Det var også flyselskaper som tjente grovt på dette og omtrent kunne bestemme prisen på nye fly ...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/1779700.stm
Joda, det var unntak, men under et tapte flyselskapene samlet veldig mange milliarder etter 9-11
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det var også flyselskaper som tjente grovt på dette og omtrent kunne bestemme prisen på nye fly ...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/1779700.stm
Ser ut som A320Neo ikke blir med rødnese
Konvertere deler av ordren til A321neoLR eller fly over Atlanteren med standard A320neo?Jeg har fra rimelig pålitelig hold fått høre at DY er såpass misfornøyd med de performancedata Boeing så langt har presentert for MAX at de nå seriøst vurderer å bruke Airbus over Atlanteren i steden .. :stir
Jeg har fra rimelig pålitelig hold fått høre at DY er såpass misfornøyd med de performancedata Boeing så langt har presentert for MAX at de nå seriøst vurderer å bruke Airbus over Atlanteren i steden .. :stir
En ting jeg la merke til i boka til Kjos var at Boeing flyene kan de ikke lease ut. Mens de kan lease ut Airbus. Det betyr vel at hvis de må bruke Airbus selv, så "tvinger" det frem salg eller ekstra ruter/frekvens på Boeing maskinene?
Stod det noe om hvorfor?
Stod det noe om hvorfor?
Ikke direkte. Men slik jeg forsto settingen i boken så kan det virke som at når flyselskaper kjøper fly får de ikke lov til å lease ut flyene. Virket nesten som at det var deffault. Men at Airbus i dette tilfellet ville ha kontrakten og aksepterte at DY kunne lease ut, mens Boeing sa nei.
EXIM bank er ment som finansieringsbank for materiell som selges "offshore" US.
Banken kan ikke brukes for materiell/eiendom som produseres i USA og som skal opereres av Amerikanske selskaper.
Boeing har ikke anledning til markedsregulerende tiltak der de hindrer kjøpere å leie ut materiell eller gjennomføre sale and leaseback transaksjoner.
Jeg har selv gjennomført 3 slike med Boeing materiell tidligere.
EXIM bank er ment som finansieringsbank for materiell som selges "offshore" US.
Banken kan ikke brukes for materiell/eiendom som produseres i USA og som skal opereres av Amerikanske selskaper.
http://media.norwegian.com/#/pressr...ut-12-fly-til-flyselskapet-hk-express-1276895Arctic Aviation Assets Ltd (AAA), Norwegians heleide assetselskap, har inngått en avtale om å lease ut 12 fly av typen Airbus 320neo til flyselskapet HK Express. De 12 flyene skal leveres mellom 2016 og 2018.
Norwegian har sikret finansieringen av forhåndsbetalingen («pre-delivery payment» - PDP) av 50 nye Airbus 320 Neo-fly, som skal leveres mellom 2016 og 2019.
Skal chart'en tolkes med ä anta at A320 NEO skal eies av NAX og settes i produksjon for egen regning ... eller er dette et äpent bestemmelses-moment for öyeblikket ? Eller (beating around the bush) er noen av NAX-pilotene blitt utpekt for ä reise til Toulouse pä A320 crew training i 2016 ??
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.