Ifølge disse tyske fotografiene et BKE under reparasjon i Iran
https://www.aerotelegraph.com/norwegian-techniker-beginnen-mit-reparatur
DY har vel Gold Care på alle dine 787. Usikker på om dette «dekkes» ved irr, og Boeing fikser opp, eller om det kun er rapportering om når service etc skal utføres?
Men nå er det en 737 som står fast i Iran, da![]()
Det er kanskje ikke så enkelt å få reparatører til å dra dit heller, viss de risikerer utestengelse fra ymse land?
Ja, jeg kjenner til det konseptet. Hvem som helst kan få utstedt et ekstra pass om man skal reise innom et par sånne land, men er det jo også noe med elektronisk registrering osv. Jeg tenker på Boeing - amerikansk - reparatører osv.
Når først en motor har stanset av ukjent grunn så er det vel økt sannsynlighet for at også den andre motoren skal stanse. Da bør å komme seg raskest mulig ned på en tygg måte ha mye større prioritet enn hvor man lander.Funderade man aldrig på att inte bara vända tillbaka till DXB? Eller hade det blivit
för långt med en motor och en full maskin?
De må bare have 2 pas.....F.ex har journalister 1 pas til rejser til Israel og et pas til rejser i muslimske lande
Hilsen Ole
Og hvordan fungerer det i praksis? Det er ikke muligt at have mere end ét aktivt dansk pas. Når det er sagt, ved jeg dog selv, at man godt kan få udstedt et nødpas, hvis man af den ene eller anden grund ikke har adgang til sit “rigtige” pas. Faktisk skal ens oprindelige pas annulleres i samme øjeblik som nødpasset bliver udstedt, men tvivler på at dette gøres i virkeligheden, med mindre passet er stjålet eller lignende. Nødpasset har dog begrænset gyldighed og skal afleveres til myndighederne igen efter endt rejse, da man som sagt kun må have et dansk pas.
Er maskinen fortsatt i Iran?