NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Re: NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Fra pressekonferansen i dag hvor kontrakten ble undertegnet med Boeing ble det også kjent at MD-80 maskinene (flynordic) fases ut og samme med endel av 737-300 maskinene.....

:)

Originally posted by P.A. VIKING

Den var nesten litt skuffende..

[ironi] Ja, synd det ikke var oppkjøp, aksjer og tallrunking som var nyheten...

Så var det noe så banalt som flyvemaskiner! [/ironi]

:) :p

Spennende, da tror jeg vi får se flere lengre ruter med årene. F.eks. Cairo, Tunis, Acorene, Madeira, Scicilia, Larnaca, kanskje flere i Midt-Østen for både etnisk trafikk og turisme, f.eks. Beirut og Damaskus. Flere destinasjoner i Øst - Europa er også mulig, Kiev, Bucuresti, Sofia. Bare å drømme, jeg håper det er nok passasjerer for dette.

Norwegian har vært veldig flinke til å åpne nye ruter og sporadisk hente brukte fly fra hele verden. Nå har Norwegian blitt så store at dette ikke går lenger, og derfor er det veldig gledelig at Norwegian nå sikrer stabilitet og kvalitet gjennom 42 Boeing 737-800-maskiner.

Norwegian Air Shuttle ASA har samtidig sikret seg kjøpsrettighet
til ytterligere 42 fly av den samme typen fra Boeing

Den her ser ut som har blitt glemt. Inkludert opsjoner kan nå DY potensielt få 11+42+42= 95 fly

Foreløpig har det vært veldig gunstig for meg å kjøpe aksjer i Norwegian - på bunn...

Å F*** Denne hadde jeg ikke ventet. Dette var kjempegody nyheter! :p

Jeg vil bare benytte anledningen til å skryte av meg selv som tippet 50 B738 for 1,5mnd siden :)

http://forum.scanair.no/read.php?TID=20534

Foreløpig har det vært veldig gunstig for meg å kjøpe aksjer i Norwegian - på bunn...

Heldiggris.. husker jeg vurderte det da de sto i 11kr, la inn bud på 10,50 men fikk ikke tilslag og kom etter det til at jeg ikke hadde råd... dumme meg..

Vanvittig spennende... og imponerende!!!!:D :D :D

"Blended Winglets"? er det en spesiell type, eller er det de vanlige store som CNO har på sine nye B737-700?

HERLIG. Dette var en god nyhet. Hadde likt viss den kom i morgen. :p Dette blir bra Norwegian.

Jeg bare lurer på hva dette betyr for selskapet økonomisk. Har Kjos gapt over for mye nå? Nå ser man jo at satsingen på Rygge (foreløpig) har gitt gode resultater i antall solgte billetter, men før eller senere vil markedet bli mettet, og da er det ikke godt å ha 42 eller 84 nye 737-800 med lav kabinfaktor. Og man må huske på at hvis renten stiger noe med mer enn 1% i Norge, da vil det første man kutter ut være reising.

Men for all del, jeg synes dette er utrolig spennede nyheter, og håper at SAS får kjørt seg litt konkurransemessig, til fordel for alle som skal ut å reise. ^_^

Forøvrig håper jeg at Norwegian bestiller motorer som kan gå på bio-drivstoff...

Norwegian skal fullfinansiere disse flyene. Men de må ikke ta alle hvis de ikke klarer det. De kan som Ryanair la flyene gå til andre. Videre så vil vel dette gi lavere driftskostnader samt høyere driftskvalitet. Ja, det er et jævlig stort løft. Men har masse positive ellementer i seg.

Impressive Stuff !
Det er vel det helt rigtige tidspunkt med dagens dollarkurs.
(Formoder USD også står veldig lav ift. norske bananer !).

http://www.flightglobal.com/articles/2007/08/30/216363/budget-carrier-norwegian-orders-42-more-737-800s.html

Originally posted by TFC1

Og man må huske på at hvis renten stiger noe med mer enn 1% i Norge, da vil det første man kutter ut være reising.

Tull og tøys!! :huh:
Det er en kjent sak at vi mennesker i nedgangstider bruker mer penger på å more oss selv. Det være seg reiser, ut på byen og "feste", spise på restaurant etc.
Det vi derimot strammer inn på er nybilkjøp, oppussing av bolig + + +

Men uansett, dette er en spennende dag, gratulerer til Norwegian!!

Egil

Grattis Norwegian! :nor Dette blir bra. Er litt skuffet over at det ikke ble Airbus. Men uansett bra..

.. og selvsagt reiser folk mindre på weekend-turer etc når renta går opp, i alle fall de av oss som har betydelige lån. For de med penger i banken stiller det seg nok annerledes. Dessuten er nok renta lavere igjen når disse flyene fases inn. Og de økonomiske utsiktene i Norge på lang sikt gjør nok at folk vil fly enda mer.

Originally posted by JohnnyEagle

"Blended Winglets"? er det en spesiell type, eller er det de vanlige store som CNO har på sine nye B737-700?

Det er samme. Blended Winglets er navnet på den type winglets som blant annet 737 og 757 har. 330/340 og 747 har "vanlige" winglets, mens 320 og 380 har Wing Fences

Originally posted by TFC1
Og man må huske på at hvis renten stiger noe med mer enn 1% i Norge, da vil det første man kutter ut være reising.

Det er faktisk helt feil, noe som er påvist gjennom årelang forskning i hvordan folk disponerer sine midler i opp- og nedgangstider. Og i så fall burde vi ha merket renteoppgangene de 2 siste årene.

Det er ikke tilfellet, veksten i reiseaktiviteten er stor, og kommer til å fortsette.;)

Back