New York-tråden

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Hei og hå.
Noen som har testet Kimpton Eventi i Chelsea området? Booket nettop første helgen i Juni. "Alt annet" var grisedyrt men dette var nogenlunde ok priset og får gode feedback. Har fleksibel rate så det kan avbestilles.

Har lør-man alene i NYC før jeg skal på jobb der mandagen og fint med et sted å chille litt skikkelig.

Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Hva er etter folkets mening det beste steakhouset i New York?

Til sammenlikning liker jeg veldig godt Harri's i San Francisco og Metropolitan Grill i Seattle.

Noen anbefalinger?

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Hva er etter folkets mening det beste steakhouset i New York?

Min desiderte favoritt i New York er Rosie O'Grady Steakhouse, har dog ikke vært på leting etter så mye annet, men stemningen og maten er utrolig bra!

http://www.rosieogradys.com/

Skal til New York i slutten av februar. Men ikke lett og vite hvilke hoteller som passer oss best.

Tittet litt på Hotel Pennsylvania. Noen som har erfaringer med dette? evt tips til ett stilig hotell? :)

Tittet litt på Hotel Pennsylvania. Noen som har erfaringer med dette? evt tips til ett stilig hotell?

Kommer helt ann på prisklasse. Stryk Hotel Pennsylvania, eneste fordelen med det hotellet er om du kommer med banen til Penn Station, da er det nærmeste nabo.

Skjønner. Jaggu ikke lett og velge hotell i NYC.... Hvor skal man starte. Har lest igjennon 6 sider her, skjønte det var en 2011 tråd og, enda lengre. hehe.

Skal være en uke. Vet at det er billigere på denne tiden. Men tenkte vel rundt 3500 - 5000.
Flyr ID billett. Er med andre ord en tur jeg tar helt utenom reel "ferie" derfor er det ikke spart opp en haug med kroner :)

Rimelig, ta en titt på The Milford, tidligere Milford Plaza, nyrenoverte, små rom, fellesarealer ikke ferdig...bodde der or to uker siden, fikk targeted tilbud fra $ 85++ for twin... Lite men helt nytt og bra .. 32" HD TV .

Vurderer Grand Hyatt på 42nd i april. Noen erfaringer etter oppussingen?

Jeg bodde der en uke i fjor sommer. Fikk et ganske stort rom, så plass var ikke noe problem. Hotellet er pusset opp i ganske mørke farger, og med kun to 'små' vinduer vendt mot nabobygget ble det litt mørkt. Det beste med hotellet er kanskje plasseringen. Kun et stykke til 5th avenue og det er overkommelige avstander til Central Park og downtown. Var heldig å fikk det til under 10 000 kroner i starten av juli i fjor, så syns det var en bra deal. Er prisen bra, så ville valgt det igjen :)

De har ihvertfall brukt mye penger. Standardrommene er ganske smaa, men det er god kvalitet og lik norm for NYC. Det finnes dog en del romtyper som koster veldig lite ekstra som har mye bedre plass

Beliggenheten er utmerket, hotellet er stille som graven, men som Hyatt Diamond medlem, liker jeg personlig andre Hyatt eiendommer i NYC bedre siden GH NYC ikke er veldig flinke paa oppgradering/klubben er litt daarlig etc, men det er mest fordi mine forventninger er ganske hoeye, saa blir litt feil med mindre du har Diamond selv.;)

Takker kimmam og Tommy777!

Bodde der for noen år siden, før oppussing, og var måtelig fornøyd. Var på den tiden bortskjemt med samme hotell i Melbourne som var fantastisk.
Forventer ingenting opp mot det, men et godt Hyatt produkt hadde vært hyggelig. Har ikke status, men gir gass og booker dette om det ikke er andre Hyatt eller Hilton dere mener matcher pris/kvalitet.

Fikk for en liten tid tilbake en mail fra www.nyc-jc.com angående 30 % rabatt på leilighetskompleksene deres som kunne benyttes inntil 31. mars!

Av en eller annen grunn er den forsvunnet fra mail-innboksen min, og jeg lurer på om det er noen av dere her inne som sitter på den koden, og om dere da eventuelt kunne delt den videre til meg og de andre her?

Nærmer seg tur og jeg er fortsatt i tvil om hvor jeg skal bo.
Prisnivået er generelt høyt og jeg er ute etter noe rundt et par tusen pr natt.
Har kikket litt på Affinia Shelburne. Det har stort sett gode tilbakemeldinger. Noen med erfaring fra dette hotellet?

Har kikket litt på Affinia Shelburne. Det har stort sett gode tilbakemeldinger. Noen med erfaring fra dette hotellet?

Selv har jeg etter tips fra Hr. Danielsen og god erfaring med Andaz på Wall Street booket meg noen netter på Andaz 5th Avenue i sommer. Kan foreløpig bare uttale meg om W S, men veldig fornøyd med hotellet. Gratis minibar med softdrinks, flotte rom, vinaften hver kveld og hyggelig personale. Prisnivået stemmer vel sånn nogenlunde med det du søker etter hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg kan anbefale Affinia Shelburne. Bodde der i 2011 og var så pass fornøyd med oppholdet og lokasjon at vi har booket samme hotell nå i mai. Restauranten Rare Bar & Grill i 1 etasje hadde en fantastisk NY strip også. :)
Ellers anbefaler jeg Scotty`s Diner som ligger 2 kvartal ovenfor til å innta frokost. Typisk amerikansk diner med båser. God mat og rimelig mat også.

Har ei lita nøtt her: Ankommer EWR i juni med SK907 rundt kl 13, og får nøyaktig 24 timer i byen, før jeg reiser videre fra LGA til Quito. Bør man satse på ei køye på Manhattan, eller bør man bare nyte byen og på kvelden karre seg ut til et hotell ved LGA? Hva ville dere gjort? Tips til hotell på Manhattan eller LGA? Limit ligger vel rundt 300$.

Har ei lita nøtt her: Ankommer EWR i juni med SK907 rundt kl 13, og får nøyaktig 24 timer i byen, før jeg reiser videre fra LGA til Quito. Bør man satse på ei køye på Manhattan, eller bør man bare nyte byen og på kvelden karre seg ut til et hotell ved LGA? Hva ville dere gjort? Tips til hotell på Manhattan eller LGA? Limit ligger vel rundt 300$.

Manhatten uten tvil. Det er et lite stykke ut til LGA, så vist du skal få sett noe av NYC vil jeg campa på Manhatten. Stress å ut med bagasje til queens, så inn til byen, og ut til queens igjen for å sove. Ikke så mye å se i queens. Det eneste som er litt stilig der ute er Queens Musem of Art der de har bygget en miniatyr av NYC. Eller så kan du være heldig med at det er en Mets kamp den dagen.

Som sagt, bo på Manhatten og reis ut til LGA neste dag. Mye mer å se på Manhatten.

Som sagt, bo på Manhatten og reis ut til LGA neste dag. Mye mer å se på Manhatten.

Hotellutvalget ved LGA er vel heller ikke imponerende hvis jeg husker rett fra en gang jeg så etter noe i området der.

Når går flyet til Quito ? Bedre og bo på LGA, dra til byen, kom trøtt tilbake sent til LGA...

Sov godt ut , ha frokost og rusle til gaten når det passer deg og betal en brøkdel for lang god søvn sammenlignet med kort søvn i NYC hotel.. Ikke gøy å stå opp ekstra tidlig for å sitte i trafikkjam for å rekke fly... Og betale skjorta for det.

Har gjort dette mange ganger tidligere ved korte opphold i byer..

Forsåvidt enig med Reidar her, det er svært liten vits å bruke tid å krefter på å "skulle se" Manhattan på en dag, om du virkelig vil få inn "The New York feeling" så synes jeg du heller bør unne deg noen dager der ved en annen anledning.
Gjorde selv samme blemma for en god del år siden og tro meg, det ble bare stress.

LGA ligger som nevnt ikke akkurat i the quiet zone, og det er mye drit rundt vegga.. men det er det forsåvidt overalt ;)

Sjekk ut; http://www.sheratonlaguardiaeast.com/ -> Shuttle fra dør til dør.

Back