Norwegian bestiller nye 787-9

Re: Norwegian bestiller fire nye 787-9

Så ILFC hiver egentlig bare inn en stor bestilling på fly, og "deler dem ut" til flyselskaper som er intressert?


I prinsippet ja. ILFC har bestilt 33 -8 og 41 -9. Og andre leasing selskaper har gjort lignende bestillinger, selv om ILFC er den største. Så der er mer å hente for DY der
 
Re: Norwegian bestiller fire nye 787-9

Så ILFC hiver egentlig bare inn en stor bestilling på fly, og "deler dem ut" til flyselskaper som er intressert?

Precis så är det. ILFC delar inte ut dem gratis heller till Norwegian.
Det vore intressant att veta hur mycket Kjos får betala till ILFC för att leasa 787-9.
Är det någon här som vet ifall det blir Rolls-Royce eller GE på de 4 787-9 DU leasar från ILFC?
 
Re: Norwegian bestiller fire nye 787-9

Är det någon här som vet ifall det blir Rolls-Royce eller GE på de 4 787-9 DU leasar från ILFC?

Med tanke på at de andre maskinene DY har på bestilling fra ILFC og Boeing er med RR, så ville det vært veldig rart om disse kom med GE
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser ut som det kommer endel nye fly:

Norwegian vil kjøpe 20 nye Dreamliner-fly fra Boeing, opplyser Bjørn Kjos ifølge Wall Street Journal.

Dreamliner ble omtalt som «drømmefly» da Norwegian kjøpte de første av dem, men har senere også skapt en del frustrasjon på grunn av ulike «barnesykdommer». Samtidig har Kjos bestilt stadig flere. Det faktum at de har hatt få av dem har blitt brukt som en forklaring på noen av problemene med forsinkelser og kansellerte avganger flyselskapet opplevde en periode, og som gjorde at begrepet Kjos-fast ble etablert.

http://www.dagbladet.no/2014/07/03/nyheter/luftfart/norwegian/dreamliner/34177512/
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Dette er ordren som ble lekket for et par måneder siden da DY ville prøve å få Boeing til å øve press på DOT. DY truet med å droppe den, men det var nok mest spill for galleriet ..
 
Muligens, siden saken nå ble 'lekket' til WSJ. Ellers er den nok fortsatt i limbo ..
 
Spennende! Får håpe at Norwegian klarer å utnytte den dårlige regulariteten på 787-flyene, og mistilliten til Boeing, i eventuelt nye ordre. Må da være en del å hente i pris og betingelser.
 
Og Michael O’Leary er misunnelig på Norwegian meldes det:

Den ofte omstridte men karismatiske chef for Ryanair, Michael O’Leary, er misundelig på Norwegian, efter at selskabet nu har lanceret sine nye ruter fra Gatwick til Fort Lauderdale, Los Angeles og New York.

”Vi har en plan om at flyve over Atlanten, men vi har ikke kunnet skaffe de nødvendige fly”, sagde han torsdag. “Hvis jeg kunne skaffe 40 eller 50 Dreamliners var vi i gang”, siger han. Ryanair har i årevis forsøgt at købe Aer Lingus, er storaktionær, men kan ikke overtage selskabet.

http://tic.travel/news/04072014/ryanair-misunder-norwegian
 
MoL har ventet (for lenge) på en ny 9/11 så han kan få fly på billigsalg ...

Litt catch 22 egentlig .. han har regnet ut at han ikke kan få det til å lønne seg med dagens flypriser. Likevel har en annen kommet ham i forkjøpet med samme businessmodell ..
 
Back
Top