Blant annet har vi økt vekten for håndbagasje til 15 kilo slik at man får mulighet til å droppe den vanlige bagasjen og dermed det gebyret, sier Ellingsen.
Jeg har ikke enna klart hvorfor jeg ma betale en gebyr til Lufthansa for faktum at jeg bruker min tid, min computer, mitt papir etc for a bestille og trykke ut en billett hos dem. Faktisk har jeg bedt Kundesenteret a opplyse hvor denne store Service er - slik at jeg kan jeg benytte meg av denne "store gleden" som er verd 10 Euro og oppleve dette fra A til Å. Sa lenge har den blae kranich ikke kommet med en svar. Hallo Hansa, jeg venter forsatt!!!
Jeg vet at vi har i denne forum med Farmer en mann fra fag som kan sikkert gi meg svaren.
Svaret er veldig enkelt: før betalte du dette. Da gikk pengene til å dekke en haug med administrasjon av papir hos selskapet. Med å gjøre alt dette online så har selskapet i praksis fjernet en haug med rutine-jobber og administrasjon og manuelt arbeide fra sine rekker og lempet alt på den inviduelle bruker.
Slik verden er nå får LH og andre de input de trenger direkte i elektronisk form og alt man må gjøre er å koble sammen de rette systemene og det å prosessere og administrere dette for dem er nå ganske automagisk.
Hvorfor koster det enda den dag i dag penger? Fordi nå er ikkekostnaden deres en haug med folk som jobber med å administrere et papir-velde, men en IT-avdeling (intern eller ekstern) som nå lager disse systemene, og all software og hardwaren disse systemene bruker.
I praksis: selskapet har kvittet seg med en hel haug manuelt arbeide og administrasjon, lempet det ut til den inviduelle brukeren, men betaler ikke langt unna det samme for å ha de automatiske systemene som hjelper dem.
Samme ser du med nettbanker, offentlig forvaltning som feks altinn.no, og alt mulig av netthandel.
Wine some, loose some.
-A
Mye av poenget her er vel at gebyrene hos Norwegian kommer som egen transaksjon. For én reise med bagasje og setereservering blir det da 3 transaksjoner. Det gjør det ikke hos SAS og LH, der får du 1 regning som inkluderer alle gebyrene.
Forövrig er det slik at disse enorme IT systemer ble oppbygd av flyselskapene for a spare penger. Og na melker de sine pax pa dobbelt mate. Dette er ikke bare uaerlig, dette er - fra min sikt - umoralisk vei a drive business. Det ma for noen vaere clever eller smart. Mens i grunn er dette stjeling fra kundenes lommeboker.
Jeg skjønner ikke dette. De gangene jeg hare reist med DY i det siste så har jeg booket billett, plass og baggasje. Såvidt jeg kunne registrerer så var hele summen inkludert i reisekvitteringen, men det er mulig jeg husker feil. Om det kom som 3 ulike transaksjoner på kredittkortet vet jeg ikke, men det er forsåvidt ikke noe problem.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.