• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian erobrer Europa

Originally posted by Balle Chlorin

..... I tillegg har de nevnte firmaene røsket kraftig opp i sine respektive markeder, og ført til lavere priser på mat, drikke og flyreiser. På den måten har de en viktig samfunnsfunksjon. Og selvfølgelig kan ingen være billigst på ALT. Da ville man gått konkurs ganske snart. Noe må de jo tjene penger på, selvom enkelte ikke ser ut til å like akkurat den biten.:)

Amen.... :clap

Så lenge forbrukerne er klar over at billig og billigst ikke alltid er nettopp billig eller billigst - noe disse to selskapene nok vet veldig godt!

Dagens pristest: De fleste vil nok automatisk gå på Rema1000 når det er "billigst" som gjelder. Velger man Centra så vet man at man ikke handler hos en "LCC" - men i dag er det morsomt å se at Rema1000 har tilbud på frossen laks til 103 kroner pr. kilo - og Centra selger fersik laks til 59 kroner pr kilo...ikke ulikt sammenliogningen Norwegian/Lufthansa jeg gjorde i fjor til Munchen. Noen ganger kan de "tradisjonelle" både være billigst og ikke minst best...

Har lest mye rart i det siste, men denne artikkelen er det største mølet jeg har lest, lurer hvor mye Kjos betalte dem for å skrive dette.

Kanskje fordelen til Norwgian...de slipper å betale for positiv omtale!

Originally posted by EB

Dagens pristest: De fleste vil nok automatisk gå på Rema1000 når det er "billigst" som gjelder. Velger man Centra så vet man at man ikke handler hos en "LCC" - men i dag er det morsomt å se at Rema1000 har tilbud på frossen laks til 103 kroner pr. kilo - og Centra selger fersik laks til 59 kroner pr kilo...ikke ulikt sammenliogningen Norwegian/Lufthansa jeg gjorde i fjor til Munchen. Noen ganger kan de "tradisjonelle" både være billigst og ikke minst best...

Lokketilbud finnes i alle bransjer. Vil anta at handlekurven med samme varer på Rema og Ultra vil falle til Rema sin fordel....om ikke alle gangene, så helt klart i de fleste.

Tror også at Norwegian vil komme billig ut i mange tilfeller, men det utelukker selvsagt ikke at SASLufthansa kan komme best ut av og til. Dessuten synes jeg det er helt OK å si at en velger Lufthansa, selv om billettene blir 300,-kr dyrere, men det sparer en jo inn om en skal ha noe å drikke og spise i, samt kan forvente bedre service ved uventa hendelser.

Poenget er vel at denne artikkelen forvirrer forbrukerne og de ender kanskje opp med en dyr DY billett istedetfor en billigere billett hos en konkurrent. Sist jeg sjekket, driter budsjett feriereisende om de må ha et stopp eller 2 på veien.

Husk at de fleste billettkjøperne der ute vet ekstremt lite om å kjøpe flybilletter....

Jo fokuset har vært pris pris prsi de siste årene, men jeg tror folk mer og mer begynner å sette pris på direkteruter og færre stopp/flybytter.

Originally posted by Tommy777

Poenget er vel at denne artikkelen forvirrer forbrukerne og de ender kanskje opp med en dyr DY billett istedetfor en billigere billett hos en konkurrent. Sist jeg sjekket, driter budsjett feriereisende om de må ha et stopp eller 2 på veien.

Husk at de fleste billettkjøperne der ute vet ekstremt lite om å kjøpe flybilletter....

Min erfaring med feriereisende slektninger og venner er at de unngår flybytte så sant det er mulig og anser det som et mindreverdig tilbud.

Noen som har noe hard facts om feriereisendes billettvaner?

Originally posted by gustavf

Originally posted by Tommy777

Min erfaring med feriereisende slektninger og venner er at de unngår flybytte så sant det er mulig og anser det som et mindreverdig tilbud.

Noen som har noe hard facts om feriereisendes billettvaner?

Mitt poeng også...og kanskje grunnen til suksessen til Norwegian og deres ruter ut fra Trondheim, Bergen og Stavanger...og selvsagt Oslo.

Selvfølgelig velger familier med barn non-stop ruter - de skulle jo være bra dumme om ikke det var et av de viktigste kriteriene... Man må også gjerne betale mer for non-stop ruter...men man bør også være klar over at LCC`enen ikke lenger alltid er billigst...

Originally posted by EB

Selvfølgelig velger familier med barn non-stop ruter - de skulle jo være bra dumme om ikke det var et av de viktigste kriteriene... Man må også gjerne betale mer for non-stop ruter...men man bør også være klar over at LCC`enen ikke lenger alltid er billigst...

Ikke alltid billigst, men oftest. Og en bør sjekke alle selskaper, som ellers når en skal kjøpe ting.

Forstår ikke hvorfor vi diskuterer dette - alle er jo enige ;)

Tja... Er nok noen som hardnakket vil påstå at både Norwegian og Rema ALLTID er billigst...til stor glede for Kjos og Reitan.

I dag har også Dagsavisen en notis som bygger på denne saken fra Aftenposten...

Originally posted by EB

Tja... Er nok noen som hardnakket vil påstå at både Norwegian og Rema ALLTID er billigst...til stor glede for Kjos og Reitan.

I dag har også Dagsavisen en notis som bygger på denne saken fra Aftenposten...

På samme måte som noen vil påstå at SAS alltid har best service...

Men det kommer jo ikke på trykk i Aftenposten eller Dagsavisen...:cry:

Synes da det er allment kjent at SAS tar seg godt av passasjerene når noe skjærer seg. Her har vel Norwegian/Sterling et heller dårlig rykte.

Hvis det er så viktig å "dra til et sted naboen ikke allerede har vært" ville det kanskje vært lurt å koste på seg en mellomlanding og dra et sted hvor det ikke går direktefly fra Norge i det hele tatt? :wink

sjekket en tur for tre til Firenze i sommer - LH var mye billigere enn Sterling

Back