NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Re: NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Vil det bli AVOD/musikksystem ombord? Håper de vil fornye konseptet sitt. Det håper kabinpersonalet på ihvertfall (og sikkert kundene)

Gratulerer så mye Norwegian,skal ikke bli lett å være SAS fremover.
Tenk hvis SAS hadde latt Norwegian fly Vestlands rutene for SAS ,kanskje NAS ikke hadde vokst seg så store:question:
18 FLY mer en Braathens hadde på det meste,mener det var 32 fly.

Håper de bygger opp en flott teknisk hovedbasse på Sola,både lett og tungt velikehold,kanskje også simulator for cabin og flyvere.

Tilslutt lykke til med ett godt valg.

Dette var kjempenyheter, selv om det ikke ble Airbus.:wink
Gratulerer Norwegian.:nor

Airbus 330.

Originally posted by fokkeren

Håper de bygger opp en flott teknisk hovedbasse på Sola,både lett og tungt velikehold,kanskje også simulator for cabin og flyvere.

Norwegian driver heller ikke med "veldedighet" så de kommer nok til å fortsette med det som er billigst for dem og det er mest sannsynlig å sende flyene til Latham eller Shannon.

Dæven døtte, detta var imponerende! Grattis til DY, håper på mange nye og spennende ruter, for ikke å snakke om flyvertinner ;-)

Originally posted by petru26

Dæven døtte, detta var imponerende! Grattis til DY, håper på mange nye og spennende ruter, for ikke å snakke om flyvertinner ;-)

Hva med flyverter?;)

EN GLEDENS dag for norsk luftfart og især DY. Gleder meg masse til fortsettelsen, blir svært spennende:D

Dette var en gledelig nyhet :D

Hurra for Kjos som virkelig satser :)

Go DY !!

FlyNordics 737-800-design er seriøst fin! Jeg håper virkelig at Norwegian kan få seg noe liknende!

Originally posted by Someone

Norwegian driver heller ikke med "veldedighet" så de kommer nok til å fortsette med det som er billigst for dem og det er mest sannsynlig å sende flyene til Latham eller Shannon.

Med splitternye fly i flaaten, blir det en stund til dette blir aktuelt, saa jeg er sikker paa at alle muligheter blir vurderrt. Med en saa stor flaate, vil man ogsaa stille i god forhandlingsposisjon overfor verkstedene.

De faar ogsaa god tid til aa bygge opp en teknisk base i f.eks. Warszawa .....

Wooow! 42 nye fly, det er ikke annet en utrolig. Tar av meg hatten for Kjos som virkelig tør å satse!!!

Hilsen,
Laurenz

Gratulerer Norwegian :nor
42 nye fly er jo utrolig! Hadde håpet på Airbus da, men men :)

Originally posted by jb1

Spennende, da tror jeg vi får se flere lengre ruter med årene. F.eks. Cairo, Tunis, Acorene, Madeira, Scicilia, Larnaca, kanskje flere i Midt-Østen for både etnisk trafikk og turisme, f.eks. Beirut og Damaskus. Flere destinasjoner i Øst - Europa er også mulig, Kiev, Bucuresti, Sofia. Bare å drømme, jeg håper det er nok passasjerer for dette.

Og ikke minst Dubai! Jippi en fantastisk nyhet. Håper bare SAS nå klarer å følge opp og at balansen mellom de to ikke sprekker. Med opsjon på 42 fly kan Norwegian om få år være nære 100 fly!

dæven han kjos har sollide "ballær"

Om 7 år, når Norwegian har hele sin nye flåte på plass, vil de ha flere passasjerseter enn SAS Norge, påpeker økonomiredaktøren i NRK, Tore Tollersrud...

Originally posted by AirbusTero

Om 7 år, når Norwegian har hele sin nye flåte på plass, vil de ha flere passasjerseter enn SAS Norge, påpeker økonomiredaktøren i NRK, Tore Tollersrud...

Og Som P.A Viking stadig påpeker , SAS Norge har ikke base i Polen og Stockholm
Altså er sammenligning med SAS Norge helt bak mål.

SAS Group har ca 304 Fly

Spørsmålet er hva SAS kommer til å gjøre med det. De skal vel også ha på plass en flydeal snart for å skifte ut MD-80'ene sine. Det blir mye nye fly til skandinavia de neste 10 årene. Men så mange 'kortdistanse'-fly hos DY vil jo gjøre det europeiske markedet mer presset, og da ville det vært mer fornuftig å satse på noe man allerede har organisasjon og erfaring av, nemlig langrutene.

En annen ting er jo nå ser vel Ryanair og Easyjet at Norwegian vil ha mer av kaka som de koser seg med. Jeg regner med at det vil de gjøre det de kan sørge for at ikke kommer til å skje. Dette blir jo et kostnadsspørsmål for DY, de er nemlig langt fra de billigste på å drive. Hvis de da ikke har tenkt å ha base for de fleste nye flyene et annet sted enn nå.

Men tiden vil jo vise, det er vel ennå to år før de første nye flyene kommer.

Kan ikke annet enn og føye meg inn i rekken og gratulere Norwegian og Kjos med nye maskiner... Tror det er godt de får disse maskinene og får litt stabilitet i flåten, så vi slipper mere av dette Dubrovnik tullet... Tror det er mange som har hvert skeptiske til Norwegian etter all denne leasingen de har drevet med i det siste, og nå ser fram til spiltter nye "egne" maskiner...

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by AirbusTero

Og Som P.A Viking stadig påpeker , SAS Norge har ikke base i Polen og Stockholm
Altså er sammenligning med SAS Norge helt bak mål.

SAS Group har ca 304 Fly

Dessuten er det litt søtt når mediene sammenlikner dagens SAS Norge med Norwegian om 7 år... Litt usaklig. Det er jo mulig at SAS Norge har flere fly om 7 år også, i forhold til de 62 de har i dag.

Jeg må si gratulerer til Norwegian!!
Men, -800 er ikke en ideell maskin for mange ruter i Norge. I forhold til dagens posisjon, så vil de kanskje kutte avganger(?) eller fly med mindre belegg(?). Ikke bra for yielden eller inntjeningen. Eller, DY kan være i stand til å fylle flyene sine, og dermed tjene mer penger. Hvem vet... Spennende tider!:old

Back