De må ha en annen definisjon på god utnyttelse enn blokktimer delt på arbeidstimer, ihvertfall. Hvis jeg en dag flyr seks legs innenriks med la oss si 120 pax hver avgang, har jeg generert vanvittig mye mer penger enn en som flyr t/r Alicante og går hjem, selv om ALC-kusken har et høyere antall blokktimer i forhold til arbeidstimer den dagen. Der jeg kanskje har 6 blokktimer og 11 arbeidstimer, har ALC-crewet 7:30 i luften og 9:45 duty, eller noe deromkring. De har derimot bare fløyet 360 pax, gitt at flyet er fullt begge veier, mens jeg har hatt med meg 720 inntektsgivende, billettkjøpende pax, selv med lavere fyllingsgrad, og en "effektivitet" som ifølge økonomene som er låst på block hour/duty hour, ikke er bra nok. Rutenettet vårt er nå engang slik at det blir noen sånne dager innimellom. Fløy likevel mer enn 900 timer fra juli 16 til juli 17, men jeg er visst ikke effektiv nok...