Norge rundt-billetten - Widerøe

Re: Norge rundt-billetten - Widerøe

Norge_rundt_på_14_dager hadde et skikkelig opplegg i 2015. Om det var 180 flighter husker jeg ikke.

Jeg hadde 58 flights. Var egentlig nok, for da fikk jeg og tid til å se en del steder og, ikke bare fly og flyplasser.

Er vel 100-120 som er det meste jeg har hørt om at folk har hatt.

Ja, syns nok jeg husket turen din som langt innafor pysj med lange armer :D Og det skal endel til her inne... Er det egentlig praktisk mulig med 180?

Ja, syns nok jeg husket turen din som langt innafor pysj med lange armer :D Og det skal endel til her inne... Er det egentlig praktisk mulig med 180?

Jeg tviler vel på at noe særlig mye over 100 er mulig på 2 uker. I starten av planleggingen hadde jeg jo tanker om å være innom absolutt alle flyplasser Widerøe er på i Norge. Men slo dette fra meg da jeg hadde lyst til å se litt annet enn bare fly og flyplasser og. Jeg var innom 33 flyplasser forøvrig. Og hadde på det meste 11 flygninger på 1 dag.

Hadde en fantastisk tur tilbake i 2013, blir nok ikke aktuelt å gjøre noe lignende med det første. Men konseptet var jo kanonkult.

neeeeei :( Jeg som droppet å ta turen i år for å isteden ta den neste år, dette var fryktelig trist :cry:
Man kan vel skylde på dårlig lønnsomhet og økt miljøfokus som grunnen til denne avgjørelsen tenker jeg

Man kan vel skylde på dårlig lønnsomhet og økt miljøfokus som grunnen til denne avgjørelsen tenker jeg

Det var det første jeg også tenkte på da jeg kom over "nyheten" men er ikke sikker på om jeg kjøper hele forklaringen. Litt av bakgrunnen for tilbudet var vel at Widerøe fløy rundt med seter som ikke ble solgt pga. "lav-sesong". Flestepartene av flyene flyr jo uavhengig om det er passasjerer eller ikke. Mye av trafikken til WF går jo på oppdrag fra staten. Men om sommeren er det åpenbart færre som reiser i jobb/embeds medfør.

Har akkurat hørt siste utgave av "Flypodden" der stortingspolitiker Henrik Asheim kom med en anbefaling om nevnte billett. Da var det jo ekstra "gøy" å klikke seg inn på sidene til WF å se at billetten ikke blir å få tak i neste år.

Sendte en tweet til WF og de svarer følgende:

Vi har valgt å ikke videreføre produktet Norge Rundt av kommersielle årsaker.

Kommersielle årsaker....

Her forsvinner et godt tilbud, jeg hadde en veldig fin opplevelse med Norge Rundt-billetten i 2010.

Kan det også tenkes at flypassasjeravgiften gjorde prisingen av denne billetten utfordrende? Noen som vet hvordan dette ble håndtert etter at avgiften ble innført?

Back