Norwegian börjar förbereda sig för 787

Re: Norwegian börjar förbereda sig för 787

Hvordan gjør de det med piloter? Er nok ikke så mange ledige på markedet med en 787 rating i hånda...:)

"Cabin Crew B787 based in Norway"

Der ble vel spekulasjonene om utenlandsk crew stoppet?

Dette er vel mer av en administrativ og opplæringsstilling, er det ikke? Hvor cabin crew etterhvert vil bli basert vet vi vel fortsatt lite om.

Nå står det vel Chief Cabin Crew i annonsen, så er det vel ikke overraskende om akkurat den stillingen blir besatt av en skandinav.

Ansettes gjennom et byrå ... rishworth aviation .. tungt repesentert i Asia.

Nå står det "permanent direct employment", så jeg antar at personen skal ansettes i Norwegian? At man bruker byråer som assistanse i en ansettelsesprosess er jo ikke noe nytt.

Last edited:

Ja, denne personen skal ansettes direkte i Norwegian (men har de ikke egen personalavdeling, da?). men jeg tenkte mer på de som kommer etter ...

Ja, denne personen skal ansettes direkte i Norwegian (men har de ikke egen personalavdeling, da?). men jeg tenkte mer på de som kommer etter ...

Ja, det er nok en rimelig tanke i forhold til neste steg. Asia, Sverige eller England...;)

Kjos har vel sagt at man tenker seg dette "nye " long haul selskapet bli skilt ut i et eget datterselskap - men fremdeles med norsk AOC. (Sikkert smart - all den tid satsingen på long haul er risikabelt og kan dra med seg "main-Norwegian" i dragsuget om det skulle gå dårlig).

Jeg vil heller ikke bli overrasket om man sjekker ut et mindre antall eksisterende CA'er / ansetter et mindre antall norske CA'er, for å holde den norske "profilen" (en norsk stemme på PA'en). At man dermed ansetter en kjerne med skandinaver for å holde dette sammen er vel rimelig å anta.

Tally-Ho

Behövs det verkligen en "norsk" profil?
På ARN baserade DY kärror snackas det ingen norska. Det fungerar alldeles utmärkt med svenska och engelska :)
Ett inspelat meddelande på norska kan det säkert bli.

Jag tror Kjos kommer satsa på CC från billiga länder i östeuropa/asien till interkont flottan.

Han mener nok skandinavisk .. og ja, jeg tror også de vil ha skandinavisktalende ombord sålangt mulig. Sannsynligvis en skandinavisk purser..

Back