New York-tråden

Re: New York-tråden

Hei!

Jeg har booket inn meg og samboeren på Millenium Hilton i New York i starten av desember i år. (Jeg har mulighet til å avbestille kostnadsfritt). Har HHonors Gold. I den forbindelse så har jeg noen spørsmål til dere :)

1.
Er dette et alright hotell mtp beliggenhet og standard? (Utsikt?)

2.
Jeg har mulighet til å betale for stand-by oppgradering til halv pris etter at jeg booket rommet. Dvs oppgradering ved ankomst. Men vil ikke dette være gratis mtp gullstatus?

3.
Er det andre hoteller jeg heller budre vurdert selv om jeg har HHonors Gold? (andre hilton hoteller, evt ikke-hilton hoteller? Isåfall finnes det muligheter for statusmatch til andre kjeder?)

/Martin

1: beliggenheten er ok, men det er down town manhattan, et stykke unna midttown, men det er en del som skjer her og, ikke så langt til soho, china town, little italy osv. Hva angår hotellet skal jeg ikke si, da jeg ikke har bodd her.

2. Jo, du trenger ikke kjøpe noe oppgradering, dette skal du få som gull hvis det er ledig.

3. Hvis du får en god rate på Conrad som også er Hilton og ligger i samme området, ville jeg anbefalt det, her er alle rommene suiter, og hotellet er ganske nytt så alle rommen er moderne og fine.

Last edited:

Okay :)

Fant Conrad til 300kr mer totalt, så da booket jeg om dit. Det så jo veldig flott ut det hotellet! :D

Okay :)

Fant Conrad til 300kr mer totalt, så da booket jeg om dit. Det så jo veldig flott ut det hotellet! :D

prøv følgende corporate code og se om du får noen avslag, N9880578, ser den virker på flere datoer i Desember på Conrad NYC ;)

Skal til NY senere i uken, hva er beste/mest komfortable måten å komme seg fra new ark til manhatten ( skal bo på Lexington) følte ikke lokaltog eller buss var så kult når man skulle ha med kofferter ( kone og shopping = mye å bære for mannen).

Vet jeg leste endel bra tips på dette før men finner ikke igjen den tråden.

Skal til NY senere i uken, hva er beste/mest komfortable måten å komme seg fra new ark til manhatten ( skal bo på Lexington) følte ikke lokaltog eller buss var så kult når man skulle ha med kofferter ( kone og shopping = mye å bære for mannen).

Vet jeg leste endel bra tips på dette før men finner ikke igjen den tråden.

Jeg bruker alltid Carmel Car. Om de er billigst eller best vet jeg ikke, men jeg har brukt de flere ganger og blir alltid like fornøyd :)

Eventuelt kan du vel bruke Uber? Men det er vel kanskje ikke så vanlig å bruke når man reiser til-fra flyplasser?

Siden Sk910 tydeligvis ikke hadde innsjekk før 1330, ble det lengre tid på flyplassen enn planlagt ( siden outlet shoppinga utgikk). Spørsmålet er om jeg har tilgang til Lounge med plus billett? er 5k poeng unna gull, og 7 dager unna at lounge åpner for sølv ;/

Noen som har erfaring med en biltur fra New York i siste halvdel av oktober? Tenkte kanskje å svinge oppom New England, men er redd for at været er for dårlig da.

Oktober burde være brukandes. Var i NYC i begynnelsen av november for ett par år siden og da var temperaturen rundt 10-15 grader midt på dagen.

Får satse på oktober da, har fått nok sol og varme her hjemme i Norge i sommer ;)

Da gjenstår bare reiserute. Er det noen som vet om en tur oppover Hudson Valley er verdt turen, eller bør fokus være på New England? Med tanke å at utgangspunktet er NY altså.

Jeg var oppe ved Lake George i fjor i maimåned. Da var det primært sol og båtliv som stod på programmet :p Det er faktisk et veldig populært vinområde "oppi der" - og kanskje enda mer litt lenger vest mot Finger Lakes-området.

I mars i år kjørte jeg opp til familie i Kingston-området. Var ikke mye tid jeg hadde der dessverre, men i følge kusinen min som bor i Poughkeepsie, så er det et veldig fint område å gå turer i fjellene der. Bildene hennes lyver ikke tror jeg :)

Ellers kan jeg anbefale Hyde Park Brewing Company i, ja nettopp, Hyde Park. Rett over gata fra Franklin D.Roosevelt sin sommeresidens. Digg lokalbrygg og god mat!

Litt nord for Hyde Park finner du The Vanderbilt Mansion

Og følger du Route 9 videre nordover så kommer du til en koselig liten by som heter Rhinebeck. Masse artig historie der, som for eksempel Beekman Arms Inn - "the oldest continually operating inn in America"

Takk for alle tips, skal undersøkes. Og indian summer er det siste jeg tenker på nå, men muligens det er mer fristende etter et par måneder med norsk høstvær... hehe

Har uansett booket t/r med gode gamle SAS, så da blir det ti dager over dammen i oktober. Tok ikke sjansen på å betale ekstra for å reise med Norwegian (de var merkbart dyrere), selv om mange kan fortelle at sjansene da er store for ekstra feriedager nesten uten ekstra kostnad!

Fant omsider en mulighet for å benytte companion ticket'en, så da blir det New York i begynnelsen av november med min bedre halvdel. Dette blir first time i NY for min del, så gleder meg. Noen som har gode tips på hotell (mid-Manhatten)? Har (jukse)gull på Hilton samt Club Carlson, men egentlig ingen preferanser annet enn sentral beliggenet i forhold til de vanlige turistattraksjonene, samt at det ikke skader om det er rent, pent og hyggelig på hotellet.

Fant omsider en mulighet for å benytte companion ticket'en, så da blir det New York i begynnelsen av november med min bedre halvdel. Dette blir first time i NY for min del, så gleder meg. Noen som har gode tips på hotell (mid-Manhatten)? Har (jukse)gull på Hilton samt Club Carlson, men egentlig ingen preferanser annet enn sentral beliggenet i forhold til de vanlige turistattraksjonene, samt at det ikke skader om det er rent, pent og hyggelig på hotellet.

Radisson er bra plassert og kupp for 50000 Carlson poeng, kontantprisene er ikke alltid like bra.

Et tips er e-standby upgrades til suite som ofte er billig. Da får man god plass, noe som greit hvis shoppingfingeren blir trigger happy.

Jeg vil absolutt anbefale Intercontinental Times Square. Perfekt beliggenhet og flotte rom og meget god service!

SAS har veldig gode priser til USA nå! Booket NYC til 3000 pr.pers i januar.
Vurderer å bo på Martinique, men hvordan tror dere oddsen for upgrade med CC gull er i januar og hvor stor er forskjellen på et standard rom og et upgrade?

Bodde der i sommer, fikk upgrade til toppetasjen og business room. Ikke veldig store forskjeller, men litt større rom med vannflasker og kaffemaskin. Hotellet ligger fint plassert, men har verdens tregeste heiser.

Back