NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Re: NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Heisann Flightdeck!

Boeing 737-700. Eller - for de som kan flyøkonomi - har det kanskje ikke så mye å si om man flyr en full 737-700 eller en 737-800 med 40 ledige seter?

Det er ikke så stor forskjell på direkte operasjonskostnader mellom en B737-700 og en -800, men jeg regner med at prisforskjellen kan variere noe fra Boeing...?

Det poenget som ingen har nevnt til nå er finansieringen av disse flyene. Banker og andre finansinstitusjoner står i kø for å finansiere B737-800 med gode renter og som nevt ovenfor er dette en god investering på lang sikt...;)

Jeg vil også komplimentere Norwegian med sine nye bestilling...:nor :USA

Dag

Vanvittig bra Norwegian med bestilling og opsjoner på Boeing 737-800 med winglets!

No er det på tide å få det norske flagget på halen og ta over som Norges flagcarrier! Braathens gjorde en bra jobb, og Norwegian klarer det nok like bra!

:nor :USA for avtalen mellom Norwegian og Boeing!

Og Sterling bliver nu lilleput !
http://jp.dk/arkiv/?id=1066846

ja de flyr ikke osl -boston med 737 i allafall til den som nevnte noe om det

Hvis du ser litt naermere etter, ville du se at det var et spoersmaal om rekkevidde... ;)

Den er vel på 56XX noe kilometer om jeg ikke husker feil. Usikker på om det er med eller uten BW. Det er hvertfall MTOW...

Kjos har svart på en masse spørsmål i Dagbladet i dag. Bl.a. sier han at det kommer inflight entertainment på de nye flyene, at det vil bli bedre plass for oss storvokste og at de før eller siden kommer tilbake til AES: ^_^ Ellers er han overraskende klar på at de beholder den samme designen.... Det er også interessant å observere at Kjos er i ferd med å bli en meget godt likt mann i den norske befolkning.

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/30/510532.html

Nye fly, god beinplass, inflight entertainment osv. høres vel og bra ut.
Men hvordan vil alt dette påvirke kostnadene til Norwegian?

Greier de å holde like lave priser med dette konseptet?

Originally posted by Olap

Rått. Endelig en skikkelig gigant. Håper de snart kommer i gang i BTS på Sola... da har de overtatt Braathens rollen totalt:nor

I dagens nettmøte på Dagbladet.no sier Kjos dette om saken:

"Tungt vedlikehold.
Har dere planer om å starte opp en base med heavy maintenance i Norge?
Med såpass mange fly blir det vel etterhvert lønnsomt med egen base, og med underkapasitet på C og D sjekker i Europa kan man tjene penger på å ta inn kundefly.
Innsendt av: Ex Braathens

Hei,
Vi kommer til å gjøre lettere vedlikehold selv, mens tyngre vedlikehold gjøres ute hos spesialiserte verksteder.

Bjørn"

Hvor kommer dette in-flight entertainment systemet fra? Har ikke hørrt noe om dette.

Inflight entertainment

Hei!
Nå som dere kjøper inn nye 800 maskiner, blir det da med inflight entertainment? Kan jo være kjekt det på lange ruter..
Innsendt av: Roger Aas
Hei,
ja, det gjør det.

Bjørn

Ja disse B738 maskinene skal vel nesten garantert innredes, for 189pax (slik som Sterling og TUIfly Nordic har) - dog blir vel disse flyene med mere moderne seter (som er tynnere), så benplassen skal vel bli noe bedre allikevel.

Svært positivt med IFE ombord også, så da blir det vel også safety-video og ikke manuell demo tenker jeg.. ^_^

Ellers har nyheten om Norwegians utvidelse fått overraskende god mottagelse
i de svenske fly-forumene, dog er det jo de negative som er mest interessante
å gjengi ^_^

(jeg siterer)

Norwegians målning är ju inte alls lika snygg som FlyNordics...
jag är inte helt säker på något namnbyte. Norwegian kanske funkar i Norge (å kanske Polen då med) men i Sverige är det inte riktigt lika positivt ändå. Norwegian låter bara norskt, inte nordiskt vilket är det man försöker skapa framöver. FlyNordic är dessutom väl inarbetat på Norrland och kommer framöver bli mer inarbetat för även andra rutter. Det tror jag inte man vill göra sig av med. Min gissning är att det kommer heta två olika namn även framöver men i övrigt kanske bli mer samma bolag än vad de är just nu.

Eller varför inte ta FlyNordic för alla? Det funkar ju i både Sverige, Norge och för expansion i övriga länder...

men norge e ett 737 land som sagt... Frågar du en norman om airbus, då får man svaret: vad är det?? har aldrig hört talas om... :lol:

Fløy med det amerikanske lavprisselskapet Frontier i fjor, de har en svært ny flyflåte (Airbus) med IFE.

På skjermene vises reklame for Frontier samt flightinfo med høyde, hastighet, kart osv.

Skal du se filmer underveis må du dra kredittkortet i kortleseren ved siden av skjermen. Sikkert en utmerket forretningsidè, mon tro om Norwegian går for en lignende løsning?

Originally posted by LN-RKF

Fløy med det amerikanske lavprisselskapet Frontier i fjor, de har en svært ny flyflåte (Airbus) med IFE.

På skjermene vises reklame for Frontier samt flightinfo med høyde, hastighet, kart osv.

Skal du se filmer underveis må du dra kredittkortet i kortleseren ved siden av skjermen. Sikkert en utmerket forretningsidè, mon tro om Norwegian går for en lignende løsning?

Hva med å betale med mynter? :colgate:

Flott at de får IFE, det gjør stor forskjell for mange, særlig på de litt lengre rutene. Og jeg betaler gjerne for å få se en film.

Jeg var på reise med Virgin Atlantic en gang, fra Barbados til London, og de hadde et langt portrettintervju med sjefen sjøl, Sir Richard Brandson. Midt i intervjuet, spør reporteren om Sir Brandson er medlem av "Mile High Club", hvorpå han brast ut i latter og svarte "No comments".
Jeg synes det er veldig kuult med ledere som ikke tar seg selv så høytidelig, og som kan være med på litt morro. Og akkurat der scorer også Norwegian sjefen høyt!

Originally posted by Blackhawk

Ellers har nyheten om Norwegians utvidelse fått overraskende god mottagelse
i de svenske fly-forumene, dog er det jo de negative som er mest interessante
å gjengi ^_^

Jo, men har personen som du citerade (från G-kraft.com förövrigt) inte lite rätt ändå? Norwegian är väl långt ifrån det mest optimala namnet på ett flygbolag med verksamhet på flera marknader. Med tanke på att Norwegian som det verkar inte har planer på någon radikal rebranding, instämmer jag på den punkten att det är troligt att Flynordic får vara kvar ett tag till. Slagordet "Real Norwegian" är i marknadsföringssyfte lite otympligt utanför Norge.

Navnet betyr absolutt ingenting. Det er det man har markedsføring til. Real norwegians derimot kan godt byttes ut. Men det er ikke noe problem å innarbeide navnet.

Real Norwegian..kan vel vise at en ekte norsk selskap er av god kvalitet.. så folk kan få en intrykk av at selskapet er en bra og trygt selskap.. verre om det hete "Real russian"

Tror heller ikke navnet er noe problem. Swizz kan sikkert også fly ruter utenfor Sveits, uten problem, sant?

Jeg er ikke spesielt nasjonalistisk, snarere tvert om, men vi flyr da med f.eks. Finnair. Dessuten kan orginaliteten være bra - FlyXXX-navn er det nok av allerede - det samme med ørten navn på et-eller-annet-jet.. Så kan være bra å skille seg ut litt. Men dette med flagget på halen har jeg aldri skjønt - det er litt "over the top" for meg når navnet er som det er.

Denne norske nasjonalismen er helt uinteressant for de fleste i verden utenom noen nordmenn som faktisk tror vi er best i alt. Skal Norwegian virkelig ekspanedre ut over i Europa bør de både skifte navn og fjerne diverse norske "helter" fra halepartiet. Henrik Ibsen har f.eks. muligens også den dag i dag noe å si enkelte fra teaterscenen, men ikke fra halen på et fly. Ekstra morsomt blir det jo når både han og et par av de andre kunstnerne DY promoterer egentlig hadde svært lite til overs for det norske samfunnet, og derfor bodde mest mulig i utlandet.

Back