Norge rundt-billetten - Widerøe

Re: Norge rundt billetten - Widerøe

Siden alle mine flighter i Norge Rundt-bookingen er i billettert i Y, så blir vel bagasjekvoten deretter? Altså 2 x 23 kg inkl. i billetten + 1 ekstra bag som EBG? Vurderer å ta med sykkelen og muligens bare klare meg med vanlig carry on til bekledning for de 5 dagene jeg skal være på tur. Leste jo i en annen tråd (som jeg prøvde å finne men uten hell) om at sykler reiser på "standby" basis. Men når jeg har "krav" på 3 kolli totalt og velger da kun å sende en sykkel, er det da større sjanse for at den kommer med?

Kan jeg spørre hva som blir ruten din?

Kan jeg spørre hva som blir ruten din?

Bare å spørre det :D

Dag 1 (ikke inkl. i NR-billetten):
KRS-CPH

Dag 2:
CPH-TRF
TRF-BGO
BGO-TOS
TOS-VDS
VDS-VAW
VAW-KKN

Dag 3:
KKN-ALF
ALF-VDS
VDS-BJF
BJF-MEH
MEH-HVG

Dag 4:
HVG-HFT
HFT-TOS

Dag 5:
TOS-ANX
ANX-BOO
BOO-MJF

Dag 6:
MJF-SSJ
SSJ-OSL
OSL-GOT
Ikke inkl. i NR-billetten:
GOT-CPH
CPH-KRS

Går det an å booke en alternativ routing og unnlate og kansellere den andre til man bestemmer seg for om man går for alternativ 1 eller 2. Eller blir det rot i systemet til WF da?

Alternativ 1) Ankommer BGO 2145 den 18/7. Har booking videre til TRF om morgenen 19/7. Men har ikke overnatting. Frister i grunnen ikke å reise inn til BGO for den korte natta. Venter på om det muligens dukker opp noe ledig på et av flyplasshotellene. Eventuelt være freidig å stikke innom når jeg ankommer å høre om de har noe ledig.

Alternativ 2, er å booke WF599 til KRS kl. 2210 med ankomst 2300. Og så booke KRS-SVG påfølgende morgen. Men det er jo ingen hoteller i umiddelbar nærhet til KRS så vidt jeg vet?

Rica Hotel Vadsø er jo der WF har crewet sitt. Om jeg ikke tar helt feil har de jo to crew på night stop på ukedager, i alle fall et!

Alle ruter utenom anbudsrutene gir vel poeng?

Men hvor ofte går egentlig denne ruten? Kan jo være at Widerøe har glemt å sette den opp i listen. Man får jo poeng på SAS på samme rute.

Satser på den gir poeng ja. Virker som WF har en morgenavgang SVG-BGO. Hvertfall i fellesferien jmf. denne tråden:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=69280

Denne begynte som en lørdagsavgang, kl 08:05 SVG-BGO på sommerprogrammet, så antagelig overtar de morgen avgangene i fellesferie perioden

Som nevnt, reiseplanen min er ganske spikret. Men det er fortsatt noen små "åpninger" i reiseplanen så det er en viss sjanse for at jeg kan putte inn noen ekstra legs.

16/7 har jeg foreløpig planlagt å fly ut fra BOO klokken 1235. Da har jeg teorietisk muligheten til å ta en t/r NVK å logge enda en flyplass på morgenen.

tirsdag, 16. juli 2013

Avreise: 08:15 Bodø, Norge - Bodø
Ankomst: 08:55 Narvik, Norge - Framnes
Flyselskap Widerøe WF858

Retur:

Avreise: 09:10 Narvik, Norge - Framnes
Ankomst: 09:50 Bodø, Norge - Bodø
Flyselskap Widerøe WF857

Spørsmålet er om det er verdt å ta sjansen? Ja, det betyr nødvendigvis tidlig oppstandelse. Men hvis det plutselig skulle oppstå komplikasjoner som forsinkelser osv. så risikerer jeg å rekke 1235 avgangen til ANX. Skal uansett etter planen ende opp i VDS den dagen. Så det finnes sikkert alternativer dersom det skulle oppstå problemer.

Hva tenker forumet?

NVK på sommeren er grei på den måten at når først flyet drar fra BOO, så vet du når du er tilbake. Det er litt trøbbel resten av året med tåke, is og vind, men det er neppe tema nå.

EDIT: Og hvis været er bra, er det definitivt verdt turen.

NVK på sommeren er grei på den måten at når først flyet drar fra BOO, så vet du når du er tilbake. Det er litt trøbbel resten av året med tåke, is og vind, men det er neppe tema nå.

EDIT: Og hvis været er bra, er det definitivt verdt turen.

Ja, jeg tenker at det er en positiv faktor at det er samme flyet som flyr BOO-NVK-BOO. Så hvis man har kommet seg ned på NVK uten problemer så går nok returen like smidig. Og har eventuelt god margin før neste avgang likevel...

Og satser på bra vær og god utsikt i hele juli...

16/7 har jeg foreløpig planlagt å fly ut fra BOO klokken 1235. Da har jeg teorietisk muligheten til å ta en t/r NVK å logge enda en flyplass på morgenen.

Spørsmålet er om det er verdt å ta sjansen? Ja, det betyr nødvendigvis tidlig oppstandelse. Men hvis det plutselig skulle oppstå komplikasjoner som forsinkelser osv. så risikerer jeg å rekke 1235 avgangen til ANX. Skal uansett etter planen ende opp i VDS den dagen. Så det finnes sikkert alternativer dersom det skulle oppstå problemer.

Hva tenker forumet?
Da jeg prøvde det i fjor så gikk det i hvert fall bra. Det som er greit er at hvis flyet blir forsinket fra BOO så er det veldig enkelt å ikke gå om bord, slik at du rekker ANX-flighten.

I og med at det er så pass tidlig så er det mye mindre sjans for at forsinkelser har akkumulert seg frem til den avgangen.

Jeg gir det en sjanse og booker. Hvis jeg finner ut at jeg heller vil sove frempå er det jo bare å kansellere (to timer før). Men klarer ikke motstå fristelsen å logge enda en flyplass;)

Jeg gir det en sjanse og booker. Hvis jeg finner ut at jeg heller vil sove frempå er det jo bare å kansellere (to timer før). Men klarer ikke motstå fristelsen å logge enda en flyplass;)

I 2012 hadde vi en Canadier som fikk med seg ikke mindre enn 68 flighter på 2 uker....:cool:

Re: Re: Norge rundt billetten - Widerøe

I 2012 hadde vi en Canadier som fikk med seg ikke mindre enn 68 flighter på 2 uker....:cool:

Tror ikke det er turbopropp som hadde stått på timeplanen på en lang stund da.

I dag så hadde vel dett blitt EBG kort, - Fot ruter?

Back