New York-tråden

Re: New York-tråden

Reiser alene 2 kofferter men iforhold til prisen blir det vel subway og taxi tilbake for da regner jeg med at koffertene er tyngre

Reiser alene 2 kofferter men iforhold til prisen blir det vel subway og taxi tilbake for da regner jeg med at koffertene er tyngre

Ikke noe problem å ta Airtrain med to kofferter... hadde selv to kofferter på turen hjem. :)

for en som aldri har vært i New York er det vanskelig å dra til Andaz Wall Street fra JFK ?
tenkte på drosje men det tror jeg blir fort dyrt ?

Jeg har bodd mye på Andaz Wallstreet - min favoritt i NYC! Som nevnt over J/Z til Broad street eller A-train til Fulton street er enklest for da slipper du å bytte.

Skal til New York i November, da er det nevnt at de skal til Woodbury Common Premium Outlets... :-( ..hva er enklest ang transport ut?

Direktebuss fra Port Authority busstasjon er vel det letteste og billigste. Står selgere overalt der og selger billetter så vidt jeg husker, så trenger ikke stresse med forhåndskjøp.

Skal til New York i November, da er det nevnt at de skal til Woodbury Common Premium Outlets... :-( ..hva er enklest ang transport ut?

Jeg leide bil i Jersey City (og tok PATH-tog dit), men ikke sikker på om det var hverken enklest, billigst eller raskest.

Da ble det bruk av CT med SAS i C til NY i slutten av mai neste år. Driver å ser litt på hotell, men lurte på om det kanskje er greit å bare avvente hele hotellbestillingen til nærmere nyttår. Hvilke erfaringer har folket ang. prisutvikling på hotell der borte?

Tar også i mot tips til hotell med bra utsikt (og gjerne en takterrasse)

Da ble det bruk av CT med SAS i C til NY i slutten av mai neste år. Driver å ser litt på hotell, men lurte på om det kanskje er greit å bare avvente hele hotellbestillingen til nærmere nyttår. Hvilke erfaringer har folket ang. prisutvikling på hotell der borte?

Book nå (med avbestillingsmuligheter), så er du sikret. Går prisen ned, kan du bare avbestille og bestille med lavere pris senere. Generelt så har prisene på hotell i USA steget kraftig den siste tiden.

Ble plutselig en New York tur 5/11-9/11, ønsker tips ang hotell. Det ønskes sentralt da noen shopping glade/gale skal være med...

Skal ha to netter i Williamsburg, Brooklyn snart og har derfor et par sporsmaal!

Noen som har noe erfaring med aa gaa ut alene paa paa pub/klubb i Williamsburg eller Manhatten for den sags skyld?

Er det innafor aa ta subwayen i Brooklyn paa kvelds/natte tid eller burde dette unngaaes?

Takk paa forhaand.

Øvelsen "alene på bar/pub i New York" har jeg utøvet mange ganger. Med et åpent sinn ift å prate med fremmende er det stort sett bare hyggelig. Amerikanere er generelt mer åpne og pratsomme, og så lenge man gir litt av seg selv er man fort i hyggelig prat med andre på samme sted.

Subway om natten er i utgangspunktet greit. Utfordringen kan være de ulike stasjonene og områdene man evt skal av og på subwayen. Der er det ingen fasitsvar. Jeg har tatt subway fra Crown Heights til Manhattan flere ganger om kvelden/natten, uten problemer. L-line fra Bedford Av til/fra Manhattan burde være ganske uproblematisk.

Landar på EWR i morgon klokka 18:30 lokal tid, fram til 22:00 tenkte eg å bruka på juleshopping på The Mills at Jersey Gardens, før eg deretter tar turen til Times Square og litt julegatesafari fram til rundt 1 om natta. Mitt neste fly går frå LGA klokka 06:30, så eg treng nokre forslag til aktivitetar (formodentlig utan alkohol, sida eg har leigebil) i dette tidsrommet? :)

Re: Jobbreise til Houston

Har sett på Westin Newport, double tree by Hilton og Hyatt Regency i Jersey City.

Hvilket av disse er å anbefale mest? Er det noen som har erfaring med noen av disse? Er det et ok nabolag?
Hvordan er evt plasseringen mtp ting å få med seg på vestsiden av Hudson?

Eller bør jeg rett og slett gå for Manhattan?

Er det noen som har erfaring med Hyatt Regency Jersey City , 2-3 netter ?
Båt pendling er helt ok... :)

Back