Norwegian internettstatus (B737)

Re: DY internettstatus

Brukte internett på DY idag. Funket greit på vg.no, dagbladet.no, mail og facebook/twitter appen. Noe tregt på facebook riktignok. Men det funket. Det som var rart var at i jeg slet med sider hos ruter.no, men det virket som det kunnne være litt dårlig linje kombinert med safari browseren på iphone. Fordi når jeg etter 30 minutter bytta til chrome på iphone fikk jeg den tilslutt ned. På denne turen var produktet akseptabelt, ville ikke betalt for det. Men til prisen gratis var det helt ok.

Jeg vet ikke hva det skyldes men Facebook er gjerne et problem på mobilen mens alt annet går bra.

Status på LGW-CPH i sidste uge var at internet var mere eller mindre ubrugeligt. Båndbredden var så dårlig at der praktisk taget ingen forbindelse var 95% af tiden.

Kun de første 5 minutter var det muligt at surfe lidt (men laaaaangsom) - derefter var det fuld stop indtil kort før decent, hvor der igen var hul igennem nogle minutter indtil vi nåede 10.000 fod.

Status = Useless

Kjedelig at det skal fungere såpass dårlig på enkelte flighter. Har selv nokså dårlige erfaringer med det. Ser forøvrig ut til at -NGA får montert boks på taket nå.

Kjedelig at det skal fungere såpass dårlig på enkelte flighter. Har selv nokså dårlige erfaringer med det. Ser forøvrig ut til at -NGA får montert boks på taket nå.

LNNOR gick ner till BUD från ARN idag och LNNGA tog returen tillbaka till ARN, så nu är då alltså NOR i BUD.

Men har inte hon redan Wifi? Bara en "check" som gäller av NOR nu då kanske?

LNNOR gick ner till BUD från ARN idag och LNNGA tog returen tillbaka till ARN, så nu är då alltså NOR i BUD.

Men har inte hon redan Wifi? Bara en "check" som gäller av NOR nu då kanske?

Er vel så enkelt som at -NOR er inne på vintersjekk. Neste fly for WiFi-montasje skal være -NGB.

NIA og NGA er de 2 som har fått wifi nå i høst. Og det har vært flere fly der nede på check
innimellom som allerede har wifi, bla NOL og NOR nå.

Var ombord i LN-DYC ved to anledninger i dag, morgentur og ettermiddagsretur OSL-TRD-OSL. Fikk ikke opp noe nett i det hele tatt (ingen wifi ssid, eller hva det heter) og det hele virket rett og slett dødt, begge veier. Det er vel ingen begrensninger på turens lengde før det slås på? Var det evt en midlertidig feil på LN-DYC? Eller er det iPhone5 som ikke er kompatibel?

Det er flere fly til ulike tider som flyr rundt med WIFI ute av drift.

Fløy LN-DYT og -DYQ i går og i dag, og nettet funket sånn passe bra. Ikke all verdens hastigheter, men jeg fikk lest aviser lest mail og vært på Facebook. Kunne vært bedre, men helt OK til sitt bruk.
Tidligere har jeg hatt ymse opplevelser, men min erfaring er at det har bedret seg.

Dette er muligens besvart i den laaaange tråden om Norwegians langruteplaner. Prøver likevel. De vil tilby wifi også på sine dreamlinere, eller? Men kanskje ikke gratis?

Korrekt at DYC har en midlertidig feil. Som regel vil det ikke stå skrevet noe om gratis wifi ombord i SMS fra DY dersom det er ute av drift eller ikke montert.

Flydde med NOC til Stavanger for 3 uker. Den avgangen stod ikke oppført med Wifi hverken på nettsiden til Dy eller sms, sa heller ikke noe om det ved gate. Så jeg trodde kanskje ett av de nyeste flyene uten Wifi kom, men det gjorde det ikke, snarere tvert om.
Men da jeg gikk av flyet og de ropte opp for boarding på returen til Oslo, ble det opplyst om Wifi om bord.

Flydde med NOC til Stavanger for 3 uker. Den avgangen stod ikke oppført med Wifi hverken på nettsiden til Dy eller sms, sa heller ikke noe om det ved gate. Så jeg trodde kanskje ett av de nyeste flyene uten Wifi kom, men det gjorde det ikke, snarere tvert om.
Men da jeg gikk av flyet og de ropte opp for boarding på returen til Oslo, ble det opplyst om Wifi om bord.

Grunnen til at det ikke ble opplyst om wifi ved boarding på OSL er at OSL skal være en stille flyplass og derfor ble det etter møter mellom handling agentene og OSL bestemt (av OSL og en handling agent) at man ikke får si noe om tilbudene ombord i oppropene på flyplassen.

LNNGB nu tillbaka på ARN efter några dagar i BUD, NGA&NGB nu med Wifi.

DYA blev kvar i BUD på check antar jag?

Någon som vet vilken nästa maskin är att få Wifi? NGC, NOU?

Tipper på -NGC. Både -NOV og -NOU mangler wifi, kanskje de skal ut av flåten innen rimelig tid? Who knows...

Herlig svar fra Norwegian på Facebook siden når en kunde klager på dårlig WIFI ombord:

"Hei Unni, takk for tilbakemeldingen. Generelt kan jeg si at vi har en veldig høy bruk (til tider for høy).
Dette er selvsagt fordi det bare er å logge seg direkte på.
Brukeropplevelsen om bord er veldig avhengig av hva andre gjør om bord.
Er det mange som streamer live eller laster opp bilder/tung data sliter vi i perioder. (Det samme gjør de alle fleste dersom de inviterer 186 venner hjem for å bruke sitt private nett).

Vi jobber med å finne løsninger som begrenser brukere som konsumerer mye av båndbredden.
Det kan også hende at vi kommer til å blokkere noen tjenester som stjeler mye båndbredde. /LP"

En smule forskjell på en privat fest og ett komerielt produkt som du markedsfører sterkt.

Back