• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noem som har prøvd BA's Businessclass?

Martin

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Noem som har prøvd BA's Businessclass?

Planlegger muligens en tur til London i høst, og BA har jo forholdsvis lave priser på Business.. Noen som har prøvd de og kan anbefale å investere et par hundrelapper ekstra? (nesten 800, var visst prisforskjellen akkurat nå, per pers. tur-retur).

Trip-Report kommer etterhvert, hvis turen blir noe av..

Re: Noem som har prøvd BA's Businessclass?

Martin, vet egentlig ikke om det er verd det. Har hatt to t/r LHR med BA i år, bak gardina.

OK brødblingser og gratis øl og vin der også. Booker du sete ved nødutgang ved check-in har du bedre benplass enn foran gardina også. For ca. 800 kr får du kun litt mer bredde for en tur i underkanten av 4 timer t/r.

Bruk de penga i London !!

Hadde selv ikke gjort det. Men BA ANBFALES, FRAMFOR SK !! Se

http://forum.scanair.no/read.php?TID=17542

Men man får tilgang til fast-track og lounge noe som er veldig kjekt å ha på LHR

Jeg ville cashet ut om forskjellen kun er knappe 800 kr t/r. Jeg har sittet både bak og foran gardinen hos BA på short-haul, og selv om også produktet bak gardinen er bra så er det verdt å betale litt ekstra for en noe mer personlig service ombord samt (som Someone også poengterer) fast track access på LHR....:smile2 Du får ikke så mye for 800 kr i London uansett....:wink

Og dersom du er tilknyttet riktig allianse eller ha BA-kort, så er det jo en del ekstra bonuspoeng å tjene også..

Originally posted by Blackhawk

Og dersom du er tilknyttet riktig allianse eller ha BA-kort, så er det jo en del ekstra bonuspoeng å tjene også..

Er det noe veldig å hente på I-klasse? Får man TP i I?

-A

SAS blir det ikke uansett.. Har en kamerat som jobber hos SGS, og jeg har lovt han at jeg ikke skal fly med SAS (eller andre SGS_handlede selskaper) så lenge han jobber der.. (intern spøk mellom meg og han.. må ikke tas alvorlig..)

Har faktisk Flying Blue.. Men der får jeg kun 25% Miles via AMS, for omtrent samme pris som Biz-billetten til BA.. Dessuten var ikke reisefølget så begeistret for å fly via AMS heller..

Fast Track og lounger høres spennende ut.. Om prisene hoilder seg, spørs det nok ikke om det blir å investere litt ekstra, ja.. Men først må reisefølget få bekreftet noen fridager.. Vet forhåpentligvis noe mer i løpet av uka..

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by Blackhawk

Er det noe veldig å hente på I-klasse? Får man TP i I?

-A

Det er full business TP også på de billigste billettene til BA.

Nå er jo ikke Martin med i OW, så for han spiller det liten trille.

Er det verdt å bruke 800 spenn ekstra på BA for å fly i business?? Uten tvil! Du får besøke loungen på OSL, sitte fremst i flyet og BAs business har kongeservice. Og som tidligere nevnt, på returen slipper du kø i sikkerhetskontrollen, får lounge tilgang der også med diverse snadder.

Men viktigst av alt: Hele følelsen av å reise business er verdt masse i mine øyne.

kupper tråden til Martin litt jeg :)

Har allerede booket en billett med BA fra Manchester til Oslo (via Heatrow) og lurte på et par ting. Når det står 2PC på bag kg betyr det da at man kan ha to kolli innsjekket bagasje?

Ja!!! Bruk litt ekstra for å sitte litt lenger fremme... BA har en veldig bra business klasse - anbefales!!!

Originally posted by LCH78

kupper tråden til Martin litt jeg :)

Har allerede booket en billett med BA fra Manchester til Oslo (via Heatrow) og lurte på et par ting. Når det står 2PC på bag kg betyr det da at man kan ha to kolli innsjekket bagasje?

Yepp da kan du ta to kolli. Litt usikker på hva vektbegrensningen er på business men bak så er den 1 cll max 23 kg.

Har selv hatt 3 turer til LHR siden April og med en foran gardinen. Og for 800 så er det verdt det med lounge besøk etc. Servicen er god både bak og foran. (kan ikke si noe om benplas da jeg har vært på exit seter bak gardinen og hadde 1D foran)

Servicen i business var meget god på vår tur, det var god mat og en personlig serice hele veien.

S

Takker! Da satser vi på at det blir å "sitte foran", hvis prisene holder seg..
Planlagt avreise blir forresten 22. September, evt. en av de to påfølgende helgene.

Bagasjemengden er forresten 2x23 kilo i følge ba.com, dog så mye trenger man vel ikke for en liten langhelg..

Originally posted by Martin

Planlagt avreise blir forresten 22. September, evt. en av de to påfølgende helgene.

Bagasjemengden er forresten 2x23 kilo i følge ba.com, dog så mye trenger man vel ikke for en liten langhelg..

Noen her kan sikkert bekrefte, men jeg mener t I-klasse har noe om forhndssalg sånn 7-14 dager før eller noe. Sjekk det så du ikke venter for lenge med bestille.

-A

Noen her kan sikkert bekrefte, men jeg mener t I-klasse har noe om forhndssalg sånn 7-14 dager før eller noe. Sjekk det så du ikke venter for lenge med bestille.

-A

Mulig du har et poeng, der.. Sjekket akkurat nå, og det tidligste man kan få disse billige billettene er med avreise fra OSL lørdag 25. august. Eller ser det ikke ut til å være noen mellomting mellom ca. 1200 kroner, og 3800.. (Og DET gidder jeg ikke betale..)

Men venter som sagt en bekreftelse fra reisefølget.. Har i det siste vært en del rot på jobben hennes, og hun har knapt nok visst fra uke til uke hvordan hun jobber.. Men det begynte en ny sjef der i dag, så jeg håper hun får greie på noe snart..

Jeg prøvde BAs business fra Reykjavik til Gatwick i mai. Det var verdt å oppgradere ettersom prisen i utgangspunktet var svært lav. God mat og champis + pluss masse poeng, men den turen er endel lenger enn fra Oslo, men om tilegget ikke blir veldig mye større ville jeg absolutt vurdert å gjøre det.

Et utvilsomt ja her også, BA I-klasse billetter er virkelig value for money, så lenge du kan leve med restriksjoner (kan ikke endres). Jeg må si det i det store og hele er en forøyelse å fly Club Europe, jeg har alltid vært imponert over servicenivået. BA sin terraces lounge på T4 er stor og fin med godt utvalg i drikkevarer. Insider tips: Det står ikke Champagne fremme i Terrace loungen, men hvis du er hyggelig og spør en ansatt så kommer de og serverer glass ved bordet. Charles Heidsieck, bedre enn Blue Top'en de stort sett har ombord faktisk. God kald buffet, samt noe varmt på ettermiddag/kveld og nok snacks å velge i. Fast track er også genialt på Heathrow når det er kaos.
Jeg har benyttet meg av dusjene i kjelleren også da jeg har hatt lange dager i London, og da blir man gjerne litt svett. Dessverre er masasje/spa kun for Club World/First, men en real dusj er ikke å forakte det heller.

Enjoy hele pakken, kom litt tidlig i loungen for å komme i riktig stemning før flighten ;)

-A

Jeg tror det er 21 dager forkjop..

Selges BA`s business class like billig den andre veien - altså med start i London?

Ja, BA selger I-klasse billetter andre veien også, de ligge ca £230 om dagen t/r.

Back