Norwegian bestiller 222 fly

Netto økning på 29 737'er i løpet av i år og neste år er en frisk vekst. På toppen kommer flere nye 787. Har en jobb å gjøre de som skal finne nye lønnsomme ruter.

Ser ut som de to første A320-271N (som du kaller A320neo med P&W motorer) til Norwegian/Artic Aviation blir MSN7150 og MSN7288. Ser ut som første bygges på TLS og den andre på XFW
I disse dager så nærmer Airbus seg MSN6900 av de som nå leveres

Ser ut som tredje A320neo til AAA/Norwegian blir MSN7307

Oppdatert flåteplan for Norwegian viser følgene leveringer enten til Norwegian eller AAA for leasing

2016: 4 A320neo, 17 737-800 (4 737-800 leveres samtidig tilbake til leasingselskaper)

2017: 8 A320neo, 5 737-8MAX, 15 737-800 (4 737-800 leveres samtidig tilbake til leasingselskaper)

En liten endring i Q1 presentasjonen deres viser at de får levert 6 737-8MAX i 2017, mot tidligere antatt 5 maskiner. I tillegg kommer det 17 nye 737-800, mot tidligere annonsert 15 maskiner i 2017

Kommer Norwegians Boeing 737-8MAX ha internet WiFi?

Det vet jeg ikke, MEN jeg vil tro at det er standard om man skal være ledende som NAX er i dag, vil tro at de prioriterer å få påmontert kuplene til MAX-flyene på ganske fort, MAX skal jo være revolusjonær og kjempebra, da bør sikkert WIFI være med fra start.

Aner ikke med Boeing, men bør ikke være så annerledes der, da i hvertfall Airbus sine widebodies kan leveres med "skiboks" og nett fra fabrikken

Kan det være DY som har fått bedre pris fra 3.part, og/eller at de da kan brukes samme løsning på alle fly modeller, for å forenkle evt vedlikeholdsarbeid ?

Det er tredjepartsleveranse, ja, og å få slikt fabrikkinstallert er en gigantisk papirmølle med diverse offentlige instanser. Det tok veldig lang til med winglets også, og enkelte (som CO) fikk det etterinstallert i lang tid etter at Boeing tok det i fabrikken.

Mistenker imidlertid at det vil komme med MAX da det kan implementeres i grunnspesifikasjonene, men vi får se ..

Iflg. bildene ser det ut som om det står 737 MAX8 på den ene siden, og 737-8 på den andre.

Ser det jeg også. Men dette kan vel tyde på at DY ønsker å vise pax at man nå flyr MAX8 og ikke vanlig 737-800...:fly

Dette er Boeing-reklame. Betyr ikke at det vil være påført når den ruller ut av malerhangaren. ;)

Back