Norwegian börjar ta betalt för kabinväska på lowfare-billetter

Re: Norwegian börjar ta betalt för kabinväska på lowfare-billetter

De har jo ennå ikke kommet opp med hvordan betalingen skal foregå heller. Kun priser.

Hva mener du? Det ligger jo inne i booking-prosessen og på billettkategoriene på linje med setevalg og innsjekkbags

Hva mener du? Det ligger jo inne i booking-prosessen og på billettkategoriene på linje med setevalg og innsjekkbags
Mener betalingen på gate for de som har for mye. I dag er det jo såkalte excess teams som foretar kontroller og de har egne terminaler, men her må jo hver enkelt gate manager ha mulighet til å kreve betaling. Funksjonen i Altea blir jo forbudt pga de nye personvernlovene....

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Det om kanskje ikke fremkommer i diskusjonene over er at alle reisebyråbilletter og gruppebilletter normalt har inkludert bagasje så mange forretningsreisende (med byråavtaler) og grupper rammes ikke her.

Mener betalingen på gate for de som har for mye. I dag er det jo såkalte excess teams som foretar kontroller og de har egne terminaler, men her må jo hver enkelt gate manager ha mulighet til å kreve betaling. Funksjonen i Altea blir jo forbudt pga de nye personvernlovene....
Det er jo ikke mer komplisert enn at
1) excess teams utfører det
2) gatemanager (eller noen) har betalingsterminal

Last edited:

Det er jo ikke akkurat slik at andre selskap ikke klarer dette ganske sømløst eller Norwegian er første selskap ut her. Så kan umulig være så komplisert

Virker som at hvis man kjøper håndbagasje får man gruppe A, så de har antageligvis sløyfet prioritert boarding og håndbagasje. På min forrige rundtur med DY i vinterferien fikk jeg derimot gruppe B, da var billetten kjøpt før fristen 23(?) januar, så da hadde man uansett håndbagasje.

Reserverte heller ikke sete på forhånd, og fikk derfor et tildelt, derimot kunne dette endres gratis på insjekkingsautomatene (det fikk jeg ikke gjort i vinterferien da jeg reserverte på forhånd).

Last edited:

Det om kanskje ikke fremkommer i diskusjonene over er at alle reisebyråbilletter og gruppebilletter normalt har inkludert bagasje så mange forretningsreisende (med byråavtaler) og grupper rammes ikke her.

Det er jo ikke mer komplisert enn at
1) excess teams utfører det
2) gatemanager (eller noen) har betalingsterminal

Så de drasset rundt på slikt i CPH før jul.

Back