New York-tråden

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Var i New York noen dager og måtte teste ut Mother Burger som jeg leste om i en av Martin sine tripreports i fjor. Både madammen og jeg var enig om at burgeren var fantastisk god! Var også utrolig deilig med Rolling Rock øl til $3 inne i et avkjølt lokale og en pause fra den kvelende varmen utenfor. :drink

Ble også nytt besøk hos Bobby Vans steakhouse i 54th Street mellom Lexington og Third, biffen var minst like god som den var i fjor, anbefales på det varmeste.

Hyggelig at tipset falt i smak ;)

Du nevner Bobby Vans. Er det evt. noen andre gode tips for en god biffopplevelse i byen?

Re: New York-tråden

Noen som har erfaringer med Radisson Martinique. Har booket 2 netter på CC-poeng, men skeptisk til kvaliteten på hotellet. Kan evt bo der på F&F for 318USD all-in.....
Har også med i betraktningen at poengene kan ha høyere verdi for meg i Paris eller London....
Innspill?

Noen som har erfaringer med Radisson Martinique. Har booket 2 netter på CC-poeng, men skeptisk til kvaliteten på hotellet. Kan evt bo der på F&F for 318USD all-in.....
Har også med i betraktningen at poengene kan ha høyere verdi for meg i Paris eller London....
Innspill?

318$ synes jeg er god betaling for 50 000 poeng (alt over 0,004$ vurderes). Du får uansett ikke stay credit eller poeng på F&F.

Selve hotellet er OK, men ingen opplevelsen i seg selv. Litt slitt, men grei plassering. Oppgradere gull, og vistnok også frokostkupong til cafeen (ikke buffé).

Er det vanlig å ha hotell med frokost i New York? Skal en tur med fruen i mars-14 og har sett på Hyatt (har MLife Platinum som matcher til Hyatt Gold) og Hilton (har jukse-gull) på grunn av mulige fordeler/upgrades, men ser at veldig få romtyper tilbys med frokost. Er dette fordi det er vanlig å spise ute eller fordi de ønsker å ta mer betalt for dette?

Angående hotell så synes Grand Hyatt å være en god tradeoff mellom lokasjon-pris-ytelse, Andaz 5th Avenue ser bedre ut men koster opptil 50% mer, og av Hilton hotellene fant jeg ingen som pekte seg veldig ut, kanskje Hilton Club men det var også i øvre ende av prisskalaen. Har også vært innom Affinia Shelbourne etter flere tips her, men ikke helt landet på det.

Ønsker
- mulig upgrade ved innsjekk, antas bare mulig der jeg har status
- mulig å havne høyt oppe/utsikt, fordrer jo at hotellet faktisk er i en høy bygning
- god frokost, om mulig
- god lokasjon (turist, første gang NY, shopping, musical, restaurant)
- mulighet for late checkout (har SK908 fra EWR kl 19:00)

Last edited:

Bodde 8 netter på Hilton i fjor og da spanderte de frokost ettersom jeg var (jukse)gull.

Hva man får av frokost som Gold på Hilton hotellene på Manhattan varierer veldig, continental eller full breakfast. Det er en egen frokosttråd på HHonors-tråden på flyertalk vedrørende dette, noen av oss på dette forumet har egne erfaringer i tillegg.

Styr unna Hilton Manhattan East selv om de gir full frokost, små klaustrofobiske rom generelt lite koselig hotell. Ikke bodd på det svære Hilton Midtown på 6th avenue selv, men beliggenheten er bra og man kan få rom høyt oppe, men får visst bare voucher som gir enkel continental frokost. Har egen erfaring fra Hilton Times Square, ganske god frokost og ble oppgradert til rom i noen og 40. etg med flott utsikt sydover mot Empire State Building. Personlig syns jeg det er mer sjarm å finne seg en amerikans diner og spise frokost der, stort sett good value for money.

Har erfaring fra Hilton Fashion District, og der var jeg veldig fornøyd med frokosten. En egen HHonors-meny som man kunne velge fra - en "hovedrett", en side-order og en drikke, eller noe sånt. i følge tråden på FT har de visst også en buffet man kan velge istedenfor.

De har ikke de største rommene, og egentlig ingen muligheter for upgrade (annet enn til higher floors som de i utgangspunktet tar mer betalt for), og de har ingen lounge, men det er forholdsvis nytt (bygd i 2010, mener jeg) og jeg opplevde betjeningen som veldig hyggelige.

Last edited:

Sjekk ut sofitel new York, ligger 2 gater over Bryant Park. Er diner, kafeer osv like ved så om du ikke har frokost spiller det ingen rolle. Jeg foretrakk å ikke ha frokost under et ukesbesøk da du kan gå litt forskjellig plasser. Match til platinum i Accor fra Hilton gull, da får du vanligvis en kategori oppgradering på sofitel.

Skal selv prøve Millenium i mars med ekte gull, mest fordi jeg har lyst til å bo der nede denne gange og utforske området nær Ground Zero...Men aner ikke hva jeg går til. Rapport følger senere. Noen vært der ? Prisen i mars var like under $ 200 foreløpig .

Skal selv prøve Millenium i mars med ekte gull, mest fordi jeg har lyst til å bo der nede denne gange og utforske området nær Ground Zero...Men aner ikke hva jeg går til. Rapport følger senere. Noen vært der ? Prisen i mars var like under $ 200 foreløpig .

Veldig kurant hotell dette, greie rom med god sjangs for fin utsikt enten uptown eller statue of liberty. Fått junior suite begge gangene jeg har vært her med Gold, samt forglemmelig amerikansk kontinentalfrokost med 5-6 dollar buy up til hot breakfast. Ett av de få hotellene i NYC som tilbyr svømmebasseng.

Beliggenheten er bra for utforsking av området sør på Manhattan, samt greit å gå oppover til Tribeca, Little ITaly osv. Enkelt med taxi eller metro nordover.

Å velge hotell i NY for noen som aldri har vært der før må sies å være en øvelse i information-overflow. Det er rett og slett for mange ukjente faktorer til at en føler at en klarer å ta en veloverveid avgjørelse. At budsjettet er strukket til det ytterste var noe jeg egentlig var klar over kom til å skje.

Gjør en noe galt om en velger noe av disse
- Westhouse Hotel (7th Ave / 55str, to blocks sør for Central Park)
- The Library Hotel (5th Ave / 51str, rett ved Grand Central Station)
- The Muse Hotel (6th Ave /46str, 1 block fra Times Square)

WestHouse er helt nytt og åpner 15.nov i år, men skal ikke bo der før mars så antar barnesykdommene er over. At det er nytt gjør at det ikke finnes review og en må stole på den informasjonen de selv kommer med, og inkl alle skatter og avgifter er det $475 pr natt for et dobbeltrom.

Å velge hotell i NY for noen som aldri har vært der før må sies å være en øvelse i information-overflow. Det er rett og slett for mange ukjente faktorer til at en føler at en klarer å ta en veloverveid avgjørelse. At budsjettet er strukket til det ytterste var noe jeg egentlig var klar over kom til å skje.

Gjør en noe galt om en velger noe av disse
- Westhouse Hotel (7th Ave / 55str, to blocks sør for Central Park)
- The Library Hotel (5th Ave / 51str, rett ved Grand Central Station)
- The Muse Hotel (6th Ave /46str, 1 block fra Times Square)

WestHouse er helt nytt og åpner 15.nov i år, men skal ikke bo der før mars så antar barnesykdommene er over. At det er nytt gjør at det ikke finnes review og en må stole på den informasjonen de selv kommer med, og inkl alle skatter og avgifter er det $475 pr natt for et dobbeltrom.

Aldri vært borti noen av disse hotellene, men jeg forstår ikke helt hvordan 7th Ave/55th ST blir 2 blocks sør av Central Park, den starter nemlig ovenfor 59th street :)

Skal selv over på Søndag og hotellene var utrolig dyre i uken som kommer, sjekket Hotel Empire, de skulle ha 23000 for 4 netter, Marriot Essex House skulle ha 27000 for 4 netter og Warwick var fullt - må skje noe stort i byen, eller så er det autumnbreak :lol:

Endte opp med Hotel Wellington, går alltid forbi det hotellet - og nå endte man opp med å bo der.. ikke akkurat "billig" det heller.

jeg forstår ikke helt hvordan 7th Ave/55th ST blir 2 blocks sør av Central Park, den starter nemlig ovenfor 59th street :)

Endte opp med Hotel Wellington, går alltid forbi det hotellet - og nå endte man opp med å bo der.. ikke akkurat "billig" det heller.

Så litt raskt på kartet, er vel mer 4 blocks, men resultatet er i alle fall at det er relativt nær Central Park. Wellington ligger på andre siden av 7th Ave av Westhouse. Konklusjonen min, ut fra valget av Wellington er at området der er helt ok for å bo i, så tenker jeg booker Westhouse.

Skal selv over på Søndag og hotellene var utrolig dyre i uken som kommer, sjekket Hotel Empire, de skulle ha 23000 for 4 netter, Marriot Essex House skulle ha 27000 for 4 netter og Warwick var fullt - må skje noe stort i byen, eller så er det autumnbreak :lol:

Det er generalforsamling i FN nå, alt er mye dyrere og politisperringer og sikkerhetsoppbud foran mange av hotellene.

w

For de som ikke plages av å reise i M ser jeg at KLM nå har priser under 2999kr til EWR i mars.

Syntes KLM har ganske greie priser til New York nå i Desember. Fant fem dagers opphold (altså kun flybillettene) ned i 2900,- t/r BGO-JFK.

Tenkte å leie bil et par dager når jeg er i New York.
Skal iallefall på outlet storen.. Noen som har andre tips for en roadtrip i området der? Helst bare dagstur.

Back