Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Hadde det ikke vært for shutdown i USA ville maskinen vært hjemme for lenge siden. Det er bare papirarbeid som mangler, men de som har gummistemplet er permittert. Av samme grunn er sivilterminalen på Everett forsinket, innvielsen av Deltas A220'er, diverse fly som ikke blir levert fra fabrikken(e), osv osv ....
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Det var kanskje en dårlig avgjørelse å lande i Iran ?
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Det var kanskje en dårlig avgjørelse å lande i Iran ?

Nei ! Det var den riktige avgjørelsen - passasjerene og mannskap kom 100% sikkert fra en potensiell farlig situasjon, opp igjennom årene har mange nølt med å lande av forskjellige årsaker og resultatet har vært svært anderledes - de eneste som «lider» er forsikringselskapene.
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Nei ! Det var den riktige avgjørelsen - passasjerene og mannskap kom 100% sikkert fra en potensiell farlig situasjon, opp igjennom årene har mange nølt med å lande av forskjellige årsaker og resultatet har vært svært anderledes - de eneste som «lider» er forsikringselskapene.

Mulig konsekvensen kan bli å slutte å fly over Iran ? ,
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Mulig konsekvensen kan bli å slutte å fly over Iran ? ,
Her er det vel egentlig ikke Iran det står på, men en småt eksentrisk statsledere i en samling stater borti Amrika!

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Her er det vel egentlig ikke Iran det står på, men en småt eksentrisk statsledere i en samling stater borti Amrika!

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Men, løsningen er fortsatt å holde seg unna områder man ikke bør fly over, men kost/nytte i forhold til XXX overflygninger med minimal sjanse for å måtte lande vs tid/fuelcost med å fly rundt i noen år.
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

<mod>
La oss holde oss til flyet som står i Iran. USA, politikk etc etc kan diskuteres andre steder. Div innlegg er fjernet
</mod>
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Vi flyr ikke bare over Iran, men også til Iran og kommer nok ikke til å slutte med det pga. dette. Ser vel ut til at man har vært maks uheldig med timingen for når dette skjedde.
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Nå er det annonsert en tre ukers «pause» i shutdown USA.
Skal vi håpe at det nå blir fortgang i arbeidet med å få de nødvendige papirer i orden slik at et motorbytte på LN- BKE kan finne sted, og maskinen kan lovlig flys ut av Iran.
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Sanberg har fortsatt karantene så er vel ikke mye hjelp å få fra den kanten heller[emoji3526]
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Sanberg har fortsatt karantene så er vel ikke mye hjelp å få fra den kanten heller[emoji3526]
Den karantenen gjelder vel "fiskeri"-saker, så det å få ut et fly bør jo være innafor...
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Da er man på dag 60..... Ingenting som tyder på at den midlertidige stansen av shotdown i USA ikke har hatt noen effekt enda. :(
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Da er man på dag 60..... Ingenting som tyder på at den midlertidige stansen av shotdown i USA ikke har hatt noen effekt enda. :(

Nå går ihvertfall kverna. Til fredag ...
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Da er man på dag 60..... Ingenting som tyder på at den midlertidige stansen av shotdown i USA ikke har hatt noen effekt enda. :(
Nå er Norwegian veldig viktig i Norge, men destiller nok i køen som andre (American venter ennå på godkjenning av MAX, Paine Field Everett venter ennå på sine siste godkjenninger) shutdown førte til lange køer i behandlingene.
 
Re: Norwegian-fly nødlandet i Iran (håndtering etc)

Ikke bra, stakkars flyet :(

Jeg tror nok at flyet har det helt fint mens det står parkert, det er nok heller "stakkars" Norwegian sine pengbøker som gjør vondt jo lenger de er -1 i flåteplanlegging.
 
Back
Top