Norwegian 737-300

Norwegian får nå bruke 737-300 på de rutene som passer best for de, ikke så mye eg kan gjøre med det heller

Last edited:
Norwegian får nå bruke 737-300 på de rutene som passer best for de, ikke sp mye eg kan gjøre med det heller

WoW, du begynner å forstå det, ikke dårlig :)
Jeg flyver heller med en -300 en de gamle -800'ene eller så og si hele NOx serien.

Jeg tviler på at folk flest blir "sure" fordi flighten deres er satt opp med -300 istedet for -800. Jeg tviler på at særlig mange reflekterer over flytype i det hele tatt.

For egen del må jeg si at selv om det selvfølgelig er flott med en skinnende ny og velduftende -800, plages jeg ikke av å sette meg i et hvilket som helst DY-fly uansett hvor jeg skal.
De værste turene jeg har hatt har faktisk vært i bakerst i noen av SK sine -800, og årsaken er at der har det vært så trangt at det har vært plagsomt. Dette har jo ikke noe med om flyene er nye eller gamle, men om hvordan de er konfigurert. For å ikke komme opp i en ny DY/SK-konflikt vil jeg for sikkerhets skyld skyte inn at det er meget mulig det er slik hos DY også, men det har jeg ikke vært så uheldig å oppleve!

Jeg tviler på at folk flest blir "sure" fordi flighten deres er satt opp med -300 istedet for -800. Jeg tviler på at særlig mange reflekterer over flytype i det hele tatt.

Der maa jeg paa banen - Jeg har desverre flydd de nye DY maskinene, men hoerer relativt ofte folk som er svaert lite flyinterresserte paapeke i forkant eller etterkant om det har vaert en av de "nye" eller gamle maskinene til DY he skal fly med/har flydd med.

Tror faktisk folk er mer OBS paa hva de flyr med DY enn SK.

Sikkert noe med at de kjenner til SKY of WiFi.

Jeg knipsa to -300 på Værnes i går. Hadde blitt tre om ikke en lekte krøllball i Frankrike :)

Hva er gale med NOx serien ??

Det skrev jeg for noen dager siden allerede, gamle, slite, brukte fly.

Der maa jeg paa banen - Jeg har desverre flydd de nye DY maskinene, men hoerer relativt ofte folk som er svaert lite flyinterresserte paapeke i forkant eller etterkant om det har vaert en av de "nye" eller gamle maskinene til DY he skal fly med/har flydd med.

Tror faktisk folk er mer OBS paa hva de flyr med DY enn SK.

Sikkert noe med at de kjenner til SKY of WiFi.

O ja, folk er oppmerksomme på slikt. Om jeg en sjelden gang tar bussen så vil også legge merke til om den er gammal eller ny selv om jeg ikke bryr meg om buss i det hele tatt. Jeg tror ikke at folk for noen dårlig opplevelse av å fly en gammal -300, slettes ikke, men man får nok en litt bedre opplevelse når man får et helt nytt fly.

La oss heller bare nyte de gangene vi får anledning til å fly en god gammel classic. Om noen år er de borte, og kommer dessverre aldri aldri tilbake.

Jada, ett svært lite konstruktivt innlegg, men klarer ikke å holde munn når vi atter en gang skal "rakke ned" på gode gamle fly. Dessuten begynner jo NGen snart å bli en gammel dame også for enkelte airframes.

La oss heller bare nyte de gangene vi får anledning til å fly en god gammel classic. Om noen år er de borte, og kommer dessverre aldri aldri tilbake.

Jada, ett svært lite konstruktivt innlegg, men klarer ikke å holde munn når vi atter en gang skal "rakke ned" på gode gamle fly. Dessuten begynner jo NGen snart å bli en gammel dame også for enkelte airframes.
Ja hadde det bare vært en god gammel Classic så, men KKX som jeg hadde 3,5 timer i på onsdag var knapt forskjellig fra fra en 2010 -800 maskin. Hadde den enda hatt gammelmodig interiør og firkantede knapper til lys og luft så......

Det skrev jeg for noen dager siden allerede, gamle, slite, brukte fly.

Det er jo et nokså generelt utsagn. Mange av flyene i NOx-serien er jo kommet fabrikknye til DY, og er like freshe som søsknene sine i DY-serien. Sist jeg fløy DY var det med LN-NOY, en få måneder gammel -8JP med sky interior. Utover tykkere seter og fravær av sky har jeg ikke hatt noe sette på fingeren på i fly i LN-NOx-serien bortsett fra en maskin hvor motorene lager en grusom lyd. Tror det gjelder LN-NOB eller NOG.

Back