Norwegian internettstatus (B737)

Re: DY internettstatus

En smule forskjell på båndbredden også (håper jeg).
Syns svaret illustrerer greit på en måte som folk uten peiling kan relatere seg til. Skal man alltid ta høyde for svakeste ledd på facebook, så må man fore med nano-teskje ;).

Det jeg funderer på, er at jeg da virkelig mener jeg har fått melding om at streaming ikke er lov, de gangene jeg har vært inne på en avisartikkel som inneholder video av saken. Dvs begrensningen allerede er aktiv?

DY internettstatus

Godt å høre at Norwegian vurderer visse begrensninger, de gangene jeg har forsøkt å bruke nettet ombord har det gått veldig tregt, noen ganger har det vært helt ubrukelig.

Klarte for første gang å koble meg til hos SAS på fredag, og det gikk betydelig raskere enn jeg noen gang har opplevd hos DY, men om det skyldes større båndbredde, begrensninger eller rett og slett færre brukere aner jeg ikke.

Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Håper ikke jeg poster i feil tråd nå, men er det Wifi på Dremlineren til Usa?

Fløy med Norwegian i går. Det stod at de hadde gratis Wifi. Det var forøvrig korrekt. Wifi virket utmerket - hvis man skiller Internett fra Wifi. Internett var, derimot, et nostalgisk minne om tiden med 28.8 baud modem og stadig forstyrrelser da folk løftet telefonrøret og skulle ringe, med påfølgende brudd i nedlasting.

Er det noen som har en eller annen formening om hvor i flyet nettet er best? Eller har det kanskje ikke noe å si?

Det har nok lite å si. Flaskehalsen i forbindelsen er fra flyet til bakken og Wi-Fi-forbindelsen fra din enhet til flyet vil normalt være mye raskere.

Best bakerst i flyet. Overflødige signaler samler seg i galley bak. Det er derfor crewet alltid setter seg bak etter serveringen. ;)

Er det derfor SAS bruker så lang tid på å installere WIFI i flyene sine?
Regner med de jobber på spreng for å finne ut hvordan de kan få signalene frem i flyet til pluss kundene. ;)

Best bakerst i flyet. Overflødige signaler samler seg i galley bak. Det er derfor crewet alltid setter seg bak etter serveringen. ;)
Derfor det var så treigt på rad 8 [emoji12]

Har Norwegian wifi blokkert flyprat.no? Har ikke vert mulig å komme inn på forumet den siste uken... :o

Alt er visst i orden i dag etter å ikke fungert på en stund. Godt ting ordner seg :) Hilsen fra FL370

Back