerøe. Tilsynet vurderer å gripe inn fordi man frykter mindre konkurranse, og høyere priser, på flyreiser i Norge.

Er det mulig med avhjelpende tiltak her? Noen reduserte avganger hvor begge flyr er kanskje mulig, eller at de ikke blir for dominerende i markedet, eller at gjennomgaaede billetter til SAS og eventuelt andre selskaper paa innenriks blir mulig paa flere ruter. Bare tenker hoeyt.

Er det mulig med avhjelpende tiltak her? Noen reduserte avganger hvor begge flyr er kanskje mulig, eller at de ikke blir for dominerende i markedet, eller at gjennomgaaede billetter til SAS og eventuelt andre selskaper paa innenriks blir mulig paa flere ruter. Bare tenker hoeyt.

Hittil har de jo kun sagt de trenger mere tid

Hittil har de jo kun sagt de trenger mere tid

Ja, men det sies i pressen at KT sier "foreloepig nei", eller er det lagt for mye i det? Da burde de heller sagt, vi trenger mer tid til aa vurdere dette.

I mine oeyne er "vi trenger mer tid" ikke et nei. Det er upresist, men vi faar vente aa se.

E vel viktig for tilsynet å signalisere at de er bekymret for konkurransen, før de til slutt uansett etter en helhetsvurdering lander på å tillate oppkjøpet :D

Er det mulig med avhjelpende tiltak her?

Jeg har lurt litt på det samme. Flybransjen er jo ikke egnet for tiltak av typen "selge unna X antall avdelinger i region A, B og C", så det må i så fall være noe annet. Begrensninger i bonusprogram kan kanskje være et alternativ?

Jeg har lurt litt på det samme. Flybransjen er jo ikke egnet for tiltak av typen "selge unna X antall avdelinger i region A, B og C", så det må i så fall være noe annet. Begrensninger i bonusprogram kan kanskje være et alternativ?

De sitter vel på noen «blokkerende» rushtidsslot på OSL og BGO. Dog er jo det kanskje lite relevant her

Back