Norge rundt-billetten - Widerøe

Re: Norge rundt billetten - Widerøe

Sitter dere med en slags rutetabell eller må man søke en og en rute om gangen?

Når man bestiller billetten får man tilgang til en egen nettportal der man kan booke i veg og lete etter ønskede routinger...

Ok, kjipt, det ble sagt Y tidligere i tråden, som hadde gitt 200% opptjening. Men sånn går det vel når det postes på et forum som halve WF-administrasjonen leser. ;)

Det er fryktelig mye feilinformasjon og antagelser i veldig mange tråder her, til tross for at "halve flynorge" leser og skriver i forumet ;)

Det er fryktelig mye feilinformasjon og antagelser i veldig mange tråder her, til tross for at "halve flynorge" leser og skriver i forumet ;)
Joda, men i dette tilfellet var det sitert en WF-ansatt som på chatten deres hadde svart at det ble booket i Y.

Joda, men i dette tilfellet var det sitert en WF-ansatt som på chatten deres hadde svart at det ble booket i Y.

Se uthevet, Sdien da er det foretatt en liten justering. Y vil forekomme, men se på det som en ekstrabonus .. ;)

Se uthevet, Sdien da er det foretatt en liten justering. Y vil forekomme, men se på det som en ekstrabonus .. ;)
Flott med slike "små justeringer". ;) Takk for avklaringen, selv om det ikke var svaret jeg håpte på.

Har du regnet på hvor mange EB-poeng/tellende segmenter det gir?

Se her ja, du kommer til å bli godt kjent med Dashen nå ;)

Kan jeg spørre om hvor mange flighter du har på planen?

Jo takk. Kommer nok til å få mer en god nok dose av Dash. Håper det ikke er mange regs som kommer til å gå igjen så alt for ofte...

Foreløpig 51 flighter. og da er mellomlandinger inkludert. Men har fortsatt noen småting igjen. Lurer på hvordan jeg skal komme meg hjem fra OSL den 25. eller 26. juli.

Foreløpig 51 flighter. og da er mellomlandinger inkludert. Men har fortsatt noen småting igjen. Lurer på hvordan jeg skal komme meg hjem fra OSL den 25. eller 26. juli.
Ser ikke FDE eller KRS på kartet, så kanskje OSL-FDE-BGO-KRS-SVG?

Men etter å sett hos WIAS så ser jeg at det kun går en flight til dagen mellom KRS og SVG, og det er om morgenen :8:
OSL-FDE-BGO//BGO-KRS den 25/7 og KRS-SVG den 26/7 kanskje?

Ser ikke FDE eller KRS på kartet, så kanskje OSL-FDE-BGO-KRS-SVG?

Men etter å sett hos WIAS så ser jeg at det kun går en flight til dagen mellom KRS og SVG, og det er om morgenen :8:
OSL-FDE-BGO//BGO-KRS den 25/7 og KRS-SVG den 26/7 kanskje?

Men ja, tanken har slått meg.

Via KRS har jeg fløyet før. Men da SVG-KRS. FDE eller FRO frister også.

På den andre siden har jeg reist ganske mye frem til jeg lander på GM. At jeg begynner å bli passe lei.

Lurer på om jeg skal ta strake veien hjem med SK. Kanskje teste SAS Plus?

Riktignok blir det eventuelt en ekstra kostnad. Men så sparer jeg noen kroner på å ikke overnatte.

Men men. Kan tenke en stund til om nødvendig. Den komplette reiseruten er ikke helt bestemt. Kan jo hende jeg finner på å endre litt underveis.

Men ja, tanken har slått meg.

Via KRS har jeg fløyet før. Men da SVG-KRS. FDE eller FRO frister også.

På den andre siden har jeg reist ganske mye frem til jeg lander på GM. At jeg begynner å bli passe lei.

Lurer på om jeg skal ta strake veien hjem med SK. Kanskje teste SAS Plus?

Riktignok blir det eventuelt en ekstra kostnad. Men så sparer jeg noen kroner på å ikke overnatte.

Men men. Kan tenke en stund til om nødvendig. Den komplette reiseruten er ikke helt bestemt. Kan jo hende jeg finner på å endre litt underveis.
Når man nærmer seg slutten så er det slett ikke umulig å ha blitt rimelig lei, så den der SK muligheten ville jeg ikke slått fra deg :p

Det er absolutt sjanser for at det kan bli endringer på en slik tur, ufrivillige sådanne. Det opplevde jeg selv både i 2010 og 2012.

Når man nærmer seg slutten så er det slett ikke umulig å ha blitt rimelig lei, så den der SK muligheten ville jeg ikke slått fra deg :p

Det er absolutt sjanser for at det kan bli endringer på en slik tur, ufrivillige sådanne. Det opplevde jeg selv både i 2010 og 2012.

Får kikke litt på SAS.

Jeg skal være godt forberedt på ufrivillige endringer ja. Men det er jeg forberedt på å ta med godt humør. En skal alltids klare å komme seg hjem på et eller annet vis;) Men takk for påminnelsen.

Aner meg at denne tråden går litt OT nå. Men uansett. Jeg skal være kort:

Alternativ til OSL-SVG direkte:

Jul 25 BT 154 OSL 7:15PM RIX 10:05PM 1h 50m Boeing 737 Economy (V)
Layover in RIX 0h 40m
BT 177 RIX 10:45PM SVG 12:05AM 2h 20m De Havilland Dash-8 Economy (V)
985.00

Alternativ 2:

Oslo-Gardermoen - London-Gatwick
Torsdag 25. jul 2013 kl. 18:10
Rute DY1310 - LowFare
Betjent av Norwegian Long Haul (787)
1 Voksen 349 NOK

London-Gatwick - Stavanger
Torsdag 25. jul 2013 kl. 21:05 - Terminal: S
Rute DY1337 - LowFare
1 Voksen 622 NOK

Er det en viss risiko å begi seg ut på dette siste alternativet? Ikke gjennomgående billett. I utgangspunktet er vel 1t35 minutter connection litt i korteste laget på LGW.

Bakdel: Kan ikke ta med taxfree varer inn i Norge siden turen ut av landet var så pass kort.

Last edited:

Legg inn TOS mot slutten. Da kan du ta direkteruten TOS-BGO, og et kort SAS hopp til SVG om du går lei. Raskeste veien tilbake.

Legg inn TOS mot slutten. Da kan du ta direkteruten TOS-BGO, og et kort SAS hopp til SVG om du går lei. Raskeste veien tilbake.

Frister, men "mot slutten" har jeg endt opp på Gardermoen. Sånn ut på ettermiddagen. Så det blir litt tungtvidt å reise opp til Tromsø igjen for å ta den turen. Men har funnet på en intressant vri, helt på slutten der. Vi får se om det går.

Nå er turen praktisk talt i boks. Et fullt A4-ark med de viktigste detaljene, stort sett hele oversikten ligger foran meg. Som nevnt, jeg tror jeg skal være mentalt forberedt på disse ufrivillige endringene som kan dukke opp. Men det tar vi som en lek!30 dager igjen til avreise.

Sitter og lurer på om jeg skal tyvstarte på trip-rapporten...

Siden alle mine flighter i Norge Rundt-bookingen er i billettert i Y, så blir vel bagasjekvoten deretter? Altså 2 x 23 kg inkl. i billetten + 1 ekstra bag som EBG? Vurderer å ta med sykkelen og muligens bare klare meg med vanlig carry on til bekledning for de 5 dagene jeg skal være på tur. Leste jo i en annen tråd (som jeg prøvde å finne men uten hell) om at sykler reiser på "standby" basis. Men når jeg har "krav" på 3 kolli totalt og velger da kun å sende en sykkel, er det da større sjanse for at den kommer med?

Husker ikke om det var RVK eller OSY, men en av den var en fin flyplass, knallgrønt gress virket nyasfaltert utenfor terminalen (airside).

Men skjønner ikke helt den nattstoppen i VDS :8:
Finnes det hotell der da, eller blir det telt?

Melkeruta fra TOS til KKN er ganske fin å få med seg, hvis det er fint vær, så den synes jeg at du bør få med deg.

Edit: Og SÅ legger man merke til WF937 :8:

Vi har da faktisk TO hoteller i Vadsø ;)

Back