Noen som vet noe om hva som er skjedd på OSL????

Re: Noen som vet noe om hva som er skjedd på OSL????

En ting som kunne skjedd hvis de hadde holdt oppe flyplassen var fly ikke klarte å stoppe før enden av rullebanen og flyet fortsatte ut i naturen og endte opp med 20 omkomne og 50 hardt skadede pax og crew. Da hadde mediaene og folk ellers spurt; Hvorfor ble ikke flyplassen stengt i slikt dårlig vær?

Eller sagt på en annen måte: da hadde det blitt for dårlige forhold til at pilotene hadde besluttet å lande:) Det er jo i siste instans her avgjørelsen ligger.

Finnair pushet nå på tv2 nyhetene.... åpnet for avgang da?

SK9231 står oppført med avgang fra Torp til Gardermoen 0045.

Tilbake i Trondheim by etter kansellering av billetten :) Ikke pokkers om jeg tar buss til 1500,- en vei ;)

NOB'en sirkler mellom Torp og Skien ....

Ser ut som det er planlagt en liten luftbro til OSL fra Torp om kort tid...SK 9231, 9232, 9233 og 9234, med avgangstid henholdsvis 0045, 0050, 0055 og 0055.

Foerst maa de aapne .. to fly i holding akkurat naa ...

Og i følge osl.no landet jo SK fra LHR allerede på OSL kl. 23.27. Hvis det stemmer er det jo over en time siden. Virker litt rart, men. Ser ut som et par fly er avreist også nå.

En av SK'ene på Torp fikk akkurat slot-tid 0212UTC.

Last edited:

Har ikke uttalt meg noe negativt om brøytemannskapene, MEN bare om ledelsen av flyplassen og om den manglende info som blir servert og for meg er det arrogant.

Til din info har jeg et familiemedlem der oppe som skulle til KEF med SK4787 og kan fortelle at pax fikk elendig info.
Kan jeg spørre om hva som er god info? Hvis flyplassen er stengt og man ikke veit når den skal åpne. Hva skal man si? Utfordringen med info i slike situasjoner er at folk ikke får høre det man ønsker å høre. At flyet går på rute. Hvis flyplassen er stengt er jo det veldig enkelt å forholde seg til.

Eller sagt på en annen måte: da hadde det blitt for dårlige forhold til at pilotene hadde besluttet å lande:) Det er jo i siste instans her avgjørelsen ligger.

Joda :) Men ville bare få frem poenget mitt, som var at de vil holde sikkerheten oppe ved å fjerne ett ledd i kjeden over ting som skal til for at en ulykke skal skje. Hvis flyplassen blir stengt så må pilotene diverte, istede for å vente til eventuell landing.

OT: hvilke taxbane(r) må man innom når man taxer fra gate 22 og skal ta av på RWY 19L? Og går via de-ice.

Skall vi försöka göra fortsättningena av denna tråd helt utan personangrepp?

BA768 er paa vei fra Stockholm .... kanskje blir det morgenavgang til London likevel?

Det kommer nok til å bli en del pos flighter utover natten. Så lenge som crew har tid igjen.

Joda :) Men ville bare få frem poenget mitt, som var at de vil holde sikkerheten oppe ved å fjerne ett ledd i kjeden over ting som skal til for at en ulykke skal skje. Hvis flyplassen blir stengt så må pilotene diverte, istede for å vente til eventuell landing.

OT: hvilke taxbane(r) må man innom når man taxer fra gate 22 og skal ta av på RWY 19L? Og går via de-ice.

Golf, november, til de ice på alfa syd. så entrer man RWY på A1. Hvis 19L er den vestre banen :-)

G, H og S, og så blir det B8 eller B9 etter deicing.

Back