New York-tråden

Re: New York-tråden

Men du kan, i noen butikker, få tilbud som overstiger sales tax, om du tar med deg passet ditt og forklarer at du ikke er bosatt i USA.

Ja, er du utlending får du f.eks 10& rabatt på Macy`s. Det er i NY mer enn sales-tax.

Du kan selvsagt forhandle pris, det gjør jeg alltid når jeg kjøper dyre ting i USA. Spesielt på smykker, klokker etc har de stor avanse og er villig til å gå ned mye.

Fikk en ring taksert i Norge til 28000 NOK, som jeg i butikken der borte prutet ned til kr 5000 i DC i fjor.. :) Holdt seg under tollgrensa å da, og var den grensa jeg brukte som argument for dem.. :)

Kim

Du kan eventuelt ta en tur ned til Christiana Mall i Delaware, der har de ikke sales tax.

Noen som har erfaringer med "the premier hotel" i New york?
Beliggenhet/service osv osv :)

Midtown er grei byddel, Times Square suger! ( alt der er dyrt og dårlig og det er vel tidenes turistfelle). Ser at hotellet reklamerer med kort avstand.

Noen som har bodd på Millenium Hilton Hotel ved Wall Street? Hotellet vurderes, men er usikker foreløpig. Tar gjerne i mot tips om andre hoteller, men bør være rundt Financial District.

Bodd der to år på rad og er meget fornøyd. Begge ganger med god utsikt rett ned i Ground Zero. Ofte mye bedre priser enn andre Hiltonfamile som Hampton etc uptown.

Stor fordel, subway går 40 m utenfor inngangsdøra... Kjapt å komme uptown .

Jeg har også bodd der en gang for ca. 5 år siden, og var veldig fornøyd. Utsikten nok har blitt betraktelig bedre siden den gang :-) Subway (Cortlandt st) rett utenfor døra ja, men det er bare local service, så det tar litt tid å komme seg oppover til midtown. Du har også PATH-stasjon (WTC) med direktetog til Newark Penn og forbindelse videre til EWR rett utenfor døra.

Ellers bodde jeg på Shelburne NYC i Murray Hill nå i mars, var også veldig fornøyd der. Fikk booket en uke i "Studio Suite" for bare rundt 1000 $. Rolig område, store rom med kitchenette, god service, rent, fin utsikt til Empire State Building fra takterrassen, osv. Ligger 4-5 blocks (snaue 10 minutters gange) fra Grand Central som har raske forbindelser til det meste av byen. Blir noen bytter hvis en skal derfra til EWR med kollektivtransport, men IKKE fall for fristelsen å ta "ekspressbuss" fra/til flyplassen (den er alt annet enn ekspress).

Last edited:

Noen som har bodd på Millenium Hilton Hotel ved Wall Street? Hotellet vurderes, men er usikker foreløpig. Tar gjerne i mot tips om andre hoteller, men bør være rundt Financial District.

Conrad New York ligger i samme området og er også et Hilton hotel (hvis det er viktig pga av status) og er nok noen hakk bedre enn Hilton Millenium.

Hotellet er helt nyoppusset og alle rommene er suiter, eneste er at prisen kan være litt dyrere enn Hilton Millenium, men jeg ville sjekket det ut hvis jeg var deg :) Jeg var iallefall veldig fornøyd da jeg bodde der.

Min favoritt i området der er Andaz Wall street. Store rom og store bad.

JFK - Manhattan

Noen gode forslag på hvordan komme seg fra flyplassen JFK og inn til Manhattan på en enkel måte ?

Re: JFK - Manhattan

Noen gode forslag på hvordan komme seg fra flyplassen JFK og inn til Manhattan på en enkel måte ?
Definisjon på enkel er varierende. Jeg (som alltid reiser med hpndbagasje - en trillekoffert med to hjul) pleier alltid å ta Subway fra Howard Beach eller Jamaica, hvor jeg tar den fra er avhengig av hvor på Manhattan jeg skal. Det synes jeg er enklest, bruker like lang tid uansett om det er rush eller ikke.

Noen som har bodd på washington jefferson hotel på 51st street ?

Har tatt en Norwegian og bestilt skikkelig Low Cost hotel, noen som har vært borti America's Best Value Inn i Irvington, NJ?
Var grådig billig, men litt skeptisk av bilder fra resepsjonen med skuddsikkert glass.
Vurdere bytte til AirBnb leilighet da det ikke akkurat er mye budget priser å oppdrive i slutten av måneden

Har tatt en Norwegian og bestilt skikkelig Low Cost hotel, noen som har vært borti America's Best Value Inn i Irvington, NJ?
Var grådig billig, men litt skeptisk av bilder fra resepsjonen med skuddsikkert glass.
Sjekket Street View på Google? Ser skikkelig rufsete ut. Håper ikke du skal bo der mange timer.

Ved bestilling av Limo pickup EWR, hva legger dere inn som tidspunkt ?
Rutetid for flyet med referanse til flight number ?, eller +noe tid for imigration ?

Back