Norwegian flytter fra Stansted til Gatwick

Enig, dette er svært bra. Jeg tror at dette bil bety at vi etterhvert ser en ny aktør på OSL-LON på OSL-STN, som satser på fritidsreisende, men det vil nok ta en stund.

Kan nok bety at EasyJet ser nærmere på dette nå ja, skal sjekke med OSL.

"Følgende Norwegian-ruter går fra 29. mars til Gatwick: Oslo, Stavanger, Bergen, Tromsø og København. Fra Trondheim vil flyene inntil videre fortsatt gå til Stansted" -Aftenposten

TOS-ruta flyttes tydeligvis samtidig. Går ut i fra at de forsøker å få flyttet TRD-ruta så fort som mulig.

Vil nok tro de flytter TRD ruten snart også, må jo være en fordel for Norwegian å ha alle rutene samlet på ett sted.

Det kan jo hende at TRD ikke går over til LGW fordi den skal opphøre?

Den skal ikke opphøre og har jevnt godt belegg hele året. Men majoriteten er fritidsreisende og da er ikke flyplassen så viktig som f eks fra OSL der andel forretningsreisende er høyere.

TRD-STN har gått i mange år nå.

Kan nok bety at EasyJet ser nærmere på dette nå ja, skal sjekke med OSL.

Da har jeg fått beskjed fra OSL om at EasyJet seriøst vurderer 3 destinasjoner fra Oslo, men ingen av dem er visstnok London. Tidspunkter for ev. introduksjon sies det ingeting om.

La oss leve i håpet!

Jess! Meget bra av DY, var så dumt da de sluttet med LGW fra OSL, men nå er det tilbake :D
Får med meg en siste tur til STN den 4.mars, men LGW 13.mai :D

blir vel tungvint å kome til stansted dersom man vil reise til Malaysia med Air Asia når nesten alle flyselskaper lander i andre flyplasser enn Stansted... Ryanair flyr ikke fra de hovedflyplasser i Norge..... kjipt..

2-3 timer er vel en liten overdrivelse av hvor lang tid det tar med buss? 1,5 time tar det... Om man ikke reiser i verste trafikken da

Og dette er ett bra bytte, Stansted er en grusom flyplass, med alt for mange passasjerer i forhold til plass!

Det er som du sier veldig avhengig av trafikken, tror rutetiden sist jeg reiste var 2timer og 30 minutter eller noe slikt. Vi kom frem litt før rute. Det var selvfølgelig på ettermiddagen sånn i 4-5 tiden, kom fra møte i Cambridge, og da blir det ofte den tiden. Hadde heldigvis ikke hastverk. Sov på LHR (sheraton) og hadde et morgenfly til HEL dagen etterpå.

Stansted er da ikke grusom. Den er bare OK minus :) Ordet "Grusom" må reserveres til de fryktelige flyplasser, som f.eks CDG. Der har du grusom flyplass!

Har ennå ikke sett noen pressemelding, så har ikke sett rutetidene fra hverken TOS el OSL.

Jeg synes innsjekkningsområdet på STN er helt grusomt. Selve flyplassen er grei nok etter sikkerhetskontrollen. men nå slipper man jo heldigvis og reise derfra mer da :)

Jeg synes innsjekkningsområdet på STN er helt grusomt. Selve flyplassen er grei nok etter sikkerhetskontrollen. men nå slipper man jo heldigvis og reise derfra mer da :)

Enig,jeg kan ikke fatte at de ikke har automat check-in (om de ikke har begynt nå da). Noen sier CDG er verre enn Stansted, det kan jeg ikke fatte. CDG er ikke veldig bra, men ok.

Enig,jeg kan ikke fatte at de ikke har automat check-in (om de ikke har begynt nå da). Noen sier CDG er verre enn Stansted, det kan jeg ikke fatte. CDG er ikke veldig bra, men ok.

STN er i mine øyne helt greit, bortsett fra at det er litt kaotisk ved innsjekkingen. CDG har jeg ikke frekventert så ofte, men jeg husker sist jeg var der og lengter ikke tilbake dit.... Maken til uoversiktlig flyplass har jeg sjelden vært på. Til STN, derimot, drar jeg anyday.:)

Fløy til Geneve i forrige uke, og flyet var rimelig fullt begge veier. Rart de ikke nesten setter inn 737-800 der på vinteren.

Back