Norwegian kjøper Widerøe

Re: Norwegian kjøper Widerøe

Ser ut som de har snakket sammen et halvt års tid, uten at noe har lekket

Ser ut som de har snakket sammen et halvt års tid, uten at noe har lekket

Jeg må bare si at det er et *utrolig* godt tegn / utrolig godt gjort av ledelsen(e). Det betyr at man har en ledergruppe man kan stole på og som er lojale og der man kan drøfte strategi internt uten problemer.

Det er nesten uhørt at noe slikt ikke slepper ut på en eller annen måte. (Det har jeg fått erfare personlig også)

Tyder *veldig* godt for fortsettelsen for Norwegian.

Flashback
Hvor lang tid går det før dette går samme veien?

Attachments

• IMG_0858.jpeg
    IMG_0858.jpeg
    353 KB · Views: 1,469

Flashback

Word, bro! I likhet med Braathens har Widerøe et meget sterkt varemerke, spesielt utenfor by-Norge. Jeg tror Norwegian har vett til å beholde både navn og grønnfarge ganske lenge fremover. Men på lang sikt? Vi får se…

Word, bro! I likhet med Braathens har Widerøe et meget sterkt varemerke, spesielt utenfor by-Norge. Jeg tror Norwegian har vett til å beholde både navn og grønnfarge ganske lenge fremover. Men på lang sikt? Vi får se…

Enig Knut , det er ikke helt den samme case'en.
Det vil vi mest sannsynlig vil se er en Norwegian sticker bak døren slik det var når SAS hadde eierskap med en SAS Connect sticker.

Hva skjer med Widerøe Ground Handling. Fornyer SAS avtalen med disse og blir de kanskje overtatt av Norwegian sin egeneide handling?

Kan jo tenkes de tar en SK/SGH og starter egen handling på de store, SVG/BGO/TRD/BOO/TOS.
Likt det de har på OSL.

Flashback

SAS og Braathens hadde svært overlappende operasjon med samme flytype.
Var vel ganske ulogisk å drifte de som to ulike selskaper på sikt.

Jeg tenker Widerøe forblir som da SAS eide Widerøe.

For de ansatte i WF er dette ikke gode nyheter. De vil i i en overgangsperiode forsette med sine avtaler som WF ansatt og med de fordeler de har. Etter det vil de bli DY ansatte.

VG skriver på sine førsteside i dag at nettopp Ground handling blir et område man kan forvente store endringer etter oppkjøpet av Widerøe.

Re: Nyhetsvarsel: Norwegian kjøper Widerøe

Dette kjøpet er nok også gjort for å holde Ryanair unna Norge.

Sent from my iPhone using Tapatalk

For de ansatte i WF er dette ikke gode nyheter. De vil i i en overgangsperiode forsette med sine avtaler som WF ansatt og med de fordeler de har. Etter det vil de bli DY ansatte.

En WF ansatt skal bli DY ansatt…Hvorfor det når WF skal operere som et selvstendig datterselskap?

VG skriver på sine førsteside i dag at nettopp Ground handling blir et område man kan forvente store endringer etter oppkjøpet av Widerøe.

Det er vel bortimot ingen som i dag tjener penger på dette i Norge nå?

Nå får man se hvor intergrering Widerøe tilslutt blir, men mitt inntrykk er at det ikke er så fælt å være Norwegianansatt……

Den logikken er jeg ikke helt med på

Ryanair truer DY i både Stockholm og København. De skal ekspandere mye fremover med sin nye flåte og vil alltid se etter nye steder å sette disse inn. Norge er et vanskelig marked for de, men til slutt så er nok også de villige til å ta litt risiko og prøve seg med de største rutene i Norge. Solid feed med pax fra WF gjør det litt mindre attraktivt og hoppe inn i dette vanskelige markedet. DY vil ha Norge for seg selv. (Sammen med SAS, da)

Ryanair truer DY i både Stockholm og København. De skal ekspandere mye fremover med sin nye flåte og vil alltid se etter nye steder å sette disse inn. Norge er et vanskelig marked for de, men til slutt så er nok også de villige til å ta litt risiko og prøve seg med de største rutene i Norge. Solid feed med pax fra WF gjør det litt mindre attraktivt og hoppe inn i dette vanskelige markedet. DY vil ha Norge for seg selv. (Sammen med SAS, da)

Jeg er ganske sikker på at Ryanair gir en blank F i WF. Hvis de satser i Norge så vil de gå etter volumrutene, og der spiller ikke feed noen avgjørende rolle. Nok passasjerer å ta av.

DY vil ha Norge for seg selv. (Sammen med SAS, da)

Tilbake til SAS/Braathens-tiden. Bedre med en konkurrent man kjenner enn en 'dark horse'. Den veien er allerede oppgått. :cool:

Back