I går hadde jeg 09.00 avgangen til DY fra Osl til TOS og retur kl21.15 Begge med KKX
Nå er det nesten et år siden siste DY flight, da med en annen 733 som var betydelig eldre. Jeg synes KKX var grei å reise med, den var ren og velhold, pen i lakken og hadde nye Recaro seter, men er den litt trangere en 738? jeg hadde problemer med å få plass til å lese Airliner World og magan er ikke så stor. Til TOS hadde jeg 22F og returen satt jeg på 2A og synes det var mer støy forran en bak. Ellers er dette, etter min mening en maskin som har mange år forran seg i luften. Hvorfor DY skal bytte ut alle 733 skjønner jeg engentlig ikke. På ruter det er vanskelig å fylle en -800 maskin og som ikke er så lange så må det da være god økonomi i å bruke en eldre nedbetalt maskin og heller la den starte litt senere på morgenen og ha noen timer fri midt på dagen og la den avslutte dagen litt tidligere en de nyeste flyene.
Belegget var ca 110pax til og 80 fra TOS. På returen var Stabæks damelag ombord, som hadde slått ut Fløya i cuppen de var ca 20 stykker. Nå var dett midt under semifinale i EM så noen kan kanskje ha ungått flighten av den grund, men er dette normalt belegg mellom OSL og TOS? Det virket som 733 var perfekt størelse på denne flighten.
Er KKX eid av DY?
Har jeg oppfattet det riktig at det er liten forskjell i fuelforbruk på en -300 og en -800 på flighter på under en time?
Noen som vet hva den gjorde mellom flightene jeg var på?
Nå er det nesten et år siden siste DY flight, da med en annen 733 som var betydelig eldre. Jeg synes KKX var grei å reise med, den var ren og velhold, pen i lakken og hadde nye Recaro seter, men er den litt trangere en 738? jeg hadde problemer med å få plass til å lese Airliner World og magan er ikke så stor. Til TOS hadde jeg 22F og returen satt jeg på 2A og synes det var mer støy forran en bak. Ellers er dette, etter min mening en maskin som har mange år forran seg i luften. Hvorfor DY skal bytte ut alle 733 skjønner jeg engentlig ikke. På ruter det er vanskelig å fylle en -800 maskin og som ikke er så lange så må det da være god økonomi i å bruke en eldre nedbetalt maskin og heller la den starte litt senere på morgenen og ha noen timer fri midt på dagen og la den avslutte dagen litt tidligere en de nyeste flyene.
Belegget var ca 110pax til og 80 fra TOS. På returen var Stabæks damelag ombord, som hadde slått ut Fløya i cuppen de var ca 20 stykker. Nå var dett midt under semifinale i EM så noen kan kanskje ha ungått flighten av den grund, men er dette normalt belegg mellom OSL og TOS? Det virket som 733 var perfekt størelse på denne flighten.
Er KKX eid av DY?
Har jeg oppfattet det riktig at det er liten forskjell i fuelforbruk på en -300 og en -800 på flighter på under en time?
Noen som vet hva den gjorde mellom flightene jeg var på?