New York-tråden

Re: Hotelltips New York

Vi tenkte å legge oss på ca 8-9000 totalt for 4 netter...

Har du ikke booket fly enda, kan det være en ide å søke etter fly+hotell hos f.eks. Expedia. Det kan være gode penger å spare på å booke samlet - opp mot $1000 for to personer-fire netter sammenlignet med å bestille fly og samme hotell seperat.

Har ikke vært i New York, men har med stor suksess brukt Expedia for f.eks. Las Vegas.

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Lå i senga i går kveld litt uten hastverk med å sovne og kom jo på at vi faktisk befinner oss i byen på 4th of July. Funnet ut at Macy's fyrer opp noe ganske heftig med fyrverkeri på Hudson på kvelden. Noe annet man burde få med seg?

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Fyrverkeriet er veldig bra, men vær tidlig ute for å få gode plasser. Vær forberedt på at det tar en evighet å komme seg bort igjen fra området etterpå, og det er umulig å få tak i taxi eller et sted å gå på do. :p

Når er det billigst hotell rom i New York?

Sitter å kikker på flybilletter til NewYork, men lurer på når det er billigst
Hotell overnatting? Vet at det er generellt dyrt i New York
Setter gjerne pris på om noen kanskje har erfaring/anbefaling til billig overnatting?
Aldri vært i NewYork så sentral overnatting har vært kjekt.
Forresten finnes det noen nettsider hvor jeg kan finne ut når på året det er billigst å bestille hotell overnating? Ikke bare NewYork men hele verden

Hoteller i NYC er på billigsalg (til NYC å være) i januar og februar, prisene er også en del lavere enn normalen i juli og august.

Så PATH/NJ komoben kan være vesentlig mer praktisk enn å risikere å haven i Queens eller noe sånt.

Vist kommentaren om Queens var ment som noe som kunne skje med hotwire, så kan det ikke det. Man velger området hotellet skal være i. Selve Manhatten er inndelt i 9 soner. Så man velger sone, slik at man vet hvilket nabolag man havner i.....

Hadde tenkt meg en spote tur til London Heathrow. Etter at det har blitt så mye snakk om New York rundt om er jeg også fristet til å ta turen ditt.
Er ikke opptatt av hoteller, frokost og svære middager. Er det noen gode tips om spote plasser rundt byen. Jeg vil se på fly!

Hadde tenkt meg en spote tur til London Heathrow. Etter at det har blitt så mye snakk om New York rundt om er jeg også fristet til å ta turen ditt.
Er ikke opptatt av hoteller, frokost og svære middager. Er det noen gode tips om spote plasser rundt byen. Jeg vil se på fly!

Spotterplasser rundt byen har jeg lite greie på selvom man ser endel LGA trafikk når man ligger i Central Park å glor på himmelen.

Nei, book 14 dager på Hilton Newark. Rutene er delvis sotede, men du har ganske så heftig utsikt mot EWR.

Blir nok bare en lang weekend tur. Får høre med MountainDew om han blir med på en spote og Food tur. Vi har hengt oss opp i buffe restauranter i USA. En tanke er å besøke NYC og reise sydover til Florida, da tar vi 4-5 dager med kjøring med stopp på interessante plasser, og ta hjemreisen fra Fort Lauderdale med Norwegian.

Nei, book 14 dager på Hilton Newark. Rutene er delvis sotede, men du har ganske så heftig utsikt mot EWR.

Merk at det er et eget hotell som faktisk heter Hilton Newark. Det har ikke så bra utsikt, men er et strålende hotell om du husker å be om refurbished floor. Un-refurbished er... vel som en innestengt promp fra 80-tallet.

Eg lurer på om eg kan få nokre tips frå den store NYC-ekspertisen her inne. Skal dit med kona ei veke i november, og vil gjerne bu rimelig greit.

Utifrå anbefalingar har eg sett på hotell i Soho/Tribeca. Kan dette vere ein bra plass å bu (vi skal sjølvsagt sjå på attraksjonar, ete godt og det blir sikkert nokre seine kveldar), eller bør vi sjå på andre områder?

Hotwire har eit 4,5* hotell til 13500 NOK i Soho/Financial district, og utifrå Betterbidding ser det ut til å vere enten Tribecca Grand (21000 NOK på hotels.com) eller W Hotel Downtown (16000 NOK på Hotels.com).

Trur de W Hotel er det som mest sannsynlig skjuler seg bak denne luka? Er det i så fall ein stor nedtur å havne der, sidan det slik eg forstår det er i Financial district?

Vedr. spotting vil jeg anbefale en tråd i spotteforumet så blir det lettere synlig.

Bodde på Country Inn & Suites ved Newark en gang, der strøk flyene tett over taket.

Eg lurer på om eg kan få nokre tips frå den store NYC-ekspertisen her inne. Skal dit med kona ei veke i november, og vil gjerne bu rimelig greit.

Utifrå anbefalingar har eg sett på hotell i Soho/Tribeca. Kan dette vere ein bra plass å bu (vi skal sjølvsagt sjå på attraksjonar, ete godt og det blir sikkert nokre seine kveldar), eller bør vi sjå på andre områder?

Hotwire har eit 4,5* hotell til 13500 NOK i Soho/Financial district, og utifrå Betterbidding ser det ut til å vere enten Tribecca Grand (21000 NOK på hotels.com) eller W Hotel Downtown (16000 NOK på Hotels.com).

Trur de W Hotel er det som mest sannsynlig skjuler seg bak denne luka? Er det i så fall ein stor nedtur å havne der, sidan det slik eg forstår det er i Financial district?

Skal ikke se vekk i fra at det kan være Andaz Wall Street også. Det ligger jo som du sikkert skjønner også i Financial district, men er dog ranket som det 11.(?) beste hotellet i New York. Har booket 9 netter der i Juli/August for 13 500, og er rimelig fornøyd med det.

Hei alle sammen :) Reiser til NY for første gang førstkommende søndag med norwegian. Har bestilt rom på Milford plaza (1 natt) og Night Hotel Times Square (tidligere kjent som Stay Hotel - 14 netter), er det noen som har erfaringer med disse hotellene? Særlig sistnevnte ettersom jeg skal tilbringe mest tid der.

Lander på JFK, noen som vet ca hvor mye en Taxi vil ta til Times Square? Andre tips mottas med stor glede :) På forhånd takk

Taxi fra JFK inntil Manhattan er fastpris på $54 pluss tips og et par USD i bomring.

Veit ikke om dette også gjelder i tråden...

Noen som har vært på tanger outlets i long Island?

Noen som har tips: priser på elektro kupp?

Var i New York noen dager og måtte teste ut Mother Burger som jeg leste om i en av Martin sine tripreports i fjor. Både madammen og jeg var enig om at burgeren var fantastisk god! Var også utrolig deilig med Rolling Rock øl til $3 inne i et avkjølt lokale og en pause fra den kvelende varmen utenfor. :drink

Ble også nytt besøk hos Bobby Vans steakhouse i 54th Street mellom Lexington og Third, biffen var minst like god som den var i fjor, anbefales på det varmeste.

Håper det går greit å poste et spørsmål i denne tråden?....... :)

noen som vet hvordan det er å booke limo fra JFK - Manhattan? Tenker da på at det kan være vanskelig å gi tid når limo`en skal være på flyplassen med tanke på at det går tid i imigrasjon og bagasjehenting. Noen som også har tips til hvilket selskap som er ok å bruke, samt pris?

Takk for svar !

Håper det går greit å poste et spørsmål i denne tråden?....... :)

noen som vet hvordan det er å booke limo fra JFK - Manhattan? Tenker da på at det kan være vanskelig å gi tid når limo`en skal være på flyplassen med tanke på at det går tid i imigrasjon og bagasjehenting. Noen som også har tips til hvilket selskap som er ok å bruke, samt pris?

Takk for svar !

Det har blitt besvart endel ganger allerede i denne tråden, men det er klart man kan gjenta det.

Om du setter pickuptime +/- 45min etter STA så bør det fungerer rimelig greit, dessuten legger du igjen tlf. nummer når du bestiller og om det skulle vise seg at det går langt over møtetidspunktet så ringer som regel selskapet deg opp for å forhøre seg om status.

Carmellimo.com
De har forresten egen app. både til iPhone og Android og kan anbefales.

Du kan også prøve Dial7.com

Lykke til og god tur til verdens feteste by ;)

Har 5 timer layover på Newark i morgen, er det noe man kan rekker på den tiden? Flyr videre kl 2000 på kvelden med United.

Kunne gjerne stoppet innom en outlet mall igjen, eller tatt turen innom Apple Store i sentrum.

Back