• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nødlanding i Florida. VGTV.

Re: Nødlanding i Florida. VGTV.

Flott utført! Er det å holde seg lengst mulig på bakhjulene noe man trener mye på når man tar PPL?
 
Re: Nødlanding i Florida. VGTV.

Nei.. Eller ja, er standard aa holde nesehjulet oppe, dog en gjoer det jo lengre om nesehjulet er kollapset. Mulig man faar trening paa div kollapser av gear naar man er i sim paa stoerre fly, men ikke noe spess trening av det paa ppl eller cpl.

Saann for the record saa har vi hatt 2 kolapser av seneca nesehjul det siste aaret her i Daytona :p
 
Re: Nødlanding i Florida. VGTV.

OK. Hvor langt har du forresten kommet med utdanningen i Florida N2630B, og hva har du igjen?
 
Re: Nødlanding i Florida. VGTV.

Man trener vel ikke på nose-gear failure på PPL iallefall, og grunnen er vel at man har hjulene alltid ute. Men på "soft-field", så prøver du å holde nese-hjulet lengst mulig i luften. Men du kommer jo til et punkt hvor det må settes ned.

Men ble utsatt for en nose-gear collaps i DA42-sim'en, men det var mest for moro skyld ;) Uansett, er det noe må bør ha i bakhodet, når man trener på fly som blir brukt såpass mye som treningsfly.
 
Back
Top