Nok et par dager rundtomkring...

Turtle

ScanFlyer Silver
Da var 5 nye dager med litt arbeid unnagjort hvor herligheten startet med en tur til Wien med vanlig innflyging for landing på RWY34 (på skrå ned fra venstre hjørne).
1DSC01208.jpg

Så ble det en tur til Zürich hvor vi gikk så høyt som det går an å komme med en A319/20/21.
1DSC01213.jpg

Der ble det landing på RWY14.
1DSC01218.jpg

På returen kom vi syd for Basel.
1DSC01219.jpg

Etter et kort flybytte var det tid for en tur til München med en Dover 8M avgang fra Gatwick som følger en korridor mellom Heathrow og Gatwick.
1DSC01220.jpg

Og fra Dover er det ikke lange biten over til Frankrike.
1DSC01221.jpg

Tilbaketuren bød på soloppgang i vest etterfulgt av 1.5 timers solnedgang (den andre for dagen) med god utsikt over et godt stykke av Nederlands kyst fra nordre delen av Zeeland til Den Helder.
1DSC01234.jpg

Og innflygingen til Gatwick fulgte Thames estuary med god utsikt mot London til en forandring.
1DSC01239.jpg

Til slutt endte en opp med et par dager til Faro hvor avgang som vanlig ble RWY28.
1DSC01249.jpg

Håper dette ble sånn noenlunde...

T

Flyr med Gatwick som base, men beveger du deg opp til Luton noen gang?

Herlig å få noen bilder fra cockpit med UK som tema - vanlige dødelige har jo ikke tilgang til den spisse ende i UK air.

Last edited:
Flyr med Gatwick som base, men beveger du deg opp til Luton noen gang?

Etter at jeg skiftet farge fra orange til grønn og Gatwick er den eneste basen vi har i England, er sjansene for å ende opp på Luton små med mindre alle de andre London flyplassene stenger... Skjer det noe spesielt der oppe??:)

Etter at jeg skiftet farge fra orange til grønn og Gatwick er den eneste basen vi har i England, er sjansene for å ende opp på Luton små med mindre alle de andre London flyplassene stenger... Skjer det noe spesielt der oppe??:)

Har ikke fått med meg at du hadde vekslet fra de nesten helt lette til trekløveret. Fin blanding av direkteruter fra LGW forresten: VNO, WAW, OTP, VIE, MUC, ZRH, NCE, ACE, TFS, FAO, AGP, EIN, DUB og NOC

Har ikke fått med meg at du hadde vekslet fra de nesten helt lette til trekløveret. Fin blanding av direkteruter fra LGW forresten: VNO, WAW, OTP, VIE, MUC, ZRH, NCE, ACE, TFS, FAO, AGP, EIN, DUB og NOC

Har ikke vært orange siden slutten av fjoråret da de ble heller ustadige når økonomien begynte å endre seg. Kløveret ble nå en god erstatning med brukbar variasjon på rutene i vinter!! Vi flyr forresten ikke til Dublin p.g.a. politikk...så den ruten starter i Dublin.

Men Knock Ireland West er en interessant liten plass med plass til 3 fly og de med harpen måtte vente på rullebanen i 15min før det ble plass til dem...
1DSC01167.jpg

Og Maria som overvåker hva som foregår samt får en god blås fra fly som takser ut fra plassen der 737'en står nå.
1DSC01168.jpg

de med harpen måtte vente på rullebanen i 15min før det ble plass til dem...

Ble vel ikke bare søt harpemusikk over radioen da?
25 minutter turnaround shot to pieces og det takket være to britiske skrikerunger og et trekløver :lol:

For sju-åtte uker siden var EI982/EI984 en aktuell problemstilling for meg (ja og så en oransje konkurrent da), men så ble turen til Hampshire utsatt til siste uke i august. NCE og Bagnols-en-Forêt kunne ikke vente, så da ble det denne routing i stedet http://forum.scanair.no/showthread.php?t=47174.

Ble vel ikke bare søt harpemusikk over radioen da?
25 minutter turnaround shot to pieces og det takket være to britiske skrikerunger og et trekløver :lol:

Hehe, for å toppe det hele måtte de også ha en runde i holding før de kunne lande, noe som for øvrig vi også måtte p.g.a. den ene babyen men kom fortsatt avgårde på tiden. Litt vest-irsk temperament var det helst en av bakkemannskapene som fikk når floken skulle løses så ingen fly ble parkert inne...

For sju-åtte uker siden var EI982/EI984 en aktuell problemstilling for meg (ja og så en oransje konkurrent da), men så ble turen til Hampshire utsatt til siste uke i august. NCE og Bagnols-en-Forêt kunne ikke vente, så da ble det denne routing i stedet http://forum.scanair.no/showthread.php?t=47174.

Se det ja, vel, kanskje det passer bedre med en utflukt med kløver i håret og en kopp te neste gang. Uten tvil bedre enn glorete orange!! ;)

Last edited:
Se det ja, vel, kanskje det passer bedre med en utflukt med kløver i håret og en kopp te neste gang. Uten tvil bedre enn glorete orange!! ;)

Å fly med kløver i håret har vi allerede prøvd (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=37372), men det var fra AMS til DUB i september 2008. Den koppen med te bør vi helst ikke snakke om, stort nærmere oppvaskvann har jeg ikke smakt og det på en av de bedre frokostplassene på DUB (kanskje det var pga at vi med en feiltagelse sa at vi ville ha English Breakfast Tea til frokosten? ;)).

Neste gang innom LGW blir det ikke tid for trekløvertur heller - vi kommer inn med første flybe fra JER på søndag 15. august (avgang kl. 07:00, men når en skal ut å fly E195 for første gang så må man lide litt). Deretter blir det leiebil med først en tur innom Beehive, så Brooklands og deretter Midland Air Museum i Coventry før en ender opp på søndagskvelden i Chester på Cheshire Cat.

Den koppen med te bør vi helst ikke snakke om, stort nærmere oppvaskvann har jeg ikke smakt og det på en av de bedre frokostplassene på DUB (kanskje det var pga at vi med en feiltagelse sa at vi ville ha English Breakfast Tea til frokosten? ;)).

Det var nok det ja!! :)

The Beehive?? GB Airways forsvant nå for et år siden...og vi vet jo godt hvordan de flyene ser ut i disse dager :p Ellers ser det jo ut til en fin liten rundtur dere har planlagt...t.o.m. innom "skraphaugen" her på CVT hvor befinner meg for øyeblikket.

Glimrende dokumentasjon og veldig fine bilder. Jeg liker veldig godt utvalget. Thames-bildet var spesielt fint, synes jeg. Keep'em coming, det gir en fin avveksling fra de vanlige spotterbildene!

Kyrre

Back