Norwegian flytter fra Stansted til Gatwick

Enig,jeg kan ikke fatte at de ikke har automat check-in (om de ikke har begynt nå da). Noen sier CDG er verre enn Stansted, det kan jeg ikke fatte. CDG er ikke veldig bra, men ok.

Ryanair har ihvertfall automat check-in, ellers har vel f.eks ikke Norwegian vært alt for hypp på å utplassere automater selv, siden de har visst at de jobbet for å bytte flyplass.

Ellers helt enig med TOS; CDG er utrolig uoversiktlig. Men det værste med plassen er betjeningen. De tar fransk arroganse til nye høyder og det sier vel strengt tatt ikke så rent lite.

CDG T1, grusomt så det holder. Bortimot total mangel på kiosker og restauranter som tilbyr noe til fornuftige priser. I tillegg kommer den nitriste bygningsmassen.....som i sin tid var innovativ...

CDG er utrolig uoversiktlig. Men det værste med plassen er betjeningen. De tar fransk arroganse til nye høyder og det sier vel strengt tatt ikke så rent lite.

Fransk arroganse er vel litt av sjarmen;), men selv om man har en slik innstilling (og med en viss kjennskap til fransk språk..) så er CDG vanskelig å manøvrere seg gjennom. Hvor har de som designet flyplassen lært om skilting...? Jeg føler meg relativt bereist, men følte meg nokså bortkommen i transitt der. Nå husker jeg ikke hvilken terminal jeg har vært på, men jeg har vært i transitt med AF fra England på vei til Norge (innbiller meg at det iallefall var terminal 2 et eller annet).

Fransk arroganse er vel litt av sjarmen;), men selv om man har en slik innstilling (og med en viss kjennskap til fransk språk..) så er CDG vanskelig å manøvrere seg gjennom. Hvor har de som designet flyplassen lært om skilting...? Jeg føler meg relativt bereist, men følte meg nokså bortkommen i transitt der. Nå husker jeg ikke hvilken terminal jeg har vært på, men jeg har vært i transitt med AF fra England på vei til Norge (innbiller meg at det iallefall var terminal 2 et eller annet).

Haha, da har vi forskjellig oppfatninger av hva som er sjarmerende :drunk:
Jeg synes sjeldent det er vanskelig å finne frem på flyplasser rundt omkring i verden, men noen systemer er lettere å forstå helt intuitivt enn andre. Skilting og organisering på CDG (med forbehold om at det er 1,5 år siden jeg var der sist) er IKKE blant de letteste å forstå seg på.

Har ikke de organisert terminalene sine fra A til F, eller husker jeg helt feil?

Enig,jeg kan ikke fatte at de ikke har automat check-in (om de ikke har begynt nå da).

DY bruker det innsjekkingssystemet handlingagenten tilbyr, og Swissport har meg bekjent ikke auomater på STN i det hele tatt. Å installere eget DCS med tilhørende automater er altfor dyrt på en utestasjon for et selskap som DY.

Angående CDG så kan vi se hvordan det går med Someone til helgen :D

Someone: Lykke til :D :)

OK, siden dere allerede har dratt tråden passe off-topic ang. CDG kan jeg få utløp for min frustrasjon: Ingen servicetilbud i T1 ihvertfall - vi kom oss over til SAS Sateliten, hvor det var sikkerhetskontroll like før gatene, spurte damen i kiosken om det var noen restauranter innenfor, hun sa "ja", jeg hadde mine tvil, så slepte med meg jenten tilbake til hovedsateliten, hvor vi heller ikke fant noe - og to økonomistudenter kunne ikke helt skjønne tankegangen her... EN overprised Cafe Ritazza med en dårlig chiabatta etter security på SAS Sateliten. Sikkerhetskontrollen en vits - jenten fant plutselig ut i køen at hun hadde en 200 ml håndcreme og spurte meg om hun måtte kaste den - jeg sa at "Hadde dette vært OSL hadde jeg sagt ja, men har vi ikke nettopp lært at i Frankrike er ingen regler absolutte?" - og håndcremene gikk gjennom som FY - uten engang å bli påpekt, til tross for at til og med utrente meg klarte å se den lyse opp i "organic" farve på skjermen. Jeg ble plukket ut til quote-check - den minst devoted checken ever - jeg kunne fint hatt med store knivblader i sko og sokker - han var ikke interessert under knærne. En security vits av de store - hvorfor er ikke CDG uren??

Ang T2 til AF består den vel av seks deler merket A til F. Ikke at jeg har skjønt det. Aldri funnet noe system der når ejg har skiftet fly, og selv når jeg satt på AF checkin klarte jeg si spesielt mye fornuftig om transfer på CDG (følte jeg selv, ihvertfall).

Takk, det var det jeg ville si om CDG.

Sist jeg fløy DY til LGW kunne man benytte CUSS-kiosker, litt dumt at ikke innsjekken på disse åpnet før -2 timer før dep, det ble heller ikke åpnet en separat bagdropskranke.
Kanskje lov å håpe på at de endrer dette til denne runden?

DY bruker det innsjekkingssystemet handlingagenten tilbyr, og Swissport har meg bekjent ikke auomater på STN i det hele tatt. Å installere eget DCS med tilhørende automater er altfor dyrt på en utestasjon for et selskap som DY.

Swissport er handling agent for Ryanair på Stansted, og de bruker i stor grad automater for innsjekk.

IMM

OK, siden dere allerede har dratt tråden passe off-topic ang. CDG kan jeg få utløp for min frustrasjon: Ingen servicetilbud i T1 ihvertfall - vi kom oss over til SAS Sateliten, hvor det var sikkerhetskontroll like før gatene, spurte damen i kiosken om det var noen restauranter innenfor, hun sa "ja", jeg hadde mine tvil, så slepte med meg jenten tilbake til hovedsateliten, hvor vi heller ikke fant noe - og to økonomistudenter kunne ikke helt skjønne tankegangen her... EN overprised Cafe Ritazza med en dårlig chiabatta etter security på SAS Sateliten. Sikkerhetskontrollen en vits - jenten fant plutselig ut i køen at hun hadde en 200 ml håndcreme og spurte meg om hun måtte kaste den - jeg sa at "Hadde dette vært OSL hadde jeg sagt ja, men har vi ikke nettopp lært at i Frankrike er ingen regler absolutte?" - og håndcremene gikk gjennom som FY - uten engang å bli påpekt, til tross for at til og med utrente meg klarte å se den lyse opp i "organic" farve på skjermen. Jeg ble plukket ut til quote-check - den minst devoted checken ever - jeg kunne fint hatt med store knivblader i sko og sokker - han var ikke interessert under knærne. En security vits av de store - hvorfor er ikke CDG uren??

Ang T2 til AF består den vel av seks deler merket A til F. Ikke at jeg har skjønt det. Aldri funnet noe system der når ejg har skiftet fly, og selv når jeg satt på AF checkin klarte jeg si spesielt mye fornuftig om transfer på CDG (følte jeg selv, ihvertfall).

Takk, det var det jeg ville si om CDG.

Det er en slags "food court" i kjelleren på T1 på CDG.

Å installere eget DCS med tilhørende automater er altfor dyrt på en utestasjon for et selskap som DY.
DY holdt lenge på med implentering på CPH av eget DCS, også før norwegian.com - men det har vel strengt tatt aldri vært noen "utestasjon" all den tid man har forsøkt seg på OSL, ARN og noe polsk..

Det er en slags "food court" i kjelleren på T1 på CDG
Fortsatt utrolig dårlig business å ikke få folk dit da... Skal huske på det om det blir noen neste gang! ;)

En annen stor fordel med bytte til Gatwick er at det er fler direktebusser med National Express fra Gatwick til byer i England, mens man fra Stansted som oftest må ta buss til LHR eller inn til London

Först og fremst har denne sammling enorme operative fordeler. I adressa.no kan man lese at TRD-ruten skal fölge etter sa snart som DY far flere slots ved LGW.

Pa den andre side blir avstanden til sör-kysten av England mindre. Noen av disse byer er definitiv en fin feriemal.

Helt riktig. Tok toget i høst fra LGW til Portsmouth, og det tok ikke så veldig mye lenger tid enn toget fra STN til LON.

Först og fremst har denne sammling enorme operative fordeler. I adressa.no kan man lese at TRD-ruten skal fölge etter sa snart som DY far flere slots ved LGW.

Pa den andre side blir avstanden til sör-kysten av England mindre. Noen av disse byer er definitiv en fin feriemal.

Ja og ifølge samme nettavis vurderes en rute mellom Trondheim og Berlin som ganske sansynlig...;)

Back