Nordmenns manglende høflighet ved boarding
Litt usikker på tittel i tråden, så noen må gjerne forandre denne, men løfter ut Robbiedeluxe's Sas ønsker Feedback ene kommentar:
Min erfaring med Ola og Kari er at når det gjelder flyreiser så glemmes det meste av vanlig høflighet.
Ta f.eks en så "enkel" ting som charterflygning hvor en spesifikk ber de som reiser med små barn om å komme frem først, tror du alle voksne klarer å respektere det? Njet:headbang
Forstår godt Robbie's frustrasjon, føler den selv på andre siden av disken, når en prøver ( en sjelden gang ) og priorityboarde, men, uansett hvordan du annonserer så kryr det av "feil" folk foran deg, og da kommer tidsklemma inn, stå hardt på priority eller få folk ombord og holde rutetidene.
Forsøker vi og legge inn f.eks restriksjon på turnstile til de fremste radene, hvor de fleste full pris sitter, er der alltid noen EBG som har sete lengre bak som blir ilsinte for at de ikke kan bruke selvbetjent boarding.
Så har du "alle" som ikke vet hvor de skal sitte, jo, jeg er frustrert selv at vi ikke klarer det som andre klarer, spørsmålet er vel så mye til oss selv som til kunden, hvordan kan vi få folk til å "forstå" at de skal vente til de blir bedt om å gå ombord. Hvordan få folk til å respekter sekvensiell boarding? Det er lett for de reisevante, men så har vi resten av massen..
Litt usikker på tittel i tråden, så noen må gjerne forandre denne, men løfter ut Robbiedeluxe's Sas ønsker Feedback ene kommentar:
Priority boarding that actually works, not just "EuroBonus Gold members may board at their leisure" when there's 150 people blocking the gate.
Min erfaring med Ola og Kari er at når det gjelder flyreiser så glemmes det meste av vanlig høflighet.
Ta f.eks en så "enkel" ting som charterflygning hvor en spesifikk ber de som reiser med små barn om å komme frem først, tror du alle voksne klarer å respektere det? Njet:headbang
Forstår godt Robbie's frustrasjon, føler den selv på andre siden av disken, når en prøver ( en sjelden gang ) og priorityboarde, men, uansett hvordan du annonserer så kryr det av "feil" folk foran deg, og da kommer tidsklemma inn, stå hardt på priority eller få folk ombord og holde rutetidene.
Forsøker vi og legge inn f.eks restriksjon på turnstile til de fremste radene, hvor de fleste full pris sitter, er der alltid noen EBG som har sete lengre bak som blir ilsinte for at de ikke kan bruke selvbetjent boarding.
Så har du "alle" som ikke vet hvor de skal sitte, jo, jeg er frustrert selv at vi ikke klarer det som andre klarer, spørsmålet er vel så mye til oss selv som til kunden, hvordan kan vi få folk til å "forstå" at de skal vente til de blir bedt om å gå ombord. Hvordan få folk til å respekter sekvensiell boarding? Det er lett for de reisevante, men så har vi resten av massen..